چکیده : پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری ) CRM ( در
رسانه های اجتماعی انجام شده است. بدین منظور پرسشنامه ای به منظور سنجش متغیرها طراحی شد که بخش اول آن سوالات عمومی و
بخش دوم آن سوالات اختصاصی براساس طیف لیکرت بود. پس از اطمینان از پایایی این پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ 97 % و روایی ابزار
اندازه گیری توسط اعضای هیئت علمی گروه مدیریت و اقتصاد در میان نمونه ای متشکل از 834 نفر با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه
گیری تصادفی، متشکل ازمخاطبان عضو فیسبوک توزیع شد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی
از نوع پیمایشی می باشد. داده ها با آزمون، T تک نمونه ای و واریانس فریدمن بوسیلۀ، نرم افزار 83 SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
نتایج حاکی از آن است که تمامی ابعاد عوامل موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری ) E-CRM % 5 در سطح طمینان 70 / ( با ضریب خطای 50
از دید پاسخ دهندگان عضو در شبکه اجتماعی فیسبوک معنی دار و مقدارش بیشتر از متوسط است و همچنین ترتیب اولویت بندی این عوامل
به ترتیب عوامل موثر در عوامل ارتباطی با مشتری، عوامل استراژیکی بازار و شناخت بازار می باشند.
چاپ شده در کنفرانس بین المللی کسب و کارهای نوین
مقاله با عنوان:امکان سنجی پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیکی ) E-CRM ( در شبکه اجتماعی فیسبوک