فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فصل دوم : بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی

اختصاصی از فی گوو فصل دوم : بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فصل دوم : بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی


فصل دوم : بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی

فروشگاه load

 

موضوع: بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی

 

فصل دوم( ادبیات تحقیق)

تعداد صفحات:60

مطالب بروز می باشد.

اشاره دقیق به فصل دوم پایان نامه

منابع فارسی دارد

منابع انگلیسی دارد

پیشینه تحقیق دارد

 

 

فصل دوم

2-2پیشرفت تحصیلی

2-2-1تعریف پیشرفت تحصیلی

2-2-2عوامل مؤثر بر  پیشرفت تحصیلی 

عوامل مؤثر را در سه سطح فردی ، خانوادگی ، آموزشی می توان بررسی کرد. 

 الف: عوامل فردی :

 ب ) عوامل خانوادگی :

ج) عوامل آموزشی :

1-  امکانات و فضای مناسب آموزشی :

-  برنامه ریزی های آموزشی :

 -  شیوه های تدریس معلمان :

2-3خلاقیت

2-3-1تعریف خلاقیت

-3-2ویژگی های فرد خلاق

2-3-3عوامل بروز خلاقیت

و.....

 

نمونه ای از فصل دوم

خلاقیت یکی ابعاد شناختی فرد است که در رشد و تکامل فرد و تمدن بشری نقش مؤثری دارد و زیر بنای اختراع و دستاورد های علمی و هنری است. پژوهشهای انجام شده در زمینه خلاقیت نشان می دهد خلاقیت موهبتی نیست که افرادی خاص از آن برخوردار باشند چون می­توان با کاربرد شیوه های مناسب، آن را پرورش داد.

با این وجود در تبیین خلاقیت نظریه های مختلفی وجود دارد که در جای خود توضیحی روشنگرانه برای عوامل مؤثر بر خلاقیت ارائه کردهاند. هنسی وآمابیل[1] (1987) معتقدند که خلاقیت پدیدهای اجتماعی است و از نیازها، مقتضیات جامعه و شرایط خانوادگی بر می­خیزد. عده­ای دیگر نظیر تورنس(1979) معتقداند که خلاقیت یک اثر شخصی است؛ یعنی به عواملی نظیر انگیزش، هیجان، عواطف، احساسات، تجربه ها و یادگیریهای شخصی وابسته است. عده­ای نیز مانند گیلفورد (2005) معتقداند که خلاقیت بعدی فراشناختی دارد و با فرآیندهای عالی ذهنی نظیر تفکر، هوش، تخیل و پردازش اطلاعات ارتباط دارد. گروهی هم مانند استرنبرگ(2007)[2] و میهالی(2009)[3] معتقداند که خلاقیت پدیدهای چندمتغیری است یعنی


[1] Hennessey & Amabile

[2] Sternberg

[3] Mihalyi

 

 

پیشینه ی تحقیق

 

تحقیقات انجام شده در داخل کشور(برای نمونه)

احسانی (1391) در پژوهشی که تحت عنوان «بررسی رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان» انجام داد، ملاحظه نمود که بین میزان عزت نفس دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود ندارد. اما دانش آموزانی که سابقه مردودی داشتند از عزت نفس کمتری نسبت به دانش آموزانی که سابقه مردودی نداشتند، برخوردار بودند.

 

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

پیشینه پیشرفت تحصیلی تحقیق کریس جانسون وهمکاران  (2010 ) بیانگر وجود ارتباط مثبت بین رفتارسالم . عادات خوب غذایی در پیشرفت تحصیلی است و همچنین تحقیق گلین اسکای ( 2010) نشان داده میشود که دانش آموزانی که فعالیت بدنی شدید و معمولی دارند نسبت به آنهایی که فعالیت بدنی کمی دارند از درجه بالای خود تاثیری برخوردارند و باعث پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان میشود.


دانلود با لینک مستقیم


فصل دوم : بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.