هر مدیری در تصمیم گیریهای خود به نحوی با پیش بینی سروکار دارد برخی از این پیش بینی ها ساده و برخی دیگر پیچیده و مشکل می باشند، البته هیچگاه پیش بینی دقیقاٌ با واقعیت تطبیق نمی کند و باید کوشید خطای پیش بینی به حداقل ممکن تقلیل یابد. پیش بینی به معنای تخمین امری است که در آینده رخ خواهد داد
نیازهای بازار برای قند وشکر روز به روز رو به افزایش است از این رو بایستی بتوان تا حدودی میزان تولید این دو محصول استراتژیک را پیش بینی نمود تا بتوان برآورد مناسبی از میزان تقاضای بازار و مشتریان به دست آورد. از طرفی میزان پیش بینی برای تولید و فروش به هنگام، تأثیر گذار بوده و با سنجش قیمت ها در ماههای مختلف سال و عرضه بموقع محصولات می توان عایدی بیشتری را برای شرکت به ارمغان آورد.
نیازهای بازار برای قند وشکر روز به روز رو به افزایش است از این رو بایستی بتوان تا حدودی میزان تولید این دو محصول استراتژیک را پیش بینی نمود تا بتوان برآورد مناسبی از میزان تقاضای بازار و مشتریان به دست آورد. از طرفی میزان پیش بینی برای تولید و فروش به هنگام، تأثیر گذار بوده و با سنجش قیمت ها در ماههای مختلف سال و عرضه بموقع محصولات می توان عایدی بیشتری را برای شرکت به ارمغان آورد.
پیش بینی ها می توانند برای دوره های زمانی کوتاه مدت یا بلند مدت انجام پذیرند. ذکر این نکته لازم است که هرچه انحراف و خطای پیش بینی بیشتر باشد، نشان دهنده عدم صحت اطلاعات مورد نیاز و عدم برنامه ریزی صحیح توسط مدیریت شرکت مزبوراست. حال آنکه درصنعت و تولید محصول استراتژیکی نظیر قند و شکر که نقش مهمی در سلامت افراد ایفا می کند با توجه به مطالب قید شده می توان موضوع را به شکل ذیل تعریف نمود :
“بکارگیری و مقایسه روشهای سری زمانی در افزایش دقت پیش بینی تقاضا برای محصولات شرکت قند شیروان”
شامل 44 اسلاید powerpoint
دانلود پاورپوینت بکارگیری و مقایسه مدلهای سری زمانی در افزایش دقت پیش بینی تقاضا برای محصولات شرکت قند شیروان