فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات73
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول ( معرفی پژوهش )
الف : مقدمه 2
ب : بیان مسئله و سوالهای پژوهش 3
ج : هدف پژوهش 4
د : اهمیت پژوهش 5
ه : فرضیه پژهش 6
تعریف عملیاتی واژها 7
فصل دوم ( پیشینه تحقیق )
الف : پیشینه آموزش و پرورش پیش از دبستان در داخل و خارج از ایران 9
رشد شناختی 15
نظریه های شکل گیری مفهوم 16
1الف– نظریه همخوانی گرایی محرک – پاسخ 16
ب – نظریه برونر 17
نظریه مفاهیم طبیعی 20
نظریه پیاژه 22
نظریه ویگوستکی 28
بررسی آزمایشگاهی صورت بندی مفهوم ( مراحل رشد تفکر مفهومی ) 30
ابزار شکل گیری مفهوم 35
1 – روشهای مبتنی بر مقایسه و تفکیک 35
2 – روشهای مبتنی بر اصول طبقه بندی 36
3 – روش تشکیل مفاهیم ساختگی 37
مروری بر مطالعات گذشته 37
1 – تاثیر تجارب فرهنگی و شخصی در رشد مفهومی 37
2 – تفاوت های فردی در شکل گیری مفهوم و نقش فرهنگ و آموزش در آن 38
3 – تحقیق بین فرهنگی در رشد شناخت 39
4 – تاثیر تعامل بزرگسالان با کودک در رشد شناخت 40
نقش جنسیت در توانائیهای شناختی 40
تفاوتهای فردی بین دو جنس در رابطه با شکل گیری مفهوم 41
کودکستان محیطی برای آموزش و مشاهده 41
آموزش مستقیم و غیر مستقیم در کودکستان ها 43
ویژگیهای کودکان در دوره کودکستان ( 3 تا 6 سالگی ) 44
سپردن کودک به کودکستان از نظر رشد اجتماعی 46
کودکستان و فواید آن 48
نقش پیش از دبستان در آموزش و پرورش قرن 21 49
واقعیت های فراموش شده دوره پیش از دبستان 51
فصل سوم ( روش پژوهش )
الف : روش پژوهش 54
ب : نوع پژوهش 54
ج : جمعیت آماری پژوهش 55
د : نمونه و شیوه نمونه گیری 55
1 – ابزار پژوهش 55
1-1- آزمون شکل گیری مفهوم ویگوستکی 55
1-2- نحوه اجرا و دستورالعمل آزمون 57
1-3- پرسشنامه تحقیق 57
2 – روش تحلیل داده ها 58
فصل چهارم :
نتایج پژوهش 60
فصل پنجم :
الف : خلاصه نتایج 68
ب : تعیین و تفسیر نتایج 69
ج : محدودیت ها و پیشنهادهای پژوهش 72
فهرست منابع 73
بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان در شهر تهران