این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 14 صفحه می باشد.
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.
چکیده:
هدف از این مطالعه و اقدام پژوهی تثبیت و یادگیری نماز در دانش آموزان است که کارهای ذیل انجام شد:
اول پرورش ریشه های فطری و احساسات مذهبی بچه ها و بعد با استفاده از مدل گروه بندی دانش آموزان و
استفاده از تدریس گروه همیار و تشویق دانش آموزان که نماز یاد گرفتند و تشویق کسانی که به هم گروه خود
نماز یاد دادند وتشویق کامل گروهی که نماز زودتر از بقیه گروه ها نماز یاد گرفتند باعث شد که تمام دانش –
آموزان کلاس پنجم نماز یاد بگیرند و نسبت به نماز و نماز جماعت علاقه مند شوند.
توصیف وضع موجود
از آن جایی که یکی از محوری ترین امور زندگی بر پایی نماز می باشد در ابتدای سال تحصیلی پی بردم که دانش آموازانم با مشکلات ذیل در نماز مواجه هستند:
1-غلط خواندن بعضی از اذکار نماز
2-عدم تسلط بر رعایت ترتیب نماز
3-در هنگام نماز جماعت برگشتن از قبله و خندیدن و به پایان رساندن نماز زودتر از امام جماعت
4- قرائت حمد و سوره در نماز جماعت
5-عدم توجه لازم بعضی از خانواده ها به امر مهم نماز
بعضی از اولیا اظهار می کردند که بچه های شان نسبت به خواندن نمازهای روزانه بی رغبت هستند همه ی این مواردباعث نگرانی و ناراحتی ام شد . و از همه ی همکاران درخواست کردم که در این زمینه در پایه های خود همکاری کنند و من نیز تصمیم گرفتم از طریق اقدام پژوهی و با کمک گرفتن از اولیا و دانش آموزان وهمکاران و مدیر محترم و با مطالعه و تحقیق در این زمینه بتوانم با یافتن راهکارهای عملی و ابتکاری و اجرای آن ها دانش آموزان را به یادگیری نماز و نماز جماعت علاقه مند کنم .چرا که اگر امروز نمازخانه های مدارس را خالی یا کم جمعیت ببینیم نباید انتظار داشته باشیم که فردا صف های نمازجماعت راپرجمعیت ببینیم.تصمیم به انجام این اقدام پژوهی گرفتم . تحت عنوان چگونه می توانم یادگیری نمازرا د ردانش آموزانم تثبیت کنم؟
اقدام پژوهی معاون پرورشی چگونه توانستم یادگیری نماز را در دانش آموزانم تثبیت کنم؟