معرفی استانداردهای باز الگوبرداری مرکز آمریکایی کیفیت و بهرهوری (APQC)
60اسلاید
×آشنایی با مفاهیم فرآیند، فرآیندگرایی و مدیریت فرایندی
×از ساختارهای سازمانی وظیفهای تا ساختارهای سازمانی فرایندی
×تاریخچه و معرفی مرکز آمریکایی بهرهوری و کیفیت (APQC)
×معرفی چارچوب طبقهبندی فرآیند (PCF)
×معرفی شاخصهای کلیدی ارزیابی عملکرد (KPI)
×مدل الگوبرداری APQC
×معرفی فرهنگ لغات معنایی بهکار گرفته شده در ترجمه PCF
×ارائه مدلی برای الگوبرداری از استانداردهای باز PCF برای بهبود یا توسعه فرایندها
×فرایندها سنگبناهای اصلی سازنده سازمانها هستند و درک و بهبود آنها میتواند مایه حیات سازمانهایی با کیفیت فراگیر باشد.
×آنها ورودیها را که میتوانند شامل اقدامات، روشها و عملیات باشند، به خروجیها تبدیل میکنند.
×گامهایی هستند که به واسطه آنها برای خروجیهایی که نیازها و انتظارات مشتریان را برآورده کرده یا از آن هم فراتر می روند، ارزش آفرینی میکنیم
×و این ارزشآفرینی بایستی هدف سازمانهای مشتری مدار و با کیفیت فراگیر باشد.
هر فعالیت یا مجموعهای از فعالیتها که از منابع جهت تبدیل دروندادها به بروندادها استفاده میکند میتواند به عنوان یک فرایند در نظر گرفته شود.
برای آن که سازمانها به طور اثربخش به کار بپردازند مجبورند تعداد زیادی از فرایندهای مرتبط با هم و متعامل را شناسایی و مدیریت کنند. غالبا برونداد یک فرایند مستقیما درونداد فرایند بعدی را تشکیل میدهد. شناسایی و مدیریت نظامیافته فرایندهای به کار گرفته شده در یک سازمان و بهخصوص تعامل بین این فرایندها را "رویکرد فرایندی" مینامند.
پاورپوینت معرفی استانداردهای باز الگوبرداری مرکز آمریکایی کیفیت و بهرهوری (APQC)