فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نقاشی سیلیکات

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله نقاشی سیلیکات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نقاشی سیلیکات


دانلود مقاله نقاشی سیلیکات

 

مشخصات این فایل
عنوان: نقاشی سیلیکات
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 79

این مقاله درمورد نقاشی سیلیکات می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله نقاشی سیلیکات

اسگرافیتوی خشک
(توضیح: «اسگرافیتو» نوعی تزئین روی ظروف سفالین و غیره است که در اثر خراشیدن  سطح ظرف ، و رنگ کردن آن ایجاد می شود، مثل بعضی ظروف مربوط به قرن 17 که در شهر بولونا ساخته می شد.
در ابتدای بحث باید روی این نکته تاکید کرد که این روش شکل دیگری از تکنیک «اسگرافیتو» سنتی معمول است. به هر حال از آنجایی که این روش قادر بوداثرات قابل توجه وجذابی را بوجود آورد «اسگرافیتوی» خشک، بتدریج یک روش مورد پسند ومقبولی گشت. تا زمانی که یک کار با ایمان واعتقاد هنری صحبت می کند و تا وقتی که یک هنرمند موارد مورد مصرفش را درست وصحیح بکار می برد، هر روشی- هر چند هر غیرطبیعی و عجیب- می تواند مناسب باشد وبرای اجرا تجویز گردد. خراشیدن یک لایه خشک، البته خارج از این بحث می باشد، اما در هر حال اینکار به آسانی روی یک لایه نازک و یا تا حدی کلفت لایه آب آهک انجام پذیر است.
وسائل مورد استفاده در این روش، تراشنده های قوس دار- ویا با حالتهای دیگر-هستند.
این موضوع قبلا نیزذکر شده است که برای تزئین یک دیوار با روش «اسگرافیتو» بایستی آنرا به قسمتهایی که بتوان طی مدت یک روز روی آن کار کرد، تقسیم نمود. اگر چه در مقایسه با «فرسک» مدت زمان بیشتری در این روش در اختیار هنرمند قراردارد. پس برای «اسگرافیتو» میتوان بزرگترین اندازه ها را آماده و ملاطگذاری کرد.....(ادامه دارد)

مواد وروشهای نقاشی فرسک
از نقطه نظر تکنیکی، نقاشی، به معنای مخلوطی نمودن ذرات ریز رنگ وچسباندن آنها به یک سطح بعنوان تکیه گاه می باشد. این موضوع بطور مشروح در ابتدای بحث توضیح داده شده است. در تمام سیستمهای نقاشی رنگ با مواد واسطه ای مختلف مخلوط گشته و در روی سطح بکار می رود.اما فرسک از این موضوع مستثنی است. در این جا مواد رنگ با آب بصورت خمیر در آمده سپس رقیق میگردند تا برای استفاده بر روی سطح لایه بکار روند.
این لایه که همان سطح کار است ذرات رنگی را بهم می چسباند و طی عمل کربوناسیون آهک آن را در خود حل می کند و آنچنان سخت می گردد که بدون ویران ساختن سطح نگهدارنده نمی تون آن را از بین برد.
نمودار شماره :(1)
اساس نقاشی فرسک بدین ترتیب است.
(G) سطح: که از لایه آهک تشکیل شده این سطح ماده فشرده شده واسطه را و همچنین اجزا رنگی را در خود بعنوان نگهدارنده حفظ می کند.
(B) آهک: نوعی آهک به نام آهنگ کشته است و مواد رنگی (P) را به پایه و سطح کار می چسباند.
(L) سنگ آهک حرارت داده میشود و به آهک زنده یا اصطلاحا آب ندیده (Q) تبدیل می شود. © در این هنگام دی اکسید کربن آن بیرون آمده دفع می گردد. زمانی که آب (W) اضافه شد آهک زنده تجزیه گشته حالت هیدارکسید کربن پودر مانندی را به خود می گیرد. اضافه کردن بیش از حد آب ، آهک چاله ای (P)  را بوجود می آورد. هنگامی که این اندود خشک می شود آب آن می پرد و دی اکسید کربن جذب می گردد.
سنگ گچ، سنگ آهک و سنگ مرمر همگی از کریستالهای «کربنات کلسیم» تشکیل شده اند. این مواد به واسطه حرارت دی اکسید کربن شان گرفته می شود و در این .....(ادامه دارد)

روش ساختن ملاط
روش های گوناگون ساخت ملاط پیوسته مورد بحث متخصصین بوده ونکاتی که در اینجا ذکر می شود از تجربیات عملی نقاشان فرسک در آلمان بدست آمده است. رئوس مطالب بدین قرار است؛
خیس نمودن دیوار که در عمل بسیار سرسری گرفته می شود. مقدارآبی که توسط برسهای بنایان پاشیده می شود کافی نیست.
در واقع پاشیدن آب باید آنقدر ادامه می یابد که دیوار کاملا خیس شده و دیگر قابلیت نگهداری آب را نداشته باشد وبرای این منظور ظرف آب و یاحتی لوله های آب پاشی بسیار مناسب ترند.
خیس کردن دیوار نه تنها قبل از انجام کار بر روی آن بلکه چندین مرتبه در عصر روز قبل باید انجام شده باشد. ملاط خشن اولیه و درادامه آن پوشش یکنواخت کننده باشدت و قوت به دیوار مالیده میشود. آخرین لایه که دارد. بدین ترتیب هر کدام از آنها به تنهایی کامل و بی عیب نیستند. در مورد نسبت صحیح اندازه ذرات تئوریهای فراوانی عرضه شده و مقداری هم در عمل به مورد آزمایش گذارده شده اما هنوز برای اظهار نظر نهایی زود است......(ادامه دارد)

حلالهای فرسک
همانطور که قبلاً توضیح داده شد، نقاشی «فرسک» واقعی احتیاجی به حلال خاص ندارد و در واقع مواد رنگی با اضافه کردن آب حالتی خمیرگونه پیدا می کنند و بدین ترتیب نقش اصلی با آب است. حتی نیازی نیست که از آب بسیار تمیز و یا تقطیر شده استفاده کرد مگر اینکه آب محل، دارای مقدار زیادی آهن و یا سنگ گچ باشد. عده ای از نقاشان از آب آهک استفاده می کنند، یعنی همان مایه شفاف و تمیزی که در گودالهای آهکی و چاله ها پس از ته نشین شدن آهک باقی می ماند. این مایع که حاوی مقدار کم ولی بسیار مؤثری «هیدراکسید کلسیم» است در بهم چسبیدن ذرات رنگی نقش مهمی دارد. گاهی اوقات نقاشان «فرسک» آب و آهک مورد نیاز خود را روز قبل از انجام کار با بهم زدن مقداری آهک کشته داخل سطل آب تهیه می کنند که این مایع بعد از صاف شدن در طول شب قبل از کار، مورد استفاده قرار می گیرد. پوستة مات و نازکی که با این عمل پس از مدت کوتاهی در سطح مایع ظاهر می شود، «کربنات کلسیم» است که پس از ترکیب «هیدراکسید کلسیم» با «دی اکسید کربن» هوا، بوجود می آید. دوغاب آهک هنگامی به عنوان واسطه (حلال) مورد استفاده قرار .....(ادامه دارد)

روش خراشی با استفاده از خطوط محیطی
اکثر نقاشان، با درجه و درصدهای مختلف تا حدی نیز گرافیست هستند و در نتیجه با قدرت بیانی خطوط آشنایی دارند. مواد مورد مصرف در این روش را بدون توجه به اینکه کار، دارای سطح یا خطوط جزئی است، بطور کلی- مورد کار قرار می دهند، و تمامی خطوط را یکسان زنده می کنند. برای سایه در این نوع اجرا، می بایست از هاشور استفاده کرد. برای سایه های کم قوه تر می توان عمل نفوذ و خراش را نسبت به سطح کار محدود کرد یعنی به لایة رنگین نرساند. برای تولید سطوح سایه از خراشهای بوجود آمده، نبای بیش از حد انتظار داشت، چون سطح لایه در جاخایی که خراشیده شده است بعد از خشک شدن، تیره تر می شود که این موضوع خود سبب سایة ملایم و خوشایند می گردد. این کار را می توان در صورت داشتن لایه ای با حدود 6 تا 8 میلی متر ضخامت، با شیوة دیگری ترکیب کرد: به این ترتیب که خطوط محیطی را بحالت اریب و تمایل در یک طرف خطی که انداخته شده با استفاده از یک خط تراش پهن، می توان رسم کرد. قبلاً نیز این موضوع ذکر شد که در این نوع طرح اندازی، طریق انجام کار بستگی به ضخامت سطح لایه و دقت در جزئیات کار دارد. تازه کارها معمولاً با این عقیدة غلط سعی دارند، همان دقتی که در طرح مطرح می باشد را بر روی سطح.....(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله نقاشی سیلیکات

اسگرافیتوی خشک
اسگرافیتوی خشک روی ساروج شنی
تکنیکهای فرسک
مواد وروشهای نقاشی فرسک
آهک
آهک داغ
اقسام شن ومساله اندازه دانه ها
افزودنی ها
ترکیب ملاطها
طبیعت دیوار برای تکنیک فرسک
روش ساختن ملاط
افزودنی ها
ترکیب ملاطها
ترکیب ملاطها در نقاشی فرسک
مواد رنگی فرسک
حلالهای فرسک
کارهای مقدماتی: کارتن سازی (طرح مقدماتی)
روش انتقال طرح مقدماتی
روشهای مناسب برای فرسک
روشن شفاف
روش مات
روش نقاشی ترکیبی
تأثیر زمینه در کار
-سطح صیقلی:
سیمان در نقاشی فرسک
کاربر ملاطهای رنگین
تکنیک بتونه کاری براق
حلال های بتونه کاری براق
عمل آوردن نهایی
تکنیکهای خراشی
کارهای مقدماتی برای روشهای خراشی
ملاط تکنیک خراشی
مواد رنگی شیوه خراشی
وسایل تکنیک خراشی
شیوه های اجرای روش خراشی
روش خراشی با استفاده از خطوط محیطی
استفاده از محدوده های رنگی در روش خراشی

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نقاشی سیلیکات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.