پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
گرایش مدیریت استراتژیک
همراه با پرسش نامه
135 صفحه
چکیده:
پژوهش حاضر از نظر روش، پیمایشی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر را مدیران دانشگاه های آزاد اسلامی استان اردبیل تشکیل می دهد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده که با سطح اطمینان 95% برابر که حجم نمونه برابر یا 66بدست آمده است. برای نمونه گیری از نمونه ها؛ از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردیده است. برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز پژوهش به وسیله دو پرسشنامه استاندارد تعدیل شده پرسش نامه ی هوش چندگانه گاردنر و پرسشنامه ی تفکر انتقادی واتسون _ گلاسر انجام میگیرد. پایایی برای پرسش نامه هوش چندگانه برابر با 906/0 و برای پرسشنامه تفکر انتقادی برابر با 832/0 بدست آمده است. به منظور تجزیه و تحلیل دادهای بدست آمده از پرسشنامههای جمعآوری شده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است. بدین ترتیب که برای توصیف پاسخهای داده شده به سؤالات پرسشنامهی تحقیق از جدول فراوانی و درصد پاسخهای مربوط به هر یک از سؤالات استفاده شده است. و همچنین برای نشاندادن بعضی از دادههای آماری بصورت منسجم، از نمودار ستونی استفاده گردیده و در سطح استنباطی برای آزمون فرضیهها از آزمون همبستگی اسپیرمن (r ) استفاده شده است. برای تعیین سطح معنیدار بودن r از آماره آزمون t استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که بین هوش چندگانه مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی استان اردبیل و تفکر انتقادی آنها رابطه معنی داری وجود دارد. اما در بعد هوش موسقیایی رابطه ای وجود ندارد.
واژه های کلیدی: هوش چندگانه، تفکر انتقادی، مدیر
بررسی رابطه بین هوش چند گانه و تفکر انتقادی مدیران دانشگاه های آزاد اسلامی استان اردبیل