توسعه فردی و سازمانی در زمینه تغییرات اقتصادی و تکنولوژی درآموزش و پرورش
8صفحه
- مقدمه
در اقتصاد جدید، فعالیت های اقتصادی بر اساس خرج ای متداول توسعه، کار، سرمایه و طبیعت ادامه می یابد؛ اما عوامل تولید جدید مانند توانایی کارآفرینی، پیشرفت های فنی، نوآوری و تکنولوژی مهمتر و نتایج آن بیشتر قابل رویت می شود.یک جامعه، همزمان شامل پویایی زیادی است که تمام مراحل را به سرعت تغییر نمی دهد که باید مدیذیت شود. این یک مفهوم جدید جهانی، ملی و محلی در افراد و سازمان ها است که با تهدیدات جدید از محیط زمان با فرصت جدید برای توسعه خود مواجه می شود. نه همه افراد و همه ی سازمان ها مفهوم و سرعت تغییرات و موفق بودن و موفقیت کم و موفق نبودن آن ها را در رسیدن به هدفشان درک کردند.بنابراین فرایند تصمیم گیری جدید در آموزش و پرورش با در نظر گرفتن جنبه های زیر سازماندهی سود:
a- درک مفاهیم جدید
b- شناخت ویژگی های توسعه نوین برای افراد و دانشگاه ها.
c- ایجاد یک برنامه ریزی برای فرایند تصمیم گیری
2- مفاهیم جدید
مفاهیم جدید که در قوانین مردم و سازمان ها بسیار پیچیده است، مجموعه ای پویا و متغیر از عواملی است که محیط را از لحاظ اقتصادی و تکنولوژی غیر قابل پیش بینی کرده است که به حساب تغییرات در حوزه قانون گذاری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به طول می انجامد.
بنابراین برخی از ویژگی های قابل مشاهده از محیط شامل موارد زیر است:
- ناکارآمدی مکانیسم بازار که به بحران مالی جهانی منجر می شود.
توسعه فردی و سازمانی در زمینه تغییرات اقتصادی و تکنولوژی درآموزش و پرورش