فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد راههای رسیدن به آرامش روانی ازنگاه قرآن

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد راههای رسیدن به آرامش روانی ازنگاه قرآن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد راههای رسیدن به آرامش روانی ازنگاه قرآن


تحقیق در مورد راههای رسیدن به آرامش روانی ازنگاه قرآن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه72

فهرست مطالب

 

راههای رسیدن به آرامش روانی ازنگاه قرآن(راه اول ایمان(

 

ایمان به قرآن

 

دلایل نقلی:

 

دلایل عقلی:

 

وقوع پیوست.   

 

ایــمان

 

ایمان نورانی و ظلمانی

 

 عشق پاییزی و عشق همیشه بهار

 

قران وصحابه

 

قران وصحابه

 

4ـ رشد یافتگان.

 

تشابه در انسان بودن

 

تشابه در ایمان

 

مفهوم ایمان

 

ایمان در قرآن 

 

ایمان می‏آوریم که بر خود ما نازل شده است.» و به غیر آن، کافر می‏‌شوند».

 

اختیاری بودن ایمان

 

اخلاص

 

نقش ایمان در زندگی

 

مومن‏ است ( باب افعال است ) به معنای معطی امنیت. انسان مومن بالله است‏، " ای صار ذا امن بالله " به وسیله خدا به امن و آرامش می‏رسد، چون‏ خدا یگانه تکیه‏گاهی است که انسان می‏تواند داشته باشد، با داشتن او به‏ امنیت مطلق می‏رسد و با نداشتن او به هر چه اعتماد کند پایه‏اش متزلزل‏ است.

 

«و علیه توکلنا ». اینجا مفسرین که از کشاف هم شروع شده است‏ گفته‏اند چرا فرموده: « امنا به و علیه توکلنا ». در اولی فعل را بر جار و مجرور مقدم داشته است و در دومی جار و مجرور را بر فعل. در زبان عربی‏ حالت طبیعی این است که فعل باید بر متعلقات خودش تقدم داشته باشد، مثلا " ا منا به " حالت طبیعی است ولی " به امنا " حالت غیرطبیعی‏ است که این حالت غیرطبیعی به دلیل خاص باید آورده شود. "« توکلت علی‏ الله »" حالت طبیعی است، یعنی توکل کردم بر خدا، اما " علی الله‏ توکلت " حالت غیرطبیعی است که به دلیل خاص این‏طور می‏آورند، آنگاه‏ معنایش این می‏شود: تنها بر خدا اعتماد می‏کنم ( تقدیم ما هو حقه التاخیر یفید الحصر، یعنی چیزی که حقش این است که موخر داشته شود اگر آن را جلو بیندازی معلوم می‏شود روی آن تکیه داری و آن تکیه انحصار است ). اگر بگوییم: " نستعین یا الله " یعنی از تو کمک می‏جوییم. اما ایاک‏ نستعین ( ایاک مقدم شده با اینکه باید موخر باشد ) یعنی تنها از تو کمک‏ می‏جوییم.

 

پاسخ به یک سوال

 

حال چرا نفرمود: به امنا ( تنها به او ایمان آورده‏ایم ) و علیه توکلنا و تنها به او تکیه کرده‏ایم؟ آنچه به نظر من رسیده این است: چون در موضوع ایمان چیز دیگری نیست که لایق این باشد که لفظ " ایمان " در مورد آن به کار رود و حتی در عرف گفته شود ما به این ایمان آورده‏ایم نه به آن‏ ، یعنی همان " امنا به " کار " به امنا " را می‏کند، لزومی ندارد به‏ را مقدم بداریم. اما در توکل «این‏طور نیست.» توکل یعنی اعتماد کردن‏. در اعتماد کردن‏هاست که انسانها، حتی انسانهایی که به خدا ایمان دارند، باید به یک مرحله کمالی برسند که توکلشان فقط بر خدا باشد. این است‏ که در اینجا احتیاج است که این عنایت حتما بشود: " « و علیه توکلنا " تنها و تنها به خدا توکل و اعتماد داریم، یعنی وسائل، اسباب، مقدمات، پول، قدرت، عده، عده، هیچ به اینها تکیه نداریم، تکیه‏مان‏ فقط و فقط به خداست. " « فستعلمون من هو فی ضلال مبین »" در آینده‏ خواهید دانست آن که در گمراهی آشکار است کیست

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد راههای رسیدن به آرامش روانی ازنگاه قرآن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.