بازاریابی عبارت است از فرآیند برنامه ریزی و اجرای مفهوم(مدل مفهومی محصول)،، ترفیع و توزیع ایده ها، کالاها و خدمات (محصول قیمت گذاری) به منظور خلق مبادلاتی که اهداف فردی و سازمانی را برآورده می سازد
تا زمانیکه فاصله تولید کننده و مصرف کننده کوتاه بود ، تولید کننده از نیازها ، خواسته ها ، سـلایق ، آداب و رسوم مصرف کننده مطلع بود و به وجــود بـازاریابی و مدیریت بازار نیـــازی احساس نمی شـد
اما در شرایط اقتصادی که بسیاری از شرکت های بزرگ مرزهای ملی را برای فعــالیت های تجاری خـود کوچک یافته اند ، جهانی فکر می کنند ، جهـانی تولید می کنند ، و در سطح جهانی محصولات خود را توزیع می نمایند ،
فعالیت های بازاریابی زیــادی باید انجـام شـود تا کالا از تولید کننده به مصـرف کننده برسد .
دانلود پاورپوینت شیوه های نوین بازاریابی برای پروژه درس مسایل جاری مدیریت - 78 اسلاید