
چکیده:
بررسی و انالیز شکست در 3 فلایویل موتوردیزل استفاده شده در کامیون ها0 شکست وزوال در رینگ –گیرها وقتی موتور در دمای (C25-) کار میکند شروع می شود0 شکست و زوال از نا حیه پایه ی دنده سمتی که فشار تماسی سطح در داخل گیربکس بیشتر است اغاز میشود0 اطلاعات بدست امده از Fractographic)) اشاره به این دارد که شکست در 3 رینگ-گیر به شکستی که در موادی که چقرمگی انها کم است شباهت دارد0 و مشاهدات نشان میدهند که شبکه های از دانه های هیدرکسید اهن و ناحیه ی سختکاری شده در هسته و شیار دنده وجود دارد 0 شبکه های هیدرکسید اهن مقاومت دندها را کاهش می دهند همچنین کاهش لایه های سخت کاری شده در ناحیه ی شیار دندها مقاومت را کاهش می دهد 0هر چه شعاع گرد شدگی در پای دنده کوچکتر باشد تمرکز تنش ایجاد می کند 0 این عیوب متالوزیکی باعث شکنندگی ترد نابهنگام در رینگ-گیر می شود0 (normalizing) تکنولوزی و ریختگری در قالب نادرست دلیلی برای شکل گرفتن شبکه ی دانه ای از هیدرکسید اهن است0
شامل 74 صفحه word
دانلود تحقیق مکانیک