عنوان : دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد ارزیابی عملکرد فضایی بازار های روز و نقش آن در اقتصاد شهری مطالعه موردی : شهر اصفهان
تعداد صفحات: 255 صفحه با تخفیف ویژه
رشته : کارشناسی ارشد مطالعات ناحیه ای(جغرافیا و برنامه ریزی شهری)
یکی از مسایل مورد مطالعه در جغرافیا و برنامهریزی شهری مطالعه بازارها و کارکرد آنها در اقتصاد شهری است ، یکی از اشکال این بازارها، بازارهای روز میباشد. ایجاد مراکز عمومی خرید و فروش در محلات شهری و توجه به بخش خدمات تجاری و جایگاه آن در برنامهریزیهای شهری نقش و اهمیت بازارهای روز را در این زمینه بخوبی روشن و آشکار میسازد. در گذشته بازارچهها در داخل محلات شهری در تامین مایحتاج ساکنین آنها نقش مهم و ویژهای را بعهده داشتهاند که متاسفانه علیرغم افزایش جمعیت و گسترش بیرویه شهرها هیچگونه توجهای به اینگونه مراکز در داخل مناطق و محلات شهری نگردیده و به بوته فراموشی سپرده شدهاند و لذا ما شاهد مواجهشدن ساکنین محلات شهری با مشکلاتی در این رابطه میباشیم . به همین خاطر و به جهت رفاه حال ساکنین محلات شهری در زمینه تامین مایحتاج روزانه آنها توجه به بازارهای روز میتواند تا حد زیادی مثمرثمر واقع گردیده و خلاء این مراکز را در محلات و نواحی شهری جبران نماید. در این تحقیق ما سعی کردهایم که ضمن تحلیل کارکرد و نقش این بازارها در سیمای اقتصادی شهر اصفهان، بخشی از فعالیتها، پراکنش فضایی، وضعیت شاغلین و مراجعهکنندگان و بالاخره نقش این بازارها بعنوان مراکز خرید و تامین مایحتاج روزانه محلات شهری داشته باشیم . نتایج حاصله از تحقیق نیز بخوبی گواه به این ادعا است که این بازارها میتواند این نقش مهم را در شهرها بعهده گیرند.
طرح فضاهای اجتماعی مثل بازارواعتبار دادن به روابط انسانی سرلوحه کارمحقق است . فضای فردی (خانه ) و فضای جمعی ( روز بازار ) در مفهوم فضا مطرح می شوند . درضمن محقق بر آن است تا زندگی درشهرساوه ، ساکنانش وروابطی که آنها را به هم می پیوندد را بررسی کند.دراین رساله برآن بودیم تا به بررسی رابطه بین اقتصاد و فرهنگ بپردازیم . اینکه انسان شناسی اقتصادی را می توان در بطن انسان شناسی فرهنگی دید ومقولاتی مانند ( تولید ، توزیع ، مصرف و مبادله) را که دراقتصاد می توان آن را بررسی کرد،آورده شده است ودراین بین گذری نیزبرنظریه کارکردگرایی داشته ایم ودرآخراصطلاحات رایج بازاری رامورد مطالعه قرارداده ایم . بازار مرکزاطلاعات و خبرهایی است که به صورت شفاهی ، رد و بدل می شوند و امروزه مرکزخرید وداد وستد ومحل عرضه کالاست .درآخررشد شتابان شهرنشینی درایران ناشی از رشد جمعیت ومسلماَ سرعت مهاجرت می باشد واین امرموجب گردیده است که مطالعات دقیقتری نسبت به یکی ازعوامل شکل گیری شهر که همان « بازار» است گشوده شود .
توجه : با تخفیف ویژه
پس از انجام مراحل خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود تمامی مراحل را تا دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ اگر نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و دوباره اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال می شود.
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد ارزیابی عملکرد فضایی بازار های روز و نقش آن در اقتصاد شهری