فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر مدیریت واقعی سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

اختصاصی از فی گوو بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر مدیریت واقعی سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر مدیریت واقعی سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر مدیریت واقعی سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

چکیده:

پژوهش حاضر به بررسی تأثیر رقابت در بازار محصول بر مدیریت واقعی سود شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می­پردازد. برای دستیابی به این هدف، شاخص­های هرفیندال- هیرشمن (964)، لرنر (1934) و لرنر تعدیل شده (1958) به عنوان معیارهای رقابت در نظر گرفته شده­اند در حالی­که برای ارزیابی مدیریت واقعی سود از مدل دیفوند و پارک (2001) استفاده شده است. در این پژوهش 56 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه­ی زمانی 1382-1391 با روش حذف سیستماتیک ساده انتخاب شد و برای آزمون فرضیه­ها از مدل رگرسیون خطی چندگانه استفاده شد که نتایج حاصل از آزمون فرضیه­های پژوهش با استفاده از داده­های ترکیبی بیانگر این است که به طور کلی شاخص­های هرفیندال- هیرشمن، لرنر و لرنر تعدیل شده بر مدیریت واقعی سود شرکت­ها تأثیر مثبت یا مستقیم وجود دارد اما تأثیر مذکور معنادار نمی­باشد. این یافته با نتایج پژوهش­های داتا و همکاران (2012) و کریستو و فنگ­تیان (2012) از نگرش تأثیر مطابقت دارد، هر چند در این پژوهش معناداری آن مورد تأیید قرار نگرفت.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر مدیریت واقعی سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.