فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد قیمت گذاری

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد قیمت گذاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد قیمت گذاری


تحقیق در مورد قیمت گذاری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه10

بخشی از فهرست مطالب

شیوه های قیمت گذاری

 

فنون قیمت گذاری

اهمیت قیمت گذاریطرح‌های قیمت گذاری

مبادله پایاپای

 

چانه زنی فرد به فرد

 

روش کره گیری

 

قیمت گذاری مزایده‌ای

استراتژی‌های قیمت گذاری

قیمت گذاری رخنه‌ای

 

قیمت گذاری دسته‌ای

 

قیمت گذاری میزان خرید

 

دسته بندی قیمت

 

علی رغم اهمیت روز افزون عوامل غیر قیمتی در فرایند بازار یابی جدید قیمت همچنان یکی از ارکان مهم ترکیب عناصر بازاریابی است که شرکت برای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده میکند.تصمیمات مربوط به قیمت گذاری تحت تاثیر تصمیمات مربوط به طرح کالا توزیع و تبلیغات پیشبردی مربوط به آن قرار میگیرد. این تصمیمات خود متقابلاً بر تصمیمات  مربوط به قیمت گذاری تأثیر می گذارند . هنگام تهیه برنامه بازاریابی باید تصمیمات مربوط به قیمت گذاری دقیقاً با تصمیمات مربوط به سایر ارکان ترکیب عناصر بازاریابی هماهنگ گردد .

 

 قیمت ، باید تمام هزینه های مربوط به تولید و فروش کالا ، به انضمام سود منصفانه ای را در برگیرد . مدیریت باید در داخل شرکت تصمیم بگیرد که چه کسی مسئول تعیین قیمت فروش است . در شرکت های بزرگ ، بعضی از این اختیارات به مدیران سطح پایین و فروشندگان تفویض می شود ، اما سیاست گذاری در خصوص تعیین قیمت و تصویب و تأئید قیمت های پیشنهادی همچنان با مدیریت سطح بالااست .مدیران قسمت های تولید ، امور مالی و حسایداری نیز تا اندازه ای در قیمت گذاری دخالت دارند.

 

قبل از هرگونه تصمیمی درباره قیمت گذاری، باید مأموریت و اهداف موسسه را که تعیین‌کننده اهداف خاص در قیمت گذاری است، در نظر گرفت. در متون سنتی، هدف کلی قیمت‌گذاری، حداکثر سودآوری بود. اهداف کتابخانه ها و خدمات اطلاع رسانی سنتی به حداقل رساندن هزینه ها، کاستن از کسر بودجه، و حفظ استانداردهای خدماتی بود. ولی در سال های اخیر این عقیده در حال گسترش است که خدمات اطلاع رسانی باید پاسخگوی مخارج خود باشند. هم اکنون اهداف قیمت گذاری شامل بهبود هزینه های عملیاتی یا هزینه کل می شود. تحقیقی که از سوی Zais انجام گرفت بیانگر آن است که از تعداد 15 مرکز اشاعه اطلاعات گزیده (SDI مورد بررسی، 13 مرکز بازیابی هزینه را هدف اصلی خود در دریافت هزینه مطرح کرده اند. هدف این مراکز، درجات متفاوتی از خودکفایی بود و از دستیابی به بخش کوچکی از هزینه های عملیاتی تا تبدیل شدن به یک مرکز اقتصادی خودکفا و یا حتی درآمدزا نوسان داشت.

 

 

 

 عوامل داخلی و خارجی زیادی بر تصمیمات قیمت گذاری یک شرکت تأثیر دارند . عوامل داخلی عبارتند از : اهداف بازاریابی شرکت ، خطی مشی ترکیب عناصر بازاریابی شرکت ، هزینه و ملاحظات سازمانی

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد قیمت گذاری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.