لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه32
فهرست مطالب فصل اول
1 . مقدمه
2 . بیان مسأله
3 . اهداف تحقیق
4 . بیان فرضیه ها و سئوالات پژوهشی
5 . تعاریف اصطلاحی متغیرها
6 . تعاریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم
1 . مرور مطالعاتی ( کتاب و مقالات )
2 . بررسی پیشینه های تحقیقاتی در ارتباط با این موضوع
3 . جمع بندی و نتیجه گیری
فصل سوم
1 . روش تحقیق
2 . جامعه آماری
3 . شیوة نمونه گیری
4 . ابزار گرد آوری داده ها
5 . تعیین روایی و اعتبار ابزار
فصل چهارم
1 . تجزیه و تحلیل مربوط به سئوالات پژوهش
2 . جداول و رسم نمودارها
فصل پنجم
1 . ارائه خلاصه یافته های پژوهشی
2 . ارائه پیشنهادها
3 . فهرست منابع و مأخذ
مقدمه ، تشکر و قدردانی
ناشکری نخواهم کرد ، مغرور نخواهم شد ، جز حق نخواهم گفت از حریم مسئولیت خارج نخواهم شد .
خداوندا
تو را سپاس می گویم که از راه لطف و تفضل کسوت معلمی را بر اندازه قامت من ساختی می دانم که بهترین و کامل ترین بنده و رسول حضرت محمد (ص) نیز در مقام معلم مبعوث کردی ‹‹ انی بعثت معلما ››
بار الها
حال که دوباره توفیق عطا نمودی تا در کسوت معلمی مشغول به تحصیل شویم تا آموخته های خود را بیشتر گردانیم و بتوانیم با توکل به تو سرمایه ای از محبت و عطوفت و منطق و استواری و جدیت را پشتوانه تدریس و تحصیل خود قرار داده و هم چنین از استاد گرامی جناب آقای فقیهی که ما را در انجام این تحقیق با راهنمائی های خود یاری نمودند تشکر و قدردانی به عمل می آید .
موضوع :
شیوه های نوین آموزش املاء و تأثیر آن در یادگیری املاء از نظر معلمان
منطقه شازند مقدمه
املاء نوعی نوشتن است و نوشتن یکی از جنبه های زبان است که در عمل تفهیم به کار می رود ، و زبان نیز مجموعه ای است از علائم و نشانه های قرار دادی که بر معانی و مفاهیم موجود در جامعه دلالت می کند و بهترین وسیله تفهیم و تفاهم است . در تفهیم علاوه بر نوشتن از سخن گفتن نیز استفاده می شود و در تفهیم گوش دادن و خواندن به کار می رود .
یکی از آرزوهایم این بود که در بسیاری از زمینه های آموزشی یافته های جدید و خلاقیت ها جایگزین روش های سنتی و کهنه شود در این میان تنها امید می ماند که کارشناسان علوم تربیتی مشاوران و روانشناسان با استفاده از اطلاعات نظریه ها و فنون جدید به کمک دانش آموزان ، معلمان و اولیاء بشتابند .
دانش آموزان زیادی وجود دارند که در درس املاء دچار مشکل می شوند و می خواهیم بدانیم روش های جدید املاء آیا این مشکل را برطرف می کند یا خیر .
آیا دانش آموزان ضعیف با این روش به حد مطلوب می رسند یا نه ، املا یک درس آموختنی است بنابراین ضرورت دارد معلم با برنامه ریزی درست و دقیق به آموزش و ارزیابی بپردازد .
بیان مسأله و اهمیت آن
انسان موجودی است اجتماعی که دوست دارد با دیگران ارتباط برقرار کند که این ارتباط به شیوه های مختلف مؤثر است اما مهمترین وسیله ارتباطی در جامعه انسانی زبان است که تفهیم و تفاهم بین انسانها را فراهم می کند و برای ارتباط با دیگران باید مهارت های زبانی را در جنبه های شفاهی و کتبی آن آموخته شود . مهارت های زبانی دارای چهار حوزه است :
1 . حوزه گفتاری شامل گوش دادن و سخن گفتن و نوشتاری شامل خواندن و
تحقیق در مورد شیوه نوین آموزش املا و تأثیر آن در یادگیری