نوع فایل: word
قابل ویرایش 108 صفحه
مقدمه:
شکی نیست که به موازات گسترش اجتماع و پیچیدگی نهادهای آن مشکلاتی بروز می کند و چیزهای نوی ضرورت می یابد که قبلا نیازی بدان احساس نفی شده است مثلا در جوامع پیچیده روابط اجتماعی سست که می شود افراد همبستگی عاطفی خود را که در پاره ای موارد می تواند مشکل گشای ناراحتی های روحی باشد از دست می دهد .
در نهاد خانواده به علت افزایش سطح گرفتاریهای مشغلی پدر و مادر مسئولیت هر یک از افراد خانواده در امور مربوط به خود روابط خانواده و علایق و وابستگی عاطفی آنها با یکدیگر نیز قدرت و شدت خود را از دست می دهد و والدین کمتر فرصت می کنند به درد و دل فرزندان خود گوش دهد . در نتیجه انتظار والدین از مدرسه و نظام تعلیم و تربیت جامعه بالا می رود و والدین بیش از بیش می خواهند که مدرسه پاره ای از مسئولیتهایی آنها را با اهداف خدمات ویژه ای به عهده بگیرند .
1) شفیع آبادی , عبدا.. (( نظریه های مشاور وروان درمانی )) مرکز نشر دانشگاهی , تهران 1384 , ص 2
اگر نظام آموزش و پروش کشور را به عنوان دو بال یک پرنده قلمداد کنیم که یک بال آن فرایند آموزش و تنوع آن و بال دیگر فرایند پرورش با هم اهمیت و تقدم آن را در بر گرفته باشد می توان گسترده کار مشاور را در نظام جدید آموزش متوسطه بازیافت و فراتر از همدانیها نقشی است که مشاور به عنوان یک عنصر موثر در نظام جدید آموزشی دارد .
فهرست مطالب:
فصل اول ( مقدمات وکلیات )
چکیده
مقدمه
اهمیت و ضرورت مطالعه
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال کلی
فرضیه
تعریف اصطلاحات
فصل دوم ( ادبیات تحقیق )
مرور مطالعاتی در ایران
مرور مطالعاتی در خارج
تاریخجه راهنمایی در جهان
برنامه راهنمایی ومشاوره بعد از انقلاب
راهنمایی ومشاوره در اسلام
عوامل موثر در پیدایش نهضت راهنمایی
نظریه های مهم راهنمایی ومشاوره
تعاریف مشاوره
انواع مشاوره
فنون مشاوره
لزوم مشاوره در آموزش وپرورش
راهنمایی در دبیرستان 14 تا 18 سالگی
مقایسه راهنمایی و شماوره و روان درمانی
آشنایی با پاره ای از مشکلات رفتاری دانش آموزان
فهرست فعالیتها و وظایف مشاور در دبیرستان
فصل سوم ( روش تحقیق )
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری تحقیق
حجم نمونه روش آماری ابزار تحقیق
متغییرهای تحقیق
فصل چهارم ( تجزیه و تحلیل داده ها )
مقدمه
جداول
تجزیه و تحلیل داده های سوال پژوهشی شماره 1
نمودار شماره 1
تجزیه و تحلیل داده های سوال پژوهشی شماره 2
نمودار شماره 2
تجزیه و تحلیل داده های سوال پژوهشی شماره 3
نمودار شماره 3
تجزیه و تحلیل داده های سوال پژوهشی شماره 4
نمودار شماره 4
تجزیه و تحلیل داده های سوال پژوهشی شماره 5
نمودار شماره 5
فصل پنجم ( نتیجه گیری )
نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیتهای تحقیق
منابع
پرسشنامه
منابع ومأخذ:
1)شفیع آبادی.عبدا...(نظریه های مشاوران وروان درمانی.مرکزنشر دانشگاهی 1384.
2)بروس کوئن . مبانی جامعه شناسی , ترجمه دکتر غلامعباس توسلی و رضا فاضل , انتشارات سمت . 1370
3) حسینی – سید مهدی – اصول روش های راهنمایی و مشاوره – انتشارات دانشگاه آزاد 1371 .
4)حسینی- سید مهدی – راهنمایی تحصیلی و قسمت های مختلف آن انتشارات رشد 1370
5) نوابی نژاد – شکوه – راهنمایی مشاور . انتشارات معاصر. 1373
6) اردبیلی – یوسف – اصول و فنون راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش . انتشارات بعثت. 1372
7) شریفی–حسن پاشا–روشهای تحقیق درعلوم رفتاری,انتشارات رشد 1366
8)براهنی–محمدتقی–مبانی آزمون های روانی-انتشارات دانشگاه تهران.1356
9)نبوی–بهروز-مقدمه ای پرورشهای تحقیق درعلوم اجتماعی–انتشارات فروردین 1354
پروژه بررسی تاثیر خدمات مشاوره در دوره آموزشی متوسطه. doc