لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه45
شرکتهای کنونی، با تجزیه و تحلیل چرخه زندگی مشتری، به افزایش ارزش مشتری دست یافتهاند. ابزار و فناوریهای انبار داده، دادهکاوی و دیگر روشهای مدیریت ارتباط با مشتری، روشهایی هستند که فرصتهای جدیدی را برای تجارت فراهم کردهاند.
در واقع، امروزه دیدگاه محصول محوری جای خود را به مشتری محوری داده است. بنابراین، با جمعآوری دادههای مربوط به مشتری و تصمیمگیری براساس الگوهای استخراج شده از روابط پنهان میان دادهها به وسیله ابزار دادهکاوی میتوان به خواسته مشتری محوری خود جامه عمل پوشاند. این مقاله، مفاهیمی از مدیریت ارتباط با مشتری و یکی از عناصر آن- دادهکاوی- را بررسی میکند.
فرهنگ تجارت، در سالهای اخیر پیشرفتهایی کرده و به دنبال آن روابط اقتصادی مشتریان به شیوههای بنیادی و اساسی در حال تغییر است. شرکتها، به منظور نظارت بر اینگونه تغییرات، نیازمند ارائه راهحلهای مناسب می باشند. ظهور و پیدایش اینترنت در تغییر جهت مرکز توجه بازاریابی، نقشی بسزا داشته است. درصورتیکه اطلاعات ON LINE بیشتر در دسترس قرار گیرد، موجب آگاهی و هوشیاری بیشتر مشتریان میشود. آنها در جریان تمام آنچه ارائه و پیشنهاد میشود قرار میگیرند و بهترینها را تقاضا میکنند. برای فائق آمدن بر چنین شرایطی باید از سیستمهایی استفاده شود که بهطور دقیق نسبت به مشتریان واکنش نشان دهد. جمعآوری آمار مشتریان و دادههای رفتاری آنها این هدف اصلی و دقیق را ممکن میکند. این نوع هدفگیری به برنامهریزی عالی هنگام ایجاد رقابتی سخت و به مشخص کردن مشتریان بالقوه هنگام عرضه محصولات جدید کمک میکند.
دادهکاوی
امروزه با حجم عظیمی از دادهها روبهرو هستیم. برای استفاده از آنها به ابزار کشف دانش نیاز داریم. دادهکاوی به عنوان توانایی پیشرفتهای در تحلیل داده و کشف دانش استفاده میشود. دادهکاوی در علوم (ستارهشناسی،...) ، در تجارت (تبلیغات، مدیریت ارتباط با مشتری،...) ، در وب (موتورهای جستوجو،...) و در مسائل دولتی (فعالیتهای ضد تروریستی،...) کاربرد دارد. فعالیت دادهکاوی، شبیه استخراج زغال سنگ و طلا می باشد. دادهکاوی، اطلاعاتی را که در انبارهای داده مدفون شده است، استخراج میکند.
در واقع هدف از داده کاوی، ایجاد مدلهایی برای تصمیمگیری است. این مدلها رفتارهای آینده را براساس تحلیلهای گذشته، پیشبینی میکنند. استفاده از دادهکاوی به عنوان اهرمی برای آمادهسازی دادهها و تکمیل قابلیتهای انباره داده، بهترین موقعیت را برای کسب مزیتهای رقابتی ایجاد میکند.
سیستمهای BASE DATA نقشی مهم در سیستمهای مدیریت و انبار داده، ایفا میکنند. سیستم بانک داده، شامل فایلهای بانک داده و سیستمهای مدیریت بانک داده است.
اغلب تجارتها به تصمیمگیریهای راهبردی و یا اتخاذ خطمشیهای جدید برای خدمترسانی بهتر به مشتریان نیاز دارند. برای مثال، فروشگاهها نحوه آرایش مغازه خود را برای افزایش انگیزه خریدمشتریان، مجدداً طراحی میکنند و یا خطوط هواپیمایی، تسهیلات خاصی را برای پروازهای مکرر مشتریان در نظر می گیرند. ابزار دادهکاوی، داده را میگیرند و تصویری از واقعیت به شکل مدل ارائه می دهند. فعالیتهای دادهکاوی به لحاظ فرایند به 3 طبقهبندی
تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری