گزارش کاراموزی در دفتر اسناد رسمی ،محل کارآموزی واقع در فولادشهر
با فرمت ورد قابل ویرایش ، 70 صفحه ، با فونت B Zar ، همراه تصاویر مربوطه
فهرست :
فصل اول: 4
مقدمه: 4
معرفی محل کارآموزی، امکانات و تجهیزات آن: 4
امکانات و تجهیزات دفترخانه اسناد رسمی: 5
خلاصه ا ی از این گزارش کارتکمیلی: 5
فصل دوم: 6
هدف از تاسیس دفترخانه و معرفی تشکیلات آن: 6
ثبت سند، راه رهایی از کلاهبرداری: 6
بنگاه های معاملاتی و معاملات آنها: 9
چگونگی انجام معاملات در بنگاه های مشاورین املاک: 9
نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک: 9
الف) نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک متناسب با نوع عملکرد فروشنده: 9
ب) نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک متناسب با شرایط خریداران دسته اول از خریداران. 10
دفترخانهها باید دارای دفاتر ذیل باشند: 11
وظایف مسئولین دفاتر : 12
مقرراتمربوطبهدفترخانهو وظایفسردفترانو دفتریاران: 12
مسوولاندفتر نسبتبهسردفترانو دفتریارانو سردفترانازدواجو طلاق موارد زیر را باید رعایت کنند: 14
شهادت اشخاص ذیل پذیرفته نمی شود: 14
شرایط و اصول مترجمین رسمی: 15
ترجمهاسنادذیلبایدازطرفمترجمینرسمییامامورینسیاسیوکنسولی تصدیقشدهباشد: 15
بهمتقاضیانبا احراز شرایطذیلپروانهمترجمیرسمیاعطا میگردد: 15
در صورتارتکابهریکاز تخلفاتذیلمرتکببرایبار اولبهمدتیکسالو بار دومبهمدتدو سالو در صورتتکرار برایهمیشهازمترجمیرسمیمحروممیشود 16
در صورتارتکابهریکاز تخلفاتذیلمرتکببهتوبیخکتبیبا درجدر پروندهو در صورتتکرار تا یکسالاز مترجمیمحروممیشود 16
اشخاصزیر را بهسردفتریدفترخانهاسناد رسمی می توان انتخاب نمود: 17
امور مالی دفترخانه استاد رسمی: 18
وجوهیکهبرایتنظیمو ثبتسند در دفاتر اسناد رسمیوصولمیشود بهشرحزیر است: 18
درآمد حاصلاز حقثبت، صاحباندفتر و دفتریارها بهترتیبزیر سهمخواهند برد: 19
تشکیل صندق تعاون جهت بیمه وبازنشستگی و ارز کار افتادگی: 19
از تاریختصویب (قانونتوزیعحق التحریر دفاتر اسناد رسمی- موضوعماده54 مصوب25 4 54-مصوب28 2 1373) درآمد حاصلاز حق التحریر دفاتر اسناد رسمیموضوعماده54 قانوندفاتر اسناد رسمیمصوب 4 1354 بهشرحزیر پرداختخواهد شد: 20
تعرفهحقالتحریر دفاتر اسناد رسمی در سال 1385: 20
تعرفه جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی در سال 1390 : 20
تعقیبو مجازاتانتظامیسردفترانو دفتریاران: 24
الفـ دادگاهبدوی: 24
بـ دادگاهتجدیدنظر: 24
مجازاتهایانتظامیبهقرار ذیلاست: 25
فصل سوم: 26
تشریح روند کار و ارایه خدمات: 26
گواهی امضاء. 26
گواهی امضاء اتباع و ذیل متون خارجی: 32
حق التحریر و حق الثبت در گواهی امضاء : 34
همه چیز درباره گواهی امضاء الکترونیک: 35
امضای دیجیتال چیست: 35
صدور اجرایه: 36
تنظیم اسناد انتقال اجرائی. 39
روش صدور سند مالکیت المثنی: 40
روش صدور سند مالکیت بنام وراث.. 41
روش قبول درخواست ثبت املاک: 42
روش بازداشت سرقفلی و منافع ملک... 43
روش تهیه پاسخ استعلام املاک ثبت شده به دفاتر اسناد رسمی: 44
فک رهن جزء مشاع از وثیقه. 45
ثبت معاملات خودرو؛ چرا در دفترخانه؟ 46
صلح نامه حسب مواد 47 و 48 قانون ثبت ، می بایستی دردفتراسنادرسمی ثبت شودتاآثارقانونی برآن بارگردد 47
نحوه تنظیم و نوشتن استشهادیه محلی. 49
تسهیل نمودن تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی: 50
روش تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده 52
فصل چهارم: 53
جمع بندی و نتیجه گیری و ارایه پیشنهادات: 53
یک پیشنهاد: 57
استفاده از نرم افزار سیستم سند نویسی د ر تمامی دفترخانه ها و انضمام این طرح به عنوان استفاده اجباری این سیستم ، به عنوان یک بخش نامه ثبتی: 57
بخشی از فرم های که مستقیم و یا غیره مسقیم به دفترخانه ها مربوط می شوند + برخی فرم های متفرقه: 59
منابع: 70
گزارش کاراموزی در دفتر اسناد رسمی