فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله آشنایی با هوش هیجانی و ساختار آن

اختصاصی از فی گوو مقاله آشنایی با هوش هیجانی و ساختار آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله آشنایی با هوش هیجانی و ساختار آن


 مقاله آشنایی با هوش هیجانی و ساختار آن

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات : 14 صفحه

 

 

 

 

 

مقدمه

یکی از مؤلفه های روانشناسی که از دهه ۱۹۹۰ میلادی به بعد در ادبیات مدیریت به کار رفته است هوش هیجانی است. که ارتباط مستقیمی با اثر بخشی سازمان دارد و به بهبود عملکرد سازمان کمک می کند. هوش هیجانی سعی در تشریح جایگاه و تفسیر هیجانات و عواطف در توانمندیهای اساسی دارد. ، گلمن معتقد است هنگامی که سعی در توضیح دلایل اثر بخشی رهبران بزرگ داریم و درباره استراتژی و بینش قوی صحبت می کنیم، یک چیز مهمتر وجود دارد که:  «رهبران بزرگ از طریق عواطفشان کار می کنند. در مجموع باید گفت که رهبری و ریاست به معنای تسلط نیست بلکه هنر متقاعد کردن اشخاص برای کار در جهت یک هدف مشترک است. زیرا گلمن و همکارانش معتقدند رهبران که از هوش هیجانی بهره می گیرند و از رهبری هیجانی استفاده می کنند الگوی سلامتی و روابط کاری مؤثر خلق می کنند.

 

در نتیجه ضمن اینکه هوش هیجانی نقش مرکزی در فرایند رهبری ایفا می کند باعث تنوع در منابع قدرت می شود، از اختلالات روانی پیشگیری اولیه به عمل می آورد و باعث توانمندی انسان دربعد شایستگی های شخصی و اجتماعی می شود. با توجه به اینکه معلمین یکی از عناصر عمده در شکل گیری سازمانهای آموزشی هستند و حمایت و نگهداری معلم از مهمترین وظیفه مـدیران است و با توجه به اهمیت و ضرورت هوش هیجان که برای مدیران هر سازمان به اختصار ذکر شد، مدیران مدارس نه تنها باید نسبت به هوش هیجانی دانش آموزان و معلمان حساس باشند بلکه باید نسبت به هوش هیجان خودشان نیز حساس باشند و به استفاده درست آن توجه نمایند. در این تحقیق با توجه به اهمیت هوش هیجانی مدیر در رهبری مطلوب و با توجه به غیر قابل تفکیک بودن منابع قدرت مدیران برای رهبری آموزشی محقق به بررسی رابطه هوش هیجانی آنان با منابع قدرت می پردازیم.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله آشنایی با هوش هیجانی و ساختار آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.