استراتژی چیست ؟
استراتژی الگویی است بنیادی از اهداف فعلی و برنامه ریزی شده ، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی
استراتژی باید سه چیز را مشخص سازد:
1- چه
2- کجا
3- چگونه
اجزای استراتژی
1- قلمرو
2- اهداف کلی و اهداف عملیاتی
3- تخصیص منابع
4- شناسایی مزیت رقابتی پایدار
5- هم افزایی
مدیریت بازار محور در شرکت ها
تمرکز مستمر کارکنان تمام بخشها و تمام سطوح بر نیازهای مشتری و شرایط رقابتی موجود در محیط بازار
میتوانند به سرعت محصولات و برنامه کاری خود را تغییر دهند تا با محیط هماهنگ شوند
قبل از طراحی و تولید محصول توجه خاصی به نظرات مشتری دارند
با تعدیل محصولات با نیازهای خاص بازارهای هدف مختلف، مفهوم بخش بندی بازار را اعمال میکنند
به دنبال بهبود توان پاسخگویی خود هستند
و .....
دانلود پاورپوینت استراتژی بازاریابی - 13 اسلاید