فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد فتنه

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد فتنه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد فتنه


تحقیق در مورد فتنه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه27

فتنه در میان مفاهیم قرآنی از اهمیتی ویژه برخوردار است. در آیات قرآنی از جمله فلسفه نهایی، رفع فتنه دانسته شده است. در نگاهی گذرا روشن خواهد شد که مفسران در تفسیر فتنه نظر واحدی ندارند. برخی آن را شرک دانسته، عده ای کفر تلقی کرده اند و مفسرانی جزّ خفقان و فضایی ؟ ناک را مراد کرده اند. گوناگونی این دیدگاهها از کجا سرچشمه گرفته است؟ در این تحقیق برآنیم تا با بررسی معنای فتنه و کاربرد اصطلاحی آن مفهوم فتنه را آشکار کنیم.

فتنه در فرهنگهای واژگانی، معانی مختلفی برای واژه فتنه آورده اند. خلیل بن احمد فراهیدی نخستین نگارنده معجم لغات نوشته است. فَتن سوزاندن چیزی در آتش را گویند مثلاً الورق المحَدق چنانکه خداوند می فرماید: «یوم هم علی النار یُفتنونَ» (العین ج 8، 127)

ابن فارس ذیل این ماده می نویسد: الَفاء التاء و النون اصلی است واحد که بر اختیار و آزمایش دلالت دارد. گفته می شود: «فتنتَ الذّهبَ بالنار» هنگامی که آن را بیازمایی و شی آزموده شده «مفتون» و «فتین» خوانده می شود. (مقئیس الّغه ج 4، 472)

راغب اصفهانی واژه شناس و مفسر ارجمند می نویسد:

فتن، داخل کردن طلا در آتش است تا خالصی وناخالصی آن آشکار گردد و در مورد به آتش افکندن انسان نیز به کاربرده می شود. (مفردات، 623)

در این میان نگارنده «التحقیق» نظر دیگری دارد. او در تبیین این واژه چنین می نویسد:

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فتنه

مقاله استفاده از فناوری اطلاعات درحسا بداری

اختصاصی از فی گوو مقاله استفاده از فناوری اطلاعات درحسا بداری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله استفاده از فناوری اطلاعات درحسا بداری


مقاله استفاده از فناوری اطلاعات درحسا بداری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:9

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

اهداف تحقیق

پیشینه طرح پژوهش

تجزیه و تحلیل

استفاده از فناوری اطلاعات درحسا بداری

امروزه تحولات شگرفی در زمینه فناوری‌اطلاعات رخ داده و پیشرفت‌های آن فراگیر شده است به‌طوریکه روندهای دگرگونی را در زمینه‌های مختلف ایجاد کرده است. مهمترین ویژگی‌های آن سرعت زیاد در پردازش داده‌ها، دقت فوق العاده زیاد، سرعت بالای دسترسی به اطلاعات، به روز بودن، امکان مبادله الکترونیکی اطلاعات، کیفیت بالا، قیمت فوق العاده ارزان و رو به کاهش می‌باشد و از طرفی گسترش حجم عملیات و پیچیده تر شدن امور را در پیش داریم. با توجه به این عوامل دیگر نیازی به توجیه استفاده از فناوری اطلاعات در دنیای امروز نخواهیم داشت و حسابداری نیز ناگزیر به کاربرد و استفاده از تمام یا برخی از روشهای نو در ارائه خدمات و وظایف خود می‌باشد. چرا که به گفته گری ساندم[1] رئیس سابق انجمن حسابداران آمریکا، نقش اطلاعات در جامعه اهمیت بیشتری پیدا کرده پس تهیه کنندگان اطلاعات به‌خصوص حسابداران باید تهیه کننده اطلاعات پیشرفته و باکیفیت باشند تا خدمات‌شان با قیمت‌های بالا خریدار داشته باشد، در غیر این صورت در آینده جایگاهی نخواهند داشت.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله استفاده از فناوری اطلاعات درحسا بداری

تحقیق در مورد فرقه نقشبندیه

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد فرقه نقشبندیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد فرقه نقشبندیه


تحقیق در مورد فرقه نقشبندیه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه42

 

فهرست مطالب

 

ر اسلام درپایان قرن اول هجری از تصوف سخن گفته شده است حسن بصری ( 110-53 هجری )از صوفیان اولیه تصوف اسلامی است . در قرن دوم هجری – قمری درجهان اسلام گسترش یافت و د رقرن سوم ، مرحله جدیدی از سیر تکامل تصوف شروع شد . روحیه زهد و عرفان تعدیل یافت طرائق و مضامین و مراحل مختلف دیگری در آن به وجود آمد . تعدد طریقتهای آن باعث تسریع گسترش تصوف در سرزمینهای مختلف اسلامی شهر در ایران نیز طرائق مختلفی پدید آمد که درفاصله قرن ششم تا نهم قمری فرقه های مذهبی را تشکیل داده اند که د رجریانات تاریخی نیز موثر واقع شدند . فرقه های کبرویه ، سهروردیه ، نور بخشیه و صفویه و ... نمونه ای از این فرقه ها بودند ، درمیان این فرقه ها تنها فرقه ای که توانست تشکیل حکومت سیاسی – مذهبی دهد صفویه بود .
تصوف از دیر باز به صورت یکی از اشکال زندگی مذهبی وجود داشته است آنچه بسیار مهم است قوام یافتن تدریجی آن و رهبری برخی از حرکتهای مذهبی و سیاسی ادوار تاریخی و یا حداقل تاثیر در آن حرکتها بوده است خصیصه بارز اغلب این طرائق نفوذ در توده مردم بوده است آنان توانستند که در فاصله قرنهای ششم تا نهم هجری از نوعی وحدت مذهبی و اجتماعی سخن گویند بدین گونه حرکتهای مذهبی وسیاسی نضج می گیرد و برخی از طریقه ها علیه حکام وقت و ظلم وتعدی آنان به پا می خیزند شیوخ و خانقاه های آنان مدتها پناهگاه کسانی بودند که از تظلم دستگاه حاکمه به ستوه آمده بودند .
بسیاری از جنبشهای ایرانیان علیه تشکیلات حکومتی و دستگهاههای دولتی از همان قرون اولیه اسلامی تا دوره کار آمدن صفویان درقرن دهم هجری – قمری توسط اهل تصوف به وقوع پیوسته است ، خصوصا" که تشیع درعمق تعالیم و معانی خود قیام علیه جور و احقاق حق را تقویت می کند .

تصوف :
1.تعریف تصوف : مسلکی است که با مذهب آمیخته است و طرفداران این مسلک عقیده دارند که دراین طریقه بهترین راه برای رسیدن به حق می باشد و انسان پس از تامل و تفکر و تجربه و مشاهده و سیر و سلوک می تواند به مقصود نهایی و مطلوب اصلی خود برسد .
2.معانی واژه صوفی ، صوفی به معنای پشم یا پشمین است و اهل تصوف به مناسبت پوشیدن چنین جامعه هایی بدین نام شهرت یافتند
3.منشا تصوف : درباره منشا تصوف عقاید مختلف است
       ‌أ.نظریه اول : عده ای معتقدند تصوف منشعب از مذهب بود می باشد
       ‌ب.نظریه دوم : بعضی تصوف را از فلسفه و مخصوصا " فلسفه افلاطونی اقتباس شده می دانند
       ‌ج.نظریه سوم : عده ای عقیده دارند تصوف کشورهای اسلامی از امور خارجی سرچشمه نگرفته بلکه تحولات سیاسی و اجتماعی موجب گردیده است این مسلک به وجود آید
       ‌د.نظریه چهارم : دیگر اینکه خود صفویه همه این عقاید و افکار را ناستوده می دانند و می گویند این گونه انتسابات به فرقه صوفیه گناه بزرگی است ، آنها می گویند تصوف عبارت است از لبّ عصاره و باطن قرآن و احادیث پیغمبر .0بنابر این در مسلک صوفیان ، شریعت نقطه خروج است و رهبر انسان است برای وصول به حقیقت
4.عقاید صوفیه :
       1.پیروان این مسلک عقیده دارند که خداوند بوده است و بقیه امور نبود . چنانچه مولوی می گوید : ما عدمهائیم و هستی ها نما بر وجود مطلق و هستی ما .
       2.راز پوشی یکی از دیگر عقاید فرقه صوفیه است و می گویند چون هر کسی نمی تواند از حقیقت این مسلک وقوف یابد در نتیجه اظهار و عقاید صوفیه برای این دسته از مردم و نه تنها سودی در بر ندارد بلکه زیانی واهم مشاغل می شود .
       3.عقیده سوم : عواطف و احساسات صوفیه همیشه با احساسات عواطف سر و کار دارند و با ذوق و عشق حلاجی قی کنند و با عقل چندان مشورتی ندارند .
       4.خویشتن پرستی و تنفر از آن صوفیه از خویشتن پرستی متنفرند .

صفویه

 

فرهنگ

 

اقتصاد

 

مذهب

 

نیروی نظامی

 

تصوف

 

پادشاهان عهد صفوی:
شاه اسماعیل اول
شاه طهماسب اول
شاه اسماعیل دوم
سلطان محمد خدابنده
شاه عباس اول
شاه صفی اول
شاه عباس دوم
شاه سلیمان
شاه سلطان حسین
شاه طهماسب دوم
شاه عباس سوم

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فرقه نقشبندیه

پایانامه استرس

اختصاصی از فی گوو پایانامه استرس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایانامه استرس


مقاله استرس

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:25

فهرست و توضیحات:

مقدمه

علل

عوامل افزایش دهنده خطر

پیشگیری

عوارض احتمالی

درمان

آزمون های تشخیصی ممکن است شامل موارد زیر باشند:

* مشاهه علایم توسط خود شما

* شرح حال طبی و معاینه فیزیکی به وسیله یک پزشک در صورت لزوم.

برخی از روش هایی که به کاهش استرس کمک می کنند:

* یک روش را یاد بگیرید و به طور منظم و در صورت امکان هر روز آن را تمرین کنید . روش های بسیاری وجود دارند.

* به مدت کوتاهی از هر وضعیت پر استرس که در طول روز به آن بر می خورید ، دور شوید.

* یک روش سفت و شل کننده عضلات را یاد بگیرید و آن را تمرین کنید.


دانلود با لینک مستقیم


پایانامه استرس

بررسی روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات

اختصاصی از فی گوو بررسی روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات


بررسی روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات

 

 

 

 

 

چکیده :

جهانی را که در آن زندگی می‎کنیم جهان ارتباطات نام گرفته است. با کمک ماهواره‎ها و اینترنت مرزها و دیوارهای مرئی و نامرئی فرو ریخته و دنیا به دهکده کوچکی تبدیل شده است. در این دهکده کوچک، نظام‎های پیشین نابود شده و یا در حال نابودی است ونظام‎های جدید با سرعتی وصف ناپذیر در حال جایگزینی است. دگرگونی در دانش، دگرگونی در نگرش، دگرگونی در رفتارها و دگرگونی در روابط انسانی و اجتماعی از دستاوردهای این دگرگونی است. آنچه در این مقاله مورد بررسی است کاربرد فناوری‎های جدید اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و بررسی تأثیر آن در ابعاد گوناگون آموزشی، پژوهشی و اجتماعی است. بدین منظور، در این مقاله ابتدا پیرامون وسایل جدید اطلاعات و ارتباطات و نقش آنها در آموزش و برقراری ارتباطات اجتماعی مطالبی ارائه خواهد شد و سپس به تأثیر این فناوری‎ها در کلاس‎های درس و نقش معلمان در این رابطه می‎پردازد.

هم‎چنین سعی شده است با بررسی کتب، مجلات و مقاله‎های اینترنتی، آخرین نتایج به دست آمده از تأثیر فناوری‎ها در کلاس‎های درس به ویژه تأثیر آنها در تغییر نقش معلمان مطالبی ارائه شود. نقش این فناوری‎ها درچگونگی برقراری ارتباط معلم با دانش‎آموزان، با همتایان و با سایر افراد جامعه از جمله مطالب این مقاله است.

با توجه به نتایج به دست آمده توصیه‎هایی برای استفاده بهتر از فناوری‎ها برای برقراری ارتباطات اجتماعی به معلمان، مسؤولین و دست اندرکاران آموزشی شده است.

فهرست مطالب :

پیشگفتار 
مقدمه 
نقش رسانه‎های گوناگون ارتباطی در آموزش 
نقش ارتباطی اینترنت در آموزش و پرورش 
پست الکترونیکی 
اتاق‎های گفتگو 
نقش معلمان در استفاده از فناوری‎های اطلاعات و ارتباطات 
نقش فناوری‎ اطلاعات و ارتباطات در آموزش 
نقش معلمان دراستفاده از فناوری‎ اطلاعات و ارتباطات 
تجزیه و تحلیل داده‎ها 
۱ـ منافع استفاده از رایانه‎ها در کلاس‎های درس 
۲ـ نقش رایانه‎ها در ارتباطات 
۳ـ منافع استفاده از فناوری ‎اطلاعات و ارتباطات برای معلمان 
نتایج به دست آمده از تحقیق در سال سوم 
نتایج بدست آمده در سال چهارم اجرای تحقیق 
روش تجزیه و تحلیل داده‎ها 
فعالیت‎های مشارکتی دانش‎آموزان در گروه‎های کوچک 
مشغولیت با منابع خارجی 
توجه به مخاطبان خارجی 
بحث و نتیجه‎گیری 
توصیه‎ها و پیشنهادها 
آیا در آینده رایانه جای معلم را می گیرد؟ 
وسیله ی ارتباط جمعی چیست؟ 
دهکده ی جهانی 
جهت گیری در آینده 
توسعه و ضرورت اصلاح 
معلم کارآمد 
داشتن دیدگاه 
تکنولوژی در خدمت معلم 
چالش ها و چشم انداز ها 
هدف از ICT در آموزش و پرورش 
تجارب دیگر کشورها 
جلوگیری از تکرار خطا 
وبلاگ و کاربرد آن در تعلیم و تربیت 
انواع وبلاگ 
دغدغه های فناوری 
تفاهم با رایانه 
رایانه و ورود به تعلیم و تربیت 
نگاهی انتقادی به اینترنت 
نگاه مثبت به اینترنت 
آیا رایانه تعلیم و تربیت را غیر انسانی خواهد کرد؟ 
نتیجه 
پیشنهادات 
مهارت‎های مورد نیاز معلمان درعصر دانایی 
مقدمه 
ضرورت توانا بودن معلم در عصر دانایی 
مهارت اول : آشنایی با فناوری اطلاعات و قدرت به کارگیری آن در جریان آموزش 
مهارت دوم : آشنایی با فنون پژوهش، انجام پژوهش و بهره‎گیری از نتایج آن در عمل 
مهارت سوم : توجه به آموزش و پرورش خلاق و پرورش خلاقیت فراگیران 
مهارت چهارم : آشنایی با مهارتهای کلاس داری و شیوه‎های تدریس نوین 
الف‌ ـ توانایی جذب فراگیران 
ب ـ پرورش مهارت‏های فکری 
ج ـ یادگیری و ارزیابی آن ‍ 
د‌ـ اداره کلاس 
ه‎ـ رفتارهای کلاسی معلمان 
و ـ شیوه‎های تدریس 
نتیجه گیری 
منابع و ماخذ


دانلود با لینک مستقیم


بررسی روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات