فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت روانشناسی اجتماعی

اختصاصی از فی گوو دانلود پاورپوینت روانشناسی اجتماعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت روانشناسی اجتماعی


دانلود پاورپوینت روانشناسی اجتماعی

حضور دیگران

•نورمن تریپلت به گروهی از کودکان اموزش داد تا قرقره چوب ماهی گیری را در مدت زمان معین با بیشترین سرعت که میتوانند بچرخانند.در مواردی دو کودک با هم و هر یک با چوب ماهی گیری خود و در موارد دیگر کودک به تنهایی این کار را انجام داد.
•تریپلت گزارش داد که بسیاری از کودکان وقتی  کودک دیگری در حضور آن ها همان کار را انجام میدهد  با سرعت بیشتری این کار را انجام میدادند تا زمانی که تنها بودند.این موقعیت را همکوشی میگویند.
آسان سازی اجتماعی
•کمی بعداز آزمایشات تریپلت درباره همکوشی روانشناسان کشف کردند که حضور تماشاچی منفعل یعنی تماشاچی به جای همکوش نیز عملکرد را آسان میکند این اثرات همکوشی در حضور تماشاچی را آسان سازی اجتماعی نامیده اند
•رابرت زایونک متوجه شد که پاسخ های ساده یا پاسخ های بسیار تمرین شده یا پاسخ های غریزی از قبیل خوردن در حضور همکوشان یا تماشاچیان تسهیل میشود اما پاسخ های پیچیده یا تازه اموخته شده نوعا مختل میگردند.
•به عنوان مثال افراد مازهای ساده یا فهرست کلمات آسان را درحضور تماشاچی سریعتر ولی مازهای پیچیده یا فهرست کلمات دشوا را کندتر می آموزند.
احساس رقابت یا ملاحظات ارزیابی شدن
•یک نظریه معتقد است که آسان سازی اجتماعی در انسان ها ناشی از صرف حضور دیگران نیست بلکه به احساس رقابت یا ملاحضات ارزیابی شدن وابسته است.
•تحقیقات اولیه مربوط به همکوشی نشان داده است که اگر همه عناصر رقابت ورقابت جویی برداشته شود اثرات آسان سازی اجتماعی کاهش یافته و یا ازبین می رود
•تحقیقات دیگر حاکی از آن است که میزان تاثیر تماشاچی بستگی  به این دارد که فرد تا چه اندازه احساس میکند که در معرض ارزیابی شدن قرار دارد.نظریه حواسپرتی-تعارض
•برای توجیه اثر آسان سازی اجتماعی دو نظریه دیگر عرضه شده است.
•1.حواسپرتی-تعارض:بران است که حضور دیگران سبب حواسپرتی شخص شده و این تعارض را در او ایجاد میکند که توجه خود را چگونه به حضور شخص دیگر یا تکلیفی که باید انجام گیرد متمرکز کند.
شامل 35 اسلاید powerpoint

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت روانشناسی اجتماعی

تحقیق در مورد بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات با کیفیت خدمات در صنعت بیمه

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات با کیفیت خدمات در صنعت بیمه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات با کیفیت خدمات در صنعت بیمه


تحقیق در مورد بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات با کیفیت خدمات در صنعت بیمه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه112

بخشی از فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق 1

 

1-1-مقدمه: 2

 

1-2-بیان مساله: 4

 

1-3-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق: 6

 

1-4-اهداف تحقیق: 8

 

1-5-فرضیه های تحقیق: 8

 

1-6-قلمرو تحقیق: 10

 

1-7-تعریف متغیرهای تحقیق: 9

 

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق 12

 

مقدمه: 13

 

بخش اول : فناوری اطلاعات (IT) 15

 

1-2-تعاریف مفاهیم اولیه 15

 

1-2-1- مفهوم فناوری اطلاعات 16

 

1-2-2- عناصر اصلی فناوری اطلاعات 17

 

1-2-3- تعریف جامع 17

 

1-2-4- کاربردهای فناوری اطلاعات 17

 

1-2-7- مزایا و محدودیت های فناوری اطلاعات 20

 

1-2-8- انتخاب فناوری اطلاعات مناسب 21

 

1-2-9- استفاده بهینه از فناوری اطلاعات 22

 

1-2-10- نقش فن آوری اطلاعات در سازمان 22

 

1-2-11- آماده کردن کارکنان برای پذیرش فناوری اطلاعات 23

 

2-2-  تکنولوژی 23

 

2-2-1- نقش مدیریت در افزایش سطح تکنولوژی 25

 

2-2-2- انواع استراتژی های تغییر 25

 

2-3- بخش دوم: بیمه الکترونیک 27

 

2-3-1- اهمیت برخورداری از بیمه: 28

 

2-3-2- فناوری اطلاعات و بیمه مجازی 29

 

2-3-7-  پیش نیازها و پیش شرط های بیمه الکترونیک E-Insurance 32

 

2-3-8-  پیش شرط های بیمه الکترونیک 32

 

2-3-9- بیمه الکترونیک E-Insurance و نهادهای نظارتی 33

 

2-3-10- نظارت بیمه الکترونیک E-Insurance 33

 

2-4-جایگاه صنعت بیمه در تجارت الکترونیک: 34

 

2-5- فرایند فروش بیمه نامه الکترونیکی 36

 

2-5-1- مزایای بیمه الکترونیک 36

 

2-5-2- چالش ها و محدودیت های اصلی فراروی بیمه الکترونیک 37

 

2-5-3- نقش بیمه الکترونیک در تسهیل صادارت 38

 

2-5-4- صنعت بیمه ایران در آستانه ورود به سازمان تجارت جهانی 41

 

2-5-5-وضعیت بیمه الکترونیک در ایران 41

 

2-5-6-نقش بیمه الکترونیک در افزایش کارایی 42

 

2-6- آشنایی با بیمه آسیا 43

 

2-6-1- تاریخچه : 43

 

2-6-2- سرمایه و سهامداران 45

 

2-7- بیمه آسیا در استان مازندران : 50

 

2-8- سوابق و پیشینه تحقیق: 51

 

الف) سوابق تحقیق در ایران: 51

 

ب) سوابق تحقیق در خارج از کشور: 56

 

فصل سوم: روش شناسی پژوهش 58

 

مقدمه 59

 

1-3- روش و نوع تحقیق: 59

 

2-3- مدل تحقیق: 60

 

3-3- ابزار گرداوری اطلاعات: 60

 

4-3- جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه : 62

 

5-3- روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها: 63


فصل چهارم : تجزیه و تحلیل  یافته های تحقیق 65

 

مقدمه: 66

 

4-1- توصیف دادهها : 66

 

4-2-ازمون فرضیه های تحقیق 73

 

فرضیه اول : 73

 

فرضیه دوم : 74

 

فرضیه سوم : 76

 

فرضیه چهارم : 78

 

فرضیه پنجم : 80

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات 89

 

مقدمه: 90

 

5-1- بحث و نتیجه گیری: 90

 

5-2- محدودیتهای تحقیق: 91

 

5-3- پیشنهادات تحقیق: 92

 

5-4-پیشنهادات برای تحقیقات اتی: 93

 

5-5-مشکلات تحقیق: 93

 

منابع و مآخذ 94

 

منابع فارسی 94

 

منابع انگلیسی : 98

 

 


فهرست جداول

 

عنوان                                                   صفحه

 

جدول شماره 1 – کاربردهای فناوری اطلاعات از نظر «زوبوف» 18

 

جدول شماره 2- کاربردهای فناوری اطلاعات از نظر « هیکس» 19

 

جدول 4-1) جدول فراوانی و درصد جنسیت پاسخ دهندگان 67

 

جدول 4-2) جدول فراوانی و درصد تجمعی جنسیت پاسخ دهندگان 68

 

جدول 4-3) جدول فراوانی و درصد تحصیلات پاسخ دهندگان 69

 

جدول 4-4) جدول فراوانی و درصد میزان متوسط دفعات مراجعه به شعب بیمه آسیا در سال 70

 

جدول شماره 4-5: توزیع فراوانی کارکنان و مدیران بر حسب جنس 71

 

جدول شماره 4-6 : توزیع فراوانی کارکنان و مدیران بر حسب جنس و تحصیلات 72

 

جدول شماره 4- 7: توزیع فراوانی کارکنان و مدیران بر حسب جنس و سابقه کار در بیمه اسیا 72

 

جدول شماره 4- 8: بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات و بعد ملموس بودن کیفیت خدمات 73

 

جدول شماره 4-9 : بررسی رابط بین استفاده از فناوری اطلاعات و بعد قابلیت اعتبار کیفیت خدمات 75

 

جدول شماره 4- 10: بررسی رابط بین استفاده از فناوری اطلاعات و بعد پاسخگویی کیفیت خدمات 77

 

جدول شماره 4- 11: بررسی رابط بین استفاده از فناوری اطلاعات و بعد اطمینان بخشی کیفیت خدمات 79

 

جدول شماره 4-12 : بررسی رابط بین استفاده از فناوری اطلاعات و بعد همدلی کیفیت خدمات 81

 

 


فهرست نمودارها

 

عنوان                                                   صفحه

 

نمودار 4-1- توزیع درصد فراوانی جنسیت پاسخگویان 67

 

نمودار 4-2) نمودار درصد سنی پاسخ دهندگان 68

 

نمودار 4-3) نمودار دایره ای درصد سنی پاسخ دهندگان 69

 

نمودار 4-4) نمودار درصد تحصیلات پاسخ دهندگان 70

 

نمودار 4-5) نمودارتوزیع درصد میزان متوسط دفعات مراجعه به شعب بیمه اسیا در سال توسط مشتریان 71

 

 

 

1-1-مقدمه:

 

امروزه سازمانها با حجم انبوهی از اطلاعات و دانش روبرو هستند که اداره و بهره برداری صحیح از آن به دغدغه ای بزرگ برای این سازمانها تبدیل شده است. اما در این میان سازمانهایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوری های نوین ، از فرصت های ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند    (بهات،٢٠٠١، 78).

 

 مدیران سازمانهای دانش محور ، فناوری اطلاعات را به عنوان نیروی محرکه و عامل موثر در پیشرفت و موفقیت مدیریت دانش و غلبه بر چالشها به کار می گیرند.  آنچه موجب تسهیل فرایند مدیریت دانش و تبدیل آن به مزیت رقابتی شده است ، نقش پشتیبانی کننده فناوری اطلاعات است .فناوری اطلاعات به عنوان مهمترین عامل تواناساز فرایند مدیریت دانش(سرینیواسان،٢٠٠٤،68) با سرعت و دقت بالا اجرای فرایند مدیریت دانش را به طور چشمگیری بهبود بخشیده است.(لی و هنگ،٢٠٠٢ ،20)

 

همان طور که در بالا اشاره شد یکی ازموضوعات موثر برمدیریت دانش سازمانی ،پیشرفت های شگرف و خیره کننده فن آوری اطلاعات (IT) می باشد که یکی پس از دیگری رخ می دهد. این امر باعث توجه و سرمایه گذاری قابل توجه سازمانها گردیده است . دراین زمینه مشکل آن است که سازمانها بطور یک جانبه و بدون درنظرگرفتن تمامی ابعاد و زمینه های مربوط در فن آوری اطلاعات سرمایه گذاری می نمایند. این کار باعث شده است تا آن بخش از پایگاه دانش که به راحتی ازقابلیت فرموله شدن برخوردار است ( یعنی به آسانی بین افراد مورد ارتباط اطلاعاتی قرار می گیرد) محور توجه و تأکید قرار گیرد و در مقابل دانش ضمنی علی رغم تأکید و توجه ادبیات موضوع برنقش غیرقابل انکار آن درتعیین میزان توان رقابتی سازمان در بازار متلاطم و اقتصاد جهانی ، صرفاً به دلیل فقدان قابلیت فرموله شدن درحاشیه قرار گیرد. فنّاوری اطلاعات به عنوان یک منبع مولد برای افزایش رشد اقتصادی، بهره­وری و رضایت مندی مصرف کننده شناخته می شود که نقش اساسی در افزایش کیفیت خدمات ارتباطی دارد.

 

آثار فنّاوری اطلاعات در سازمان ها، منطق گرایی و توجیه عقلانی است که به عنوان اتوماسیون سازی شناخته می شود. امکان دستیابی فزاینده به اطلاعات، بهبود ابزار دسترسی، تحلیل، ذخیره و اطلاعات مبادله شده، می تواند علاوه بر منطق گرایی محض، آثاری از جمله قدرت تصمیم گیری، کیفیت درتصمیمات و کارآیی داشته باشد.

 

از دیگر آثار فنّاوری اطلاعات، بهبود تکنولوژیکی است که ارزش افزوده کسب شده توسط مصرف کننده را در پی دارد تغییرات سریع و دائمی در زمینه فناوری اطلاعات و اینترنت سازمان ها را مجبور ساخته تا از روش های سنتی تجارت فاصله گرفته و در جهت بکارگیری روش های نوین گام بردارند تا بتوانند در محیط رقابتی جدید جایگاه خود را حفظ نمایند. با توجه به افزایش اهمیت دانش در سازمان ها و ظهور روش های نوین به منظور استفاده از این دانش که منجر به دستیابی به مزیت رقابتی برای سازمان ها می گردد. (علوی، 1389)

 

تنها سازمان هایی قادر به باقی ماندن در فضای رقابتی تجاری امروز می باشند که بتوانند به بهترین نحو گنجینه دانش خود را مدیریت و استفاده نمایند. همین امر منجر به افزایش تعداد پروژه هایی به منظور مدیریت این سرمایه های سازمانی گردیده است که در کشور ما بسیاری از این پروژه ها بدلایل مختلف یا با شکست مواجه و یا متوقف شده اند که این امر خود دلیلی بر ضرورت انجام مطالعات در زمینه شناسایی عوامل و فاکتورهای موثر بر موفقیت و شکست پروژه های مدیریت دانش گردیده است.( الوندی،1389)

 

در کنار همه عواملی که در سازمان بر کمیت و کیفیت مدیریت دانش اثرگذاراست، فناوری اطلاعاتی نیز، تاثیر قابل توجهی می توانند داشته باشند. فناوری اطلاعات با روند روبه رشد و سرعت نوآوری‌ها توانسته است ماهیت کار سازمانها را متحول کند. فناوری اطلاعات حجم اطلاعات قابل دسترسی سازمانها و افراد را افزایش می‌دهد. و همچنین حجم اطلاعات سازمانها از طریق توسعه سیستم‌های پردازشی به سرعت روبه رشد است، به صورتی که به نظر می‌رسد جهان با پدیده‌ای به نام"انفجار اطلاعات" مواجه است. (صرافی زاده،١٣٨٠، ١٤).

 

سازمانهای بیمه ای نیز از این امر مستثنی نیستند و ناگزیر به ارایه خدمات با کیفیت به بیمه گذاران خود می باشند. در این میان فناوری اطلاعات و استفاده از بیمه های الکترونیک انقلاب عظیمی را در صنعت بیمه به وجود آورده است که لازم است در قالب تحقیقی علمی نظیر پژوهش حاضر مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

 

 

 

 

 

1-2-بیان مساله:

 

زمانی که فناوری اطلاعات برای نخستین بار در بیمه کاربرد پیدا کرد برای هر کدام از وظایف اصلی بیمه ای نظام های متفاوتی وجود داشت. پیدایش نرم افزارهای بانک اطلاعاتی و رشد در پردازش و ظرفیت ذخیره سازی رایانه ها بدین معنا بوده است که بسیاری از شرکت های بیمه از نظام های یکپارچه استفاده می کنند به گونه ای که در این نظام ها داده ها بین حوزه های مختلف سازمان به اشتراک گذاشته می شوند و تکرار نمی شوند. فناوری اطلاعات باید با کاربرد مناسبی برای تمام عملیات بازرگانی علاوه بر تأمین زیر ساخت های زیربنائی فناوری اطلاعات پشتیبانی کند. پیشرفت های حاصله در فن آوری اطلاعات و رشد در سازگاری مشتری با فنون جدید رایانه ای و ارتباطات برای شرکت های بیمه این امکان را فراهم کرده است که کانال های توزیع جایگزین برای مشتریان خود فراهم کنند.(تری ، 2002ص187)

 

همچنین تنوع ریسک های بوجود آمده در صنعت بیمه، تنوع بیمه نامه را می طلبد و وجود انواع بیمه نامه، خود موجب پویایی بازار بیمه می شود. هر ریسک با توجه به منشاء آن می تواند به انواع گوناگون طبقه بندی شود، ریسک بوجود آمده از تکنولوژی نیازمند مطالعه دقیق و دانش کافی است، ارائه پوشش های بیمه ای متناسب با ریسک ومیزان و نوع آن بستگی به نوع و سطح آن داشته که در محاسبه حق بیمه نیز شناسایی وارزیابی ریسک نقش بسزایی را ایفا می کند که فن آوری اطلاعات در سطح مطلوب به متناسب شدن این فعل وانفعالات پاسخ منطقی می دهد. در اثر بکارگیری فناوری اطلاعات تمرکز از کالا به خدمات، از محصول به اطلاعات و از تبلیغات جمعی به گفتگوی دو طرفه منتقل می شود ودر مورد صنعت بیمه از کاهش قیمت به افزایش در آمد که همان افزایش حوزه بازار و حفظ رضایت مشتری است، در حال دگرگونی وتغییر شکل است.(مهدوی نیا ، 1384)

 

با نگرش کلی به ساختار حاکم بر صنعت بیمه از یک سو و پیشرفت و توسعه تکنولوژی از طرف دیگر و همچنین نگاه جامع می توان تقسیم بندی زیر را در ارتباط با این دو موضوع مطرح نمود:

 

  • تکنولوژی وتاثیر آن بر صنعت بیمه
  • پیشرفت تکنولوژی وگستردگی دامنه مفاهیم اقتصادی جدید
  • ارتباط بین صنعت بیمه و فن آوری اطلاعات

 

بروز ریسک های جدید: پیشرفت تکنولوژی وگستردگی فن آوری اطلاعات و مفاهیم تازه و جدید اقتصادی، زمینه بروز و حضور ریسک های جدید را فراهم می آورد که توجه به آنها از دیدگاه مدیریت ریسک بسیار مهم وکارآمد می باشد. به عنوان مثال ایجاد یک صندوق الکترونیک پول و صدور کارت هوشمند برای پرداخت و دریافت وجه از آن، ارتباط بین مفاهیم یاد شده ونوع معاملات سنتی و قوانین ومقررات تجارت نوین را مطرح می نماید. (مراتی ، 1383ص34)

 

این تعامل و ارتباط و برقراری چنین سیستمی سبب سهولت مشتریان صندوق و دریافت و پرداخت خسارت می شود ولیکن سوال مطرح شده  آن است، که چه خطراتی در فرآیند حضور این سیستم بوجود آمده یا خواهد آمد؟! زیان های وارد به مشتریان را چه سازمانی برعهده می گیرد؟این خطرات احتمالی است که حضور مدیریت ریسک را در فرآیند جایگزینی و انتقال فن آوری مطرح می سازد و مدیر ریسک با شناسایی خطر و خطرات، ناگزیر به ایجاد راهکارهای مناسب برای برخورد با ریسک می شود و در صورتی که انتقال ریسک یه عنوان یک راهکار مناسب انتخاب شود نقش وجایگاه صنعت بیمه خود را نشان خواهد داد. چرا که تنها جایگاهی که می تواند نسبت به قبول ریسک و ارائه پوشش  مناسب برای آن اقدام نماید، شرکت بیمه است که به عنوان بیمه گر، جهت پذیرش ریسک قبل از هر چیز به بررسی ریسک از نقطه نظر بیمه ای می پردازد. (اسکات ،1990)

 

در این مطالعه تلاش می شود وضعیت موجود کانال های توزیع در شرکت های بیمه بررسی شوند و سپس با توجه به گسترش فن آوری اطلاعات و ارتباطات(( ICT به تحلیل، بررسی و معرفی کانال های توزیع جدید و راهکارهای عملی برای توسعه بازار بیمه ارائه شوند. بسیاری از کانال های توزیع ممکن است در دیگر رشته های بیمه نیز کاربرد داشته باشند ولی بررسی دیگر رشته های بیمه از حوزه بررسی این پژوهش خارج است. در این پژوهش تجربه کشورهای دیگر نیز بررسی شده اند.

 

این تجربیات قابلیت محلی سازی و استفاده در ایران را به صورت بالقوه دارند کانال های معرفی شده دارای ویژگی هائی هستند که با حفظ بازار موجود، با افزایش فرصت های تهیه پوشش بیمه توسط بیمه گذار، کاهش زمان صدور بیمه نامه با رفع موانع بوروکراتیک و افزایش دانش فنی کادر فروش با استفاده از فن آوری ICT بازارهای جدیدی برای شرکت های بیمه به ارمغان می آورند. استفاده از فن آوری ICT امکان ارائه محصولات را در بازه زمانی شبانه روز فراهم می کند، هزینه های صدور بیمه نامه را کاهش می دهد و فواصل مکانی را از بین می برد. (مبارکی ، 1381)

 

مسئله اساسی در این پژوهش تعیین رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات با کیفیت خدمات در صنعت بیمه استان مازندران می باشد بعبارت دیگر آیا بین این دو متغیر رابطه وجود دارد ؟ اگر جواب مثبت است نوع رابطه آن چگونه است؟

 

1-3-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق:

 

اقتصاد نوین در ادبیات اقتصادی در دهه 1990 مطرح شد. تعاریف زیادی در مورد اقتصاد نوین وجود دارد. وجه مشترک این تعریفها،

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات با کیفیت خدمات در صنعت بیمه

تحقیق در مورد کلر

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد کلر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد کلر


تحقیق در مورد کلر

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه3

بخشی از فهرست مطالب

معرفی

 

ویژگی‌های درخور نگرش

 

کاربردها

 

تاریخچه

 

[ویرایش] پیدایش

 

[ویرایش] هشدارها

 

[ویرایش] روند شیمیائی تولید گاز کلر

 

[ویرایش] ایزوتوپها

 

[ویرایش] ترکیبات

معرفی

کلر عنصر شیمیایی با عدد اتمی ۱۷ و نشان Cl می‌باشد. کلر هالوژن است و در جدول تناوبی در گروه ۱۷ قرار دارد. گاز کلر زرد مایل به سبز است، دو و نیم مرتبه از هوا سنگین تر، دارای بوی بسیار بد و خفه کننده و بسیار سمی است. این عنصر عاملی اکسید کننده، سفیدکننده و گندزدا می‌باشد. کلر به‌عنوان بخشی از نمکهای طعام و ترکیبات دیگر به مقدار زیادی در طبیعت و لزوماً در بیشتر جانداران وجود دارد.

 

ویژگی‌های درخور نگرش

نوع خالص این عنصر شیمیایی به شکل گازی دو اتمی و سبز رنگ می‌باشد. نام کلر برگرفته از واژه chloros به معنی سبز مایل به زرد است ،که اشاره به رنگ این گاز دارد. این عنصر جزئی از گروه هالوژنهای نمک ساز می‌باشد و به‌وسیله اکسایش کلریدها یا به روش رایج الکترولیز تهیه می‌گردد. کلر گازی است به رنگ زرد مایل به سبز که تقریباً با تمامی عناصر به سرعت ترکیب می‌شود. در ۱ لیتر آب ۱۰ درجه، ۳٫۱۰ لیتر ودر آب ۳۰ درجه تنها ۷۷/۱ لیتر کلر حل می‌شود.

کاربردها

کلر عنصر شیمیایی مهمی در تصفیه آب، مواد گندزدا در سفید کننده و نیز در گاز خردل به شمار می‌رود. همچنین کلر در ساخت طیف وسیعی از اقلام روزمره کاربرد دارد.

برای از بین بردن باکتری و سایر میکروبهای موجود در ذخائر آب آشامیدنی بکار می‌رود. امروزه حتی به ذخائر کوچک آب همواره کلر افزوده می‌گردد. در تولید محصولات کاغذی، مواد ضد عفونی کننده، رنگدانه‌ها، مواد غذائی، حشره کشها، رنگها، فرآورده‌های نفتی، پلاستیک، دارو، منسوجات، حلالها و محصولات مصرفی بسیار زیاد دیگری کاربرد دارد. درترکیبات آلی درصورتیکه کلر جایگزین هیدروژن شود«لاستیک مصنوعی) اغلب باعث ایجاد خصوصیات مورد نیاز در این ترکیبات می‌گرددلذا در ترکیب آلی از این عنصر به‌عنوان عامل اکسید کننده و جانشین، به طور گسترده استفاده می‌گردد.

سایر موارد کاربرد کلر در تولید کلراتها، کلروفرم، تتراکلراید کربن ودر استخراج برم می‌باشد.

تاریخچه

کلر (از واژه یونانی χλωρος به معنی زرد مایل به سبز) را Carl Wilhelm Scheele در سال ۱۷۷۴ کشف نمود و اشتباهاً تصور کرد این عنصر حاوی اکسیژن است. Humphry Davy در سال ۱۸۱۰ نام کلر را برای این ماده انتخاب کرد و اصرار داشت که این ماده در واقع یک عنصر است.

 

[ویرایش] پیدایش

به‌وسیله الکترولیز محلول آبداری از کلرید سدیم، کلر تولید می‌شود. این عنصر در طبیعت فقط بصورت ترکیب با سایر عناصر و عمدتاً سدیم به شکل نمک طعام (NaCl)، و همچنین در کارنالیت و سیلویت، یافت می‌شود.

[ویرایش] ترکیبات

کلریدها، کلریتها، کلراتها، پرکلراتها و کلرامینها

 

[ویرایش] ایزوتوپها

دو ایزوتوپ پایدار اصلی برای کلر با جرم ۳۵ و۳۷ وجود دارد که به نسبتهای به ترتیب ۳:۱ یافت شده و وزن اتمی مقادیر عمده و مشهود ۵/۳۵ را در اتمهای کلر ایجاد می‌کنند.کلر دارای ۹ ایزوتوپ با Mass number(خردیزه جرم) بین ۳۲ و ۴۰ می‌باشد که تنها سه عدد از این ایزوتوپها بصورت طبیعی یافت می‌شوند.کلر پایدار ۳۵ (۷۷/۷۵٪)، کلر ۳۷(۲۳/۲۴٪) و کلر رادیواکتیو ۳۶. نسبت کلر ۳۶ به کلر پایدار در محیط زیست تقریباًE -۱۵: ۱ ۷۰۰ است.Cl-۳۶ درجو به‌وسیله پراشیدن Ar-۳۶ براثر فعل و انفعالات پروتونهای اشعه کیهانی حاصل می‌گردد. در زیرسطح زمین Cl-۳۶ عمدتاً در نتیجه جذب نوترون توسط Cl-۳۵ یا جذب موآن به‌وسیله Ca-۴۰ تولید می‌گردد.Cl-۳۶ به صورت S-۳۶ و Ar-۳۶ با نیمه عمر درهم ۳۰۸۰۰۰ سال متلاشی می‌شود. نیمه عمر این ایزوتوپ آبدوست و غیر واکنشی، آن را مناسب تاریخ گذاری زمین‌شناسی با دامنه‌ای از ۶۰۰۰۰ تا ۱ میلیون سال می‌نماید. بعلاوه مقادیر زیادی Cl-۳۶ به‌وسیله پرتوافشانی بر آب دریا، در خلال انفجارات جوی سلاحهای اتمی بین سالهای ۱۹۵۸ و ۱۹۵۲تولید شد. مدت زمان حضور Cl-۳۶ در جو تقریباً یک هفته‌است. بنابراین Cl-۳۶ به‌عنوان رویداد شمار آبهای داخل خاک و زیرزمینی دهه ۵۰ برای تاریخ گذاری آبهای کمتر از ۵۰ سال پیش نیز سودمند است. Cl-۳۶ در مراحل دیگری از علم زمین‌شناسی از جمله تاریخ گذاری یخها و رسوبات بکار می‌رود.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد کلر

دانلود پاورپوینت دیوار آکوستیک

اختصاصی از فی گوو دانلود پاورپوینت دیوار آکوستیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت دیوار آکوستیک


دانلود پاورپوینت دیوار آکوستیک

دانلود پاورپوینت با موضوع دیوار آکوستیک که شامل 18 اسلاید میباشد:

نوع فایل : PowerPoint

شرح محتوا
 مقدمه
عایقهای صوتی در بخش اجرا چند دسته هستن که با توجه به کاربری فضا تعیین میشن . مثلا در یک فضای آپارتمانی برای جلوگیری از مشکلات صدا در طبقات از دو جداره سقف استفاده میشود یعنی اینکه سقف در دو قسمت روی هم و با فاصله کمی از هم اجرا میشود که مانع نفوذ صوت در طبقات میشود. این سیستم در اجرای دیوارهاهم کار برد دارد که البته اجرای این نوع سقف یا دیوار زیاد مقرون به صرفه نیست . در حال حاضر برای عایق بندیهای قانونمند از متریالهای ویژه ای استفاده میشود که مصطلح ترین آنه کناف است . کناف یکسری دیوارهای پیش ساخته گچی است که درای چندید لایه و ضخامت گوناگون است که با توجه به جنس مصالح می تواند عایقهای فوق العاده ایی را بسازد...

 عایقکاری صوتی دیوارها و کف ساختمان
 از این دیوار صدا درنمی‌آید
 گاهی به پنجره نگاه کن
 انتخاب و ایمنی
 از طبقه پایین صدا می‌آید
 شیشه و عایق صوتی
STC یا میزان انتقال صدا
 آکوستیک اتاق
 چند راهنمایی
- اتصال مستقیم مولد های صوتی
 طرح عایق صوتی
 حفاظ های الکترومغناطیسی
 چگالی و تراکم پذیری


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت دیوار آکوستیک

دانلود پاورپوینت چگونه دختر دار یا پسردار شویم

اختصاصی از فی گوو دانلود پاورپوینت چگونه دختر دار یا پسردار شویم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت چگونه دختر دار یا پسردار شویم


دانلود پاورپوینت چگونه دختر دار یا پسردار شویم

عوامل مؤثر بر تعیین جنسیت (پسر شدن) جنین:

—اولین و اصلی ترین عالم، خدا و اراده خداوند است، که محیط بر تمام عوامل است و چنانچه او بخواهد با عوامل دیگر که به عنوان وسیله ای برای ظهور خواست خداوند هستند امر مربوطه حاصل می شود.
—وظایف مرد (سه تا چهار ماه) قبل از نزدیکی (مجامعت):
—1) پیش بینی وضعیت خانواده از نظر ثبات در کار ـ محل زندگی ـ مسافرت و احتمال بیماری.
—لازم است موقعی شروع به انجام برنامه کنند که حالت ثابت و یکنواختی در زندگی حاکم باشد. هر گونه تغییر می تواند باعث برهم زدن نظم و اخلال در برنامه شود.
—2) مصرف غذاهای طبیعی ـ سالم و با طبعیت گرم مثل خرما ـ مغز گردو ـ حلوا ـ آب نبات سرد به صورت روزانه.
—3) کنترل رفتار خود از نظر ترک محرمات ـ نگاه ها و پرهیز از محرکهای جنسی (به هر شکل).
—4) پاک بودن و نیز وضو داشتن بطور دائم.
—5) منظم کردن نزدیکی ها در زمانهای دور از آزادسازی تخمک و نیز عادت کردن به استفاده از کاندوم. بهتر است در هر دوره حداکثر 3 بار نزدیکی صورت بگیرد ـ نعوظ کامل باشد و سعی در کنترل انزال بشود تا به صورت تقریباً ارادی زمان انزال منی قابل کنترل بشود.
—6) نزدیکی در روز آزادسازی تخمک با انجام دستورات لازمه یعنی استفاده از کاندوم، نعوظ کامل ـ انجام ملاعبه قبل از نزدیکی ـ کنترل زمان انزال منی بطوری که انزال منی پس از ارضای کامل زن صورت بگیرد – این نوع کار نوعی تمرین نزدیکی است برای آمادگی مرد جهت انجام نزدیکی هایی که پس از این 3 تا 4 ماه انجام می شود.
—
—7) تعدیل کار ـ ورزش و فعالیتهای روزمره بطوری که از خستگی زیاد و یا بی تحریکی زیاد جلوگیری شود.
—8) در مجموع مرد با داشتن روحیۀ آماده و جسم قوی
می تواند احساسات خود را کنترل نموده و برنامۀ طراحی شده را به خوبی انجام دهد.

 وظایف زن در ماه های از نزدیکی برای پسردار شدن:

—1) قطع هر گونه روش جلوگیری از حدود 6 ماه قبل از زمان نزدیکی (جلوگیری فقط توسط مرد و بوسیله کاندوم باید انجام شود).
—2) برنامه ریزی برای زندگی بطوری که روال زندگی در این ماهها ثابت و منظم باشد.
—3) ثبات و آرامش روحی، روانی برای منظم شدن دوره های ماهانه.
—شامل 35 اسلاید powerpoint

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت چگونه دختر دار یا پسردار شویم