
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه7
صنعت ورزش:
رشد مشاغل درمحدوده صنعت ورزش نتیجه مستقیم همه کس پسند شدن بیشتر ورزش هاست . همگام با ترقی ناگهان ورزش های عمده د رآمریکای شمالی ، مشاغل با رابطه مستقیم نیز ناگهان با آنها ترقی می کنند . به اقلام های زیر توجه کنید . اقلام پوشاک با نمادهای تیمی 60 درصد از فروش مجاز کالاهای ورزشی را تشکیل می دهد و 45 % از آمریکاییان دست کم یک فقره ازاین اقلام را خریداری کرده اند . در سال 1995 میزان فروش کالاهای با پروانه فروش برای فرآورده های لیگ ملی فوتبال بر 5/3 میلیارد دلار برای کالاهای انجمن ملی بسکتبال 65/2 میلیارد دلار برای فرآورده های لیگ بزرگ بیسبال معادل 90/1 میلیارد دلار وبرای کالاهای لیگ ملی هاکی معادل یک میلیارد دلار بود . طی 30 سال گذشته صنعت ورزش به شکل نمایی تصاعدی رشد کرده است . از بین مشاغل وابسته به ورزش آن هایی که رشد زیادی داشته اند عبارتند از : شرکت های تولیدی پوشاک ، تولید کنندگان تجهیزات ، شبکه های رسانه ای ، میدان ها و ورزشگاهها ، شرکت های فروش کالا بازیکنان و تیم های ورزشی و لیگ حرفه ای .
رده بندی مشاغل ورزشی و چگونگی ایجاد درآمد آن به صورت سه گانه شامل :
1-درآمد مستقیم 2- درآمد حمایتی 3- درآمد غیر مستقیم .
1-درآمد مستقیم : یعنی پاره ای از سازمان ها به طور مستقیم از رویداد ورزشی بدست
می آید . و پول دریافتی از موسسات حمایت کننده است . سازمان هایی
تحقیق در مورد صنعت ورزش