صنعت تجارت الکترونیک
فهرست
مقدمه
تغییر قدرت صنعت
تهدید داوطلبان ورود جدید
تهدید جانشینی
قدرت معاملة خریداران
مسابقة رقابتی مابین دستاندرکاران موجود
قدرت معاملة خریداران
معاملة قدرت عرضه کنندگان
مسابقة رقابتی مابین دستاندرکاران موجود
افزایش قدرت مشتریان
تجزیه تحلیل سیستم ارزش
بازاریابی و فروش
سرویس (یا خدمات بعد از فروش)
توسعة تکنولوژی
مدیریت منابع انسانی
D مدل 3
واسطه زدائی / واسطه گری مجدد
نظریة هزینة معامله
اینترنت برای کاهش هزینة معاملات
عدم اجماع/ اجماع مجر
اجماع مجدد
همگرایی دیجیتالی
تولید محتوا
توزیع
بازیافت محتوا و پردازش
دو هدف مختلف آینده
تأثیر بر روی صنایع جهانی
فاکتورهای غیر اقتصادی
قابلیتهای سازمانی
روابط مشتری و تأمین کننده
مؤسسه گرایی
بافت سیاست عمومی
جمع بندی
منابع
مقدمه:
در فصل قبل مشاهده کردیم که چگونه تکنولوژیهای تجارت الکترونیک، اساس اقتصادی برخی تجارتها را تغییر میدهد. در این فصل جزئیات بیشتری را در مورد اینکه چگونه این پیچیدگیهای صنعتی، ساختارهای اقتصادی صنعت را تغییر میدهد بیان خواهیم کرد.
در ابتدا، دو اثری را که گهگاهی با تکنولوژیهای اطلاعاتی قبلی مورد ملاحضه قرار گرفته، بررسی میکنیم: تغییر توازن قدرت در یک صنعت و هماهنگی بهتر فعالیتها، درون و مابین شرکتها.
سپس، سه اثر دیگری که مستقیماً روی حلقههای ارزش (value chins) صنعت که برتری زیادی به عنوان نتیجة تغییرات مهم در علم اقتصادِ تجارتی که بوسیلة اینترنت آورده شده است، دارد را بررسی میکنیم.
این سه اثر عبارتند از: عدم مداخله، عدم یکپارچگی و تقارب دیجیتال حلقههای ارزش.
گرچه این اثرات قبلاً مشاهده شد، اما آنها به عنوان نتیجة فوائد ویژهای که بوسیلة شبکة جهانی به ارمغان آورده شده، پر اهمیتتر شدهاند
تعداد صفحات: 38
PMO-1110- صنعت تجارت الکترونیک