فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سمینار کارشناسی ارشد برق رو ش های بهبود پایداری سیستم قدرت

اختصاصی از فی گوو سمینار کارشناسی ارشد برق رو ش های بهبود پایداری سیستم قدرت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سمینار کارشناسی ارشد برق رو ش های بهبود پایداری سیستم قدرت


سمینار کارشناسی ارشد برق رو ش های بهبود پایداری سیستم قدرت

این محصول در قالب پی دی اف و 100 صفحه می باشد.

این سمینار جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق-قدرت طراحی و تدوین گردیده است . و شامل کلیه مباحث مورد نیاز سمینار ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد.گروه تخصصی ما این سمینار را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده ازمنابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.

چکیده:

عبور توان اکتیو و راکتیو در خطوط انتقال از امپدانس خطوط، دامنه ولتاژ و اختلاف زاویه ولتاژ طرفین خطوط تبعیت می کند. در نتیجه میزان و مسیر عبور توان ناشی از توزیع بار و ساختار شبکه می باشد. از طرفی با توجه به محدودیت های عبور توان در خطوط که ناشی از دو محدودیت عمده حرارتی و پایداری است، استفاده کامل از شبکه های بهم پیوسته عملی نیست و هرچه شبکه گسترده تر گردد شکاف حدود حرارتی و پایداری بیشتر شده و انتقال و پخش توان متاثر از حدود پایداری خواهد بود که خود شامل پایداری گذرا، دینامیک، پایداری ولتاژ و حتی پایداری حالت ماندگار می باشد. با توجه به این محدودیت ها، نیاز به بهره برداری کامل و اقتصادی از تجهیزات منصوبه با حفظ قابلیت اطمینان و نیز امنیت سیستم در مقابل انواع اغتشاشات، مبنای مطالعات ، توسعه و نصب ادوات FACTS در دنیا گردید. این ادوات در تنوع گسترده ای قابلیت کنترل شبکه های بهم پیوسته را فراهم ساخته اند و مبتنی بر الکترونیک قدرت، تئوری های پیشرفته کنترل و میکرو کامپیوترها می باشند. با توجه به اهمیت این ادوات و در جهت معرفی آنها به جامعه علمی و صنعتی کشور، به نمونه ای از این ادوات پرداخته شده و همچنین به مدل سازی آن اشاره شده است.

مقدمه:

پایداری حالت تعادل بین نیروهای متضاد را نشان می دهد. مکانیزمی که بوسیله آن ماشین های سنکرون به هم پیوسته ، حالت سنکرون را بین یکدیگر حفظ می کنند از طریق نیروهای بازیافت است که زمانی عمل می نماید که نیروهایی وجود داشته باشد تا یک یا چند ماشین را نسبت به سایر ماشینها شتاب مثبت یا منفی دهد. در حالت ماندگار، تعادل بین گشتاور مکانیکی ورودی و گشتاور الکتریکی خروجی وجود دارد و سرعت ثابت باقی می ماند. اگر سیستم دستخوش تغییر شود این تعادل از بین می رود و در نتیجه روتور ماشینها بر اساس قوانین حرکت اجسام دوار ، شتاب مثبت یا منفی پیدا می کند. اگر بطور موقت ژنراتوری نسبت به دیگری سریعتر بچرخد، موقعیت زاویه ای روتور آن نسبت به ماشین کندتر، جلوتر قرار می گیرد. بسته به رابطه توان – زاویه، اختلاف زاویه بین روتور دو ماشین باعث می شود تا بخشی از بار ماشین کند به ماشین تند منتقل شود. این موضوع سبب می شود که اختلاف سرعت و درنتیجه اختلاف زاویه به روتورها کاهش یابد.همچنان که ذکر شد رابطه توان زاویه به شدت غیر خطی است. بالاتر از حد مشخصی ، افزایش در اختلاف زاویه ، باعث کاهش در توان مبادله می شود. این موضوع سبب می شود ک اختلاف زاویه باز هم بیشتر شود و منجر به ناپایداری گردد.در هر وضعیت بخصوص، پایداری سیستم به این بستگی دارد که آیا انحرافات زوایای روتور ماشین ها منجر به گشتاور های بازیافت کافی می شود یا خیر. زمانی که یک ماشین سنکرون، حالت سنکرونیزه یا هماهنگ خود با سایر ماشین ها را از دست داد، روتور آن در سرعتی بالاتر یا پایینتر از سرعتی که برای تولید ولتاژ در فرکانس سیستم لازم است می چرخد. لغزش بین میدان دوار استاتور (مربوط به فرکانس سیستم) و تحریک روتور منجر به تغییرات بزرگی در توان خروجی، جریان ولتاژ ماشین می شود. این موضوع باعث می شود که سیستم های حفاظتی ، ماشین ناپیدار را از سیستم جدا کند.


دانلود با لینک مستقیم


سمینار کارشناسی ارشد برق رو ش های بهبود پایداری سیستم قدرت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.