لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه18
راهبردهای توسعه پایدار در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی
آموزش و پرورش و آموزش عالی در ایران
در برنامههای توسعه کشور ما نیروی انسانی جایگاهی ویژه و نقشی محوری دارد و سهمی بهسزا در توسعه پایدار ایفا میکند. آموزش و پرورش متولیان اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در میان سایر بخشها، موقعیتی خاص و مأموریتی ویژه در برنامههای بلندمدت توسعه دارند. از این رو، تدوین و تنظیم برنامههای پنجساله در این دو بخش از حساسیت بالایی برخوردار است. مجموعه حاضر سند ملی توسعه آموزش و پروش و همچنین آموزش عالی نام دارد و در تهیه آن، چشمانداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون برنامة چهارم و قانون اهداف وظایف و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مهمترین اسناد فرابخشی برای تعیین سیاستها و تشخیص اولویتها مورد توجه قرار گرفته است.
در این بررسی به تعداد دانشآموزان و همچنین تعداد دانشجویان در پایان برنامه سوم توسعه و وظایف و تکالیف برنامه چهارم، تهدیدها و محدودیتهای آن اشاره شده است.
تعداد دانشآموزان در پایان برنامه سوم توسعه
پیشبینی عملکرد سال تحصیلی 84-83 که شامل نوآموزان دوره آمادگی یکساله، دانشآموزان ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیشدانشگاهی، استثنایی و نظیر آن در جدول زیر آمده است.
تحقیق در مورد راهبردهای توسعه پایدار در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی