چکیده 1 ١.
مقدمه 2 ٢.
پیشینه تحقیق 3 ١ .
مدل شبکه خرید 4 ۳.
مدل مفهومی تحقیق 6
عوامل محیطی: 7
عوامل محرکهای 7
۴. مسئله اصلی و هدف تحقیق 9
6. بحث و نتیجه گیری
9 7. پیشنهادهایی برای انجام مطالعه و تحقیقات آتی
مقدمه
یکی از جنبه های مشترکبین ما وسازمان ها بدون توجه به تفاوت های عمیق آن، این است که همگی مصرف کننده هستیم مصرف کنندگان نقش مهم و اساسی در سلامت اقتصاد ایفا می کنند تصمیماتی که درمورد تقاضا، خرید و مصرف انواع کالاها و خدمات توسط ما و سازمانها گرفته می شود، موفقیت برخی شرکتها و شکست برخی دیگر را رقم میزند بنابراین رفتار مصرف کننده اعم از مصرف کننده نهایی یا مصرف کننده سازمانی یک عامل مهم در رکود و یا به جریان افتادن تمامی فعالیتهای تولیدی و بازرگانی در جامعه با گرایش مصرف کننده میباشد سازمانها همانند ما دارای نیازهای مختلفی هستند و برای مرتفع نمودن نیازهای خود دست به خرید انواع کالاها و خدمات میزنند (Hass , 1995). شرکتهای عرضه کننده محصولات رایانه ای سخت افزار بخش بزرگی از محصولات تولیدی خود را به بازار سازمانی عرضه میکنند تدوین و اجرای موفق استراتژی های بازاریابی بدون درکو شناخت صحیح و کامل از خریداران سازمانی مشکل است و با مخاطره بالایی مواجه است. ادبیات بازاریابی و رفتار مصرفکننده بر این باور است که رفتار خرید مصرف کننده نهایی و سازمانی را میتوان سنجید و مورد مطالعه علمی قرار داد (Kotler & Lilien , 1997). این امر به خودی خود میتواند مشوقی برای پژوهشگران حوزه رفتار مصرف کننده و مدیران بازاریابی باشد که از اهمیت آن در ارایه تئوری های بازاریابی و تدوین استراتژی بازاریابی موثر برای شرکتها آگاه هستند گرایش مطالعه و پژوهش در زمینه رفتار خرید مصرف کننده نهایی نسبت به رفتار خرید سازمانی قابل مقایسه نیست و بخش عظیمی از مطالعات و تحقیقات در این حوزه به رفتار مصرف کننده نهایی می پردازد (Morris , 1998).
تعداد صفحات 11 فرمت ورد
مقاله طراحی الگویی برای تبیین رفتار خریداران سازمانی در خرید محصولات رایانه ای- سخت افزار