فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی روزی که باران میبارید

اختصاصی از فی گوو دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی روزی که باران میبارید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی روزی که باران میبارید


 دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی روزی که باران میبارید

 دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی روزی که باران میبارید کامل و آماده بافرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 27

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

  هدف کلی:    

  آشنا شدن فراگیران با امام دوازدهم یعنی صاحب الزمان(عج)     اهداف جزئی: آشنایی فراگیران با صاحب الزمان و مفهوم انتظار                     مفهوم انتظار را درک و بیان کنند                     با اعیاد مذهبی بخصوص عید نیمه شعبان آشنا شوند                     روحیه هنر دوستی در آنان تقویت شود.    اهداف رفتاری: 1- پی بردن به ارزش هدیه                     2- در بحث و فعالیتهای گروهی با علاقه شرکت کنند                     3- منظور و هدف نهایی درس را بیان کنند                     4- نسبت به ائمه معصومین خصوصاً با امام زمان (عج) احساس محبت و                     علاقه پیدا کنند.                     5- نظرات مخالف را با صبر و حوصله و تحمل و با رعایت احترام نظر خود                       را بیان کنند.    فضا و مدل کلاس: بصورت سنتی و با صندلی های متحرک برای تشکیل گروه های 4 تا 5 نفره     وسایل مورد نیاز: کتاب درسی- برگه سوالات- اسامی و القاب امام دوازدهم- گچ- تخته سیاه- دانش آموزان     ارزشیابی ورودی: بعد از حضور و غیاب و احوالپرسی از دانش آموزان، از دانش آموزان  می خواهیم که نام دوازده امام را به ترتیب بیان کنند.     ایجاد انگیزه: معلم با استفاده از کارتهایی که از قبل نام و القاب حضرت مهدی نوشته شده رابا خود با کلاس آورند و روی تابلو می چسباند و بعد نام گروه ها را از روی همین کارتها جدا کرده و نام گذاری می شود.     ارائه درس: مرحله اول- در ابتدا سوالاتی را که از قبل آماده کرده فرم شماره(1) را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد تا به صورت فردی پاسخگو آن سوالات باشند و فراگیران مواجه با موضوع درس شوند و خود را ارزیابی کنند.  1- به نظر من خداوند امامان را فرستاد تا...............................  2- کسانی لیاقت و شایستگی رهبری را دارند که ..................  3- کسی که منتظر امام زمان است می بایست کاری انجام دهد که.....................     در مرحله دوم معلم فرمهای شماره (1) را جمع آوری کرده و نمرۀ آن را لحاظ می کند. سپس فرم شماره (2) را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد که این سوالات چند گزینه ای هستند و هر دانش آموز به طور مستقل نظرش را بیان می کند و نقطه چین آخر آن برای این است که اگر دانش آموزی غیر آنچه که در گزینه ها است را از خود بتواند مطرح کند.     1- به نظر من خداوند امامان را فرستاد تا   الف) مردم را رهبری کنند و به راه راست هدایت کنند   ب) مردم را به خداپرستی هدایت و از کفر بازدارند   ج) مردم  را از جهل و نادانی نجات دهند  د)........................    2- چه کسانی لیاقت و شایستگی امامت را دارند؟ (صفات امامان)   الف) به احکام و اصول دین آشنا باشند   ب) خداپرست و با ایمان باشند   ج) از خانواده پیامبران باشند  د)......................     3- کسی که منتظر امام زمان است می بایست کاری کند که   الف) دستورات خداوند و امامان و پیامبران را انجام دهد   ب) از کارهای بد و زشت که خداوند دوست ندارد دوری کند   ج) در مورد امام زمان بیشتر تحقیق کند.  د)........................     در مرحله سوم: بعد از پاسخهای فردی از دانش آموزان می خواهیم تا پاسخها را در میان گروه بررسی کنند و دوباره امتیازدهی انجام شود و همدیگر را برسر امتیازات متقاعد کنند.  سپس جدولی می کشیم و از تیمها نمره هایشان را می پرسیم.     در مرحله چهارم: روی تخته سیاه جدولی رسم می کنیم امتیازات تیمها را می نویسیم و حالا این تیمها هستند که بر سر نظریات خود تیمهای دیگر را متقاعد می کنند.     جمع بندی: در این قسمت معلم پاسخهای درست تر را از روی جدول انتخاب و به  دانش آموزان انتقال می دهد. در مورد درس هر نکته ای ضروری به نظر می رسد بیان  می کند تا دانش اموزان هدف درس را متوجه شوند.  اسامی گروه ها     سوال 1     سوال 2     سوال 3  مهدی  قائم  منتظر  صاحب الزمان                       ارزشیابی پایانی: پس از آنکه از روی درس یکبار نیز مرور شد، سوالاتی را که مربوط به درک دریافت و چند سوال دیگر را که از قبل آماده کرده را در ظرفی ریخته و هر گروهی به دلخواه برگه ای را برمی دارد و با مشورت، خود را آماده پاسخ گویی می کند.  1-   این اتفاق در چه روزی افتاد؟  2-   چرا امید دکان پدر بزرگ را از همه زیباتر می دانست؟  3-   امید در مغازه چه کسی کار می کرد؟  4-   در مغازۀ پدر بزرگ چه چیزهایی پیدا می شد؟    تعیین تکلیف:  1- درس را در منزل برای افراد خانواده بخوانند  2- کتاب داستانی در رابطه با این امام تهیه کرده و مطالعه کنند.  3- احادیثی از ائمه در رابطه با شخصیت این امام بزرگوار تهیه کرده و به کلاس درس ارائه دهند.  4- نقاشی در رابطه با نیمه شعبان کشیده و به کلاس بیاورند.   

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی بخوانیم پنجم ابتدایی روزی که باران میبارید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.