مشخصات این فایل
عنوان: نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 27
این مقاله در مورد نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس می باشد .
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس
مقدمه :
نقش مهم بخش بهداشت و درمان در ارتقا شاخصهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشورها، سازمانهای درگیر در این امر را بر این داشته است که با بازنگری اساسی در شیوههای مدیریت سلامت، بیش از پیش در جهت اجرای کارآمدترین روشها در بکارگیری منابع محدود موجود و تامین سلامت آحاد جامعه مصمم گردند. امروزه سازمانهای بین المللی که در جهت ارتقا سلامت کلیه کشورهای جهان فعالیت میکنند (همچون سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی) معتقدند آنچه که بیشتر از همه بهداشت کشورهای در حال توسعه را تهدید میکند اشکالاتی است که در مدیریت منابع ........(ادامه دارد)
روش اجرا :
مراحل اجرای طرح استقرار نظام مدیریت مبتنی بر علمکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان از اصول کلی استقرار این نظام تبعیت میکند (4)که شامل گامها 6 گانه است:
1) تعیین رسالت و اهداف سازمان، 2) نظام یکپارچه سنجش عملکرد:
3) پاسخگویی در مقابل عملکرد، 4) جمع¬آوری داده های عملکرد، 5) تحلیل، بررسی و گزارش¬دهی داده¬ها عملکرد، 6) استفاده از اطلاعات عملکرد در بهبود سازمان.
در ابتدا اعضای تیم/کمیته¬های مربوط به فازهای طرح (کمیته راهبری) انتخاب شدند. این افراد شامل مدیر بیمارستان، یک نفر به عنوان نماینده معاونت توسعه وزارت متبوع، سوپروایز اورژانس، مترون بیمارستان، مسئول خدمات و اعضای تیم پروژه. سپس ........(ادامه دارد)
نتایج :
میانگین سنی مراجعه کنندگان (3/20 = SD) 5/36 سال با حداقل کمتر از یک سال و حداکثر 99 سال و میانه 31 سال بود. 335 نفر مرد (5/49%) و 342 نفر زن (5/50%) بودند.
نمودار شماره 1 توزیع فراوانی مطلق مراجعین برحسب ساعات روز را نشان می-دهد.همانطور که مشاهده می¬شود میزان مراجعات در ساعات 20 لغایت 24 بسیار ........(ادامه دارد)
بحث :
استقرار یک نظام مدیریتی نوین در هر شرایطی مشکلات خاص خود را دارد و در صورتیکه زمینه¬های اولیه و بستر مناسب آن محیا نباشد، این کار مشکلتر می¬شود. مدیریت مبتنی بر عملکرد را در حوزه مدیریت کلی سیستم اگر در نظر بگیریم، مدیریت بر روی نتایج و پیامدهای (Outcome) سیستم است، اما در سیستمی که هیچ مدیریتی بر روی ورودیها (Input)، پروسه انجام فعالیتها (Process) و خروجیها (Output) صورت نمی¬گیرد و در نتیجه اطلاعاتی درخصوص اجزاء سیستم وجود ندارد، نحوه فعالیت و استقرار نظام مدیریتی مبتنی بر عملکرد تفاوتهایی خواهد داشت. در چنین محیط مدیریتی (که مدیران و کارکنان با مسائل ابتدایی¬ مدیریتی و سیستمی .......(ادامه دارد)
جهت قضاوت و تفسیر نتایج فعالیتها و اعمال بهبود در سیستم شاید استفاده از اعداد مطلق شاخصها کافی نباشند بلکه آنالیزهای بیشتر و تعیین رابطه آنان با شیفت کاری و برخی دیگر از متغیرها نیاز گردد. بطور مثال پس از تعیین میزان بهبودی بیماران بصورت توصیفی، جدول متقاطع این شاخص با علل مراجعه تهیه شد که در آن مشخص گردید بیماران مبتلا به اسهال، درد کلیه، درد شکم بیشتر از عدم بهبودی شکایت داشتند که در جلسه بهبود مشخص گردید این بیماران که نیاز به سرم درمانی و تحت نظر بودن چند ساعاته دارند، بعلت .......(ادامه دارد)
فهرست مطالب مقاله نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس
خلاصه :
مقدمه :
روش اجرا :
نتایج :
نمودار شماره 1
بحث :
نتیجه گیری :
منابع :
پیوست ها
دانلود مقاله نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس