طرح لایه باز با موضوع اینترنت،لب تاب
با 20 لایه برش خورده و قابل ویرایش
رزولوشن 300
طرح لایه باز با موضوع اینترنت،لب تاب
طرح لایه باز با موضوع اینترنت،لب تاب
با 20 لایه برش خورده و قابل ویرایش
رزولوشن 300
درک مفهوم لایههای ذخیرهسازی
داخل کامپیوترهای شخصی از دیسکها برای نگهداری دایمی و بلند مدت اطلاعات استفاده میکنیم. اطلاعات داخل دیسک سخت از طریق مغناطیس نمودن سطح دیسک انجام میگیرد. به دلیل روش مغناطیسی ذخیرة اطلاعات در دیسک سخت
(در مقابل روش الکترونیکی ) این وسیله قابلیت نگهداری دایمی و بلند مدت اطلاعات را دارد و با قطع برق یا خاموش شدن سیستم اطلاعات مستقردر دیسک از بین نرفته و ماندگار هستند چون دیسک سخت برای نگهداری اطلاعاات نیاز به جریان برق دایمی ندارد. اما حافظة Ram اطلاعات را بطور موقت نگهداری می کند بدیهی است که با قطع برق یا خاموش شدن سیستم این اطلاعات از بین خواهند رفت.
فنآوریهای گوناگون برای ذخیرهسازی اطلعات ابداع شدهاند که اغلب آنها را بر اساس سرعت، هزینه و ظرفیت ذخیره سازی طبقهبندی میکنند. معمولاً دیسکها وسایل مکانیکی هستند و به همین دلیل سرعت عملیات آنها نسبت به انواع حافظههای الکترونیکی بسیار کندتر است. در شکل زیر نمایی از اواع وسایل ذخیرهسازی و در سمت راست کندترین وسیلة ذخیرهسازی را نشان دادهایم.
جریان اطلاعات از حافظة RAM به پردازنده (CPU)
هرگاه Cpu برای اجرای عملیات به اطلاعات یا دستوری نیاز داشته باشد ابتدا آنها را داخل حافظه میانجی L1 جستجو میکند. اگر اطلاعات مورد نیاز را آنجا پیدا نکند به سراغ حافظه میانجی L2 خواهد رفت. اگر اطلاعات مورد نیاز را آنجا هم پیدا نکند پس Cpu باید نشانی آدرس آن اطلاعات را از طریق گذرگاه سیستم به حافظه Ram ارسال نماید. درخواست اطلاعات از Cpu باندا به تراشة کنترل کنندة حافظه میرسد.
کنترل کنندة حافظه از آدرس رسیده استفاده میکند و اطلاعات یا دستور مورد نیاز Cpu را پیدا میکند. پس از اینکه کنترل کنندة حافظه این اطلاعات را پیدا می کند آن را از طریق گذرگاه سیستم به Cpu ارسال میکند.
انجام مراحل فوق نیاز به زمان دارند. در سیستم های جدید به منظور افزایش کارایی سیستم از روشهایی استفاده می کنند تا تاخیر زمانی درخواست و دریافت اطلاعات را کاهش دهند.
سازماندهی حافظة RAM توسط کامپیوترهای شخصی
در حافظة Ram اطلاعات ( Data ) و دستوراتی ( Instructions ) ذخیره می شوند که Cpu برای اجرای عملیات به آنها نیاز دارد. می دانید که هر برنامه شامل دستوراتی است که به زبان صفر و یک ها نوشته شده ( یا ترجمه شده) اند. بنابراین در حافظة Ram نیز اطلاعات به شکل صصفرها و یک ها ذخیره می شوند. می توانید حافظة Ram را به شکل چند ردیف از مکانهای ذخیره سازی تصور نمایید.
برنامه نویسان تصور دیگری از حافظة Ram دارند.
آنها مجموعه بیت ها را در یک « لغت» ( Word) گروه بندی می کنند. به همین دلیل پردازنده هایی که از گذرگاه اطلاعات 32 بیتی استفاده می کنند در واقع از لغات 32 بیتی استفاده می کنند. پردازنده هایی که از گذرگاه اطلاعات 64 بیتی استفاده می کنند از بغات 64 بیتی استفاده می کنند. اما در پشت صحنه واقعیت این است که برنامه ها می توانند به بایت های انفرادی داخل حافظة Ram دسترسی داشته باشند. در شکل زیر نمایی از ساختار حافظة Ram را مشاهده می کنید که مکان هر بایت یک آدرس منحصربه فرد دارد. Cpu برای بازخوانی اطلاعات از حافظه Ram یا ثبت اطلاعات رد حافظة Ram باید آدرس مکانهای ذخیره سازی در این حافظه را بداند.
در فصل 12 جزییات مربوط به تبادل اطلاعات از طریق گذرگاه های کامپیوتر بین تراشه ها را می آموزید. هر گاه سیستم (System bus ) ارتباط بین حافظة Ram و Cpu را برقرار نمودده و شامل سیستم هایی است که اطلاعات بر روی آنها حرکت می کنند. تعداد بیت های موجود در گذرگاه آدرس مشخص کنندة مقدار حافظه ای هستند که کامپیوتر شخصی می تواند به آنها دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال اگر در یک سیستم از گذرگاه آدرس 32 بیتی استفاده شود پس 232 یعنی 4 گیگابایت را می توان آدرس دهی نمود.
یا در یک سیستم که از گذرگاه آدرس 64 بیتی استفاده می شود پس 264 9551616، 737، 18446744 خانة حافظه را می توان آدرس دهی نمود.
شامل 48 صفحه word
عنوان مقاله :مدلسازی و مقایسه اثرات زلزله حوزه دور و نزدیک (مطالعه موردی: زلزله طبس)
محل انتشار:نهمین کنگره ملی مهندسی عمران مشهد
تعداد صفحات: 8
نوع فایل : pdf
این فایل در 18 صفحه به صورت وورد و قابل ویرایش می باشد
چکیده:
پژوهش مورد نظر در ارتباط با بررسی راهکارهایی برای تمیز نگه داشتن محیط آموزشی دبیرستان نمونه (آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد) با تعداد 400 دانش آموز (در هر نوبت) انجام شده است .
با توجه به مشکلاتی که عدم رعایت نظافت و بهداشت در مدرسه و کلاسهای درس ایجاد می کند تصمیم بر این شد که مشکل را با کمک دانش آموزان و همکارانی که در مدرسه حضور دارند حل کنیم.
با توجه به اینکه بهداشت فردی و محیطی که دانش آموزان در آنجا تحصیل می کنند و ساعات سازنده ای را که در این محیط به سر می برند تا حد زیادی می تواند در رشد شخصیت آنان مفید باشد لذا بنا بر این شد که تعدادی فرضیه مطرح نموده و در گردآوری شواهد 1 (از طریق پرسشنامه ازدانش آموزان و همکاران ) از آنها استفاده شود و پس از تجزیه و تحلیل پرسشنامه فرضیه هایی را بعنوان راه حلهای موقتی انتخاب و این راه حلها در مدرسه اجراشوددر این راستا قوانینی وضع گردید.که در زیر بصورت خلاصه عنوان می شود.
1- دانش آموزانی را که در کلاس آشغال میریزند به مدت 2 هفته مسئول بهداشت شوند . 2- دانش آموز خاطی موظف است درس را خلاصه کند 3- از نمره انضباطاین دانش آموز کسر گردد 4- همکاران روی نظافت کلاس حساسیت نشان دهند 5- احادیثی از ائمه و جملات زیبای دیگری بر در و دیوار نصب شود.
این فایل در 15 صفحه به صورت وورد و قابل ویرایش می باشد
مقدمه
تقریباً از سال ۱۳۷۴ در کلاسهای دوره دبیرستان و کار و دانش، تاریخ را تدریس می کنم . متأسفانه دروس تاریخ، خصوصاً تاریخ معاصر مورد علاقه و توجه دانش آموزان نیست و حتی برخی از همکاران متخصص و غیر متخصص آن را با اهمیت نمی دانند. برای حل این مشکل، در درس تاریخ معاصر بر آن شدم تا این وضعیت نامناسب را تغییر دهم. پس از مطالعه و بررسی و مشاوره با برخی از صاحب نظران، توانستم درس تاریخ را از تئوری و خشک بیرون آورده و دانش آموزان را در این درس فعّال و علاقه مند نمایم درس تاریخ را با طراحی جدول ها و تهیه مجموعه های اسلاید، آلبوم سکه و اسکناس و ... برای دانش آموزان جذاب کنم و بدین ترتیب روحی تازه در کالبد بی جان تاریخ معاصر بخشم و دانش آموزان نیز با شور و علاقه وافر در این درس فعالیت نمودند.