لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:12
فهرست:
چکیده ..................................... الف
تشکر و قدردانی............................. ب
مقدمه ..................................... 1
توصیف وضعیت موجود و طرح مسئله ............. 2
روش های گردآوری اطلاعات..................... 4
تجزیه و تحلیل داده ها ..................... 5
انتخاب راه جدید موقتی...................... 6
اجرای طرح جدید و نظارت..................... 7
گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 ) ................ 9
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن 10
منابع و مآخذ .............................. 11
چکیده
در حدود سه ماه از سال تحصیلی 83 ـ 82 گذشته بود . در مدرسه أی که من مسئول آن بودم دانش آموزی از پایه چهارم مکرر به دفتر ارجاع داده می شد . هر بار این دانش آموز با کسی دعوا و مشاجره کرده بود و همکلاسی هایش را کتک زده بود و حتی لباس آنها را پاره کرده بود یکی دو بار با صحبتی که معاون مدرسه با ایشان داشتند با ضمانت به کلاس درس برگشت اما مشکل حل نشد و همچنان از او گله و شکایت می شد که بچه ها را می زند. با علاقه أی که به دانش آموزانم دارم احساس کردم که این رفتار پرخاشگرانه شقایق باید علتی داشته باشد. بهتر دیدم که خودم با او صحبت کنم و ببینم که چه چیزی او را آزار می دهد که به جبران آن این گونه با دوستانش برخورد می کند. از صحبتهای او متوجه شدم که برادر خرد سالی دارد که مورد علاقه شدید پدر و مادرش است و گویا این فرزند خود را فراموش کرده اند. در پی آن شدم که والدین شقایق را بخواهم و با آنها گفتگو و مشاوره نمایم. در طی جلساتی به آنها توصیه هایی کردم که چگونه با شقایق رفتار کنند تا احساس امنیت روانی کند. کمبودهای عاطفی او جبران شود تا بتواند دیگران را دوست داشته باشد مشاوره ها اثر بخش افتاد و شقایق ، دختری آرام شده و رفتارهای نابهنجار او کاهش چشمگیری داشته است. دیگر دوستانش از او گله و شکایت ندارند و با آنها ارتباط صمیمی و دوستانه ای پیدا کرده است .
پایانامه روانشناس