فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد جذب منابع مالی و فروش کالا

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد جذب منابع مالی و فروش کالا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد جذب منابع مالی و فروش کالا


تحقیق در مورد جذب منابع مالی و فروش کالا

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه106

فهرست مطالب

منابع داخلی و مزیت رقابتی:

 

تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش:

 

نقاط قوت و ضعف داخلی:

 

مقدمه:

 

رابطه بین واحدهای وظیفه‌ای سازمان:

 

یکپارچگی استراتژی و فرهنگ:

 

مدیریت:

 

فهرستی از پرسش‌های مربوط به بررسی عوامل داخلی

 

جدول فهرستی از پرسش‌های مربوط به بررسی عوامل داخلی سازمان

 

مدیریت

 

تولید

 

تحقیق و توسعه

 

سیستم اطلاعات رایانه

 

منابع و توانایی‌هایی که می‌تواند منجر به مزیت رقابتی شود، در هر کار و فعالیتی متفاوت است و حتی می‌تواند در حول زمان متغیر باشد.

 

بطور کلی منابع و توانایی‌های داخلی سازمان به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند که عباتند از :

 

منابع مالی، فیزیکی، انسانی و سازمانی، در اصل توانائیها و منابع جزء عوامل قوت سازمانی شمرده می‌شوند که می‌تواند به مزیت رقابتی تبدیل شوند در صورتی که سه شرط زیر تحقق یابد:

 

1- منابع و توانایی‌ها با ارزش باشند.

 

اینها اجازه می‌دهند که شرکت از فرصت‌هایش بهره‌برداری کند و با تهدیدها را خنثی کند. برای مثال شرکت سونی توانسته است که توانایی طراحی، ساخت وفروش وسایل الکترونیکی خود را توسعه دهد. این توانایی برای سهامداران خارجی مثل فروشندگان با ارزش است.

 

2- منابع و توانایی‌ها منحصربه فرد باشند.

 

اگر یک سازمان، تنها سازمانی باشد که از یک توانایی برخوردار است در این صورت آن توانایی منبع مزیت رقابتی برای آن سازمان می‌باشد، ولی اگر سازمانهای متعددی یک منبع و یا توانایی مشخص را دارا باشند، در این صورت آن سازمانها، مشابهت در رقابت دارند و هیچ کدام مزیتی بر دیگری ندارد.

 

3- منابع و توانایی‌ها به سختی قابل تقلید باشند.

 

شرکت‌های رقیب با تقلید از یک منبع و یا توانایی موجب زیان شرکت پیشتاز می‌شوند. اگر در ایجاد سود‌آوری مزیت شرکت ماندگار باشد سود با ارزش‌تر خواهد بود. پس می‌توان گفت که شرکتی ‌می‌تواند از مزیت رقابتی بلندمدت استفاده کند که شرکت‌های رقیب نتوانند از آن تقلید نمایند.

 

برای مثال مک دونالد، چندین سال است که رقبایش را بخاطر موقعیت بهتر منابع فیزیکی) و عملکرد با کیفیت بالای سیستم که محصول مناسب را

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد جذب منابع مالی و فروش کالا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.