فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی بررسی میزان کارایی آموزشهای ضمن خدمت کوتاه مدت استان اردبیل ...

اختصاصی از فی گوو پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی بررسی میزان کارایی آموزشهای ضمن خدمت کوتاه مدت استان اردبیل ... دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی بررسی میزان کارایی آموزشهای ضمن خدمت کوتاه مدت استان اردبیل ...


پایان نامه کارشناسی ارشد رشته  برنامه ریزی درسی  بررسی میزان کارایی آموزشهای ضمن خدمت کوتاه مدت استان اردبیل ...

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته  برنامه ریزی درسی  بررسی میزان کارایی آموزشهای ضمن خدمت کوتاه مدت استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگا ه معلمان  ابتدائی ودبیران راهنمائی با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 200

چکیده 

آموزش و خصوصاً آموزش ضمن خدمت نه تنها در ایجاد دانش و مهارت ویژه در کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه باعث بینش و بصیرت عمیق تر، دانش و معرفت بالاتر و مهارت بیشتر کارکنان در سازمان برای اجرای وظایف و مسئولیت های شده و در نتیجه هدف های سازمان را با کارآیی و اثربخشی بهتر محقق خواهد ساخت. هدف  از تحقیق حاضر« بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس‌ آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی است . در راستای تحقق این هدف سوالات زیر مطرح گردید:  1-    آیا آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت براستفاده معلمان از روش های فعال تدریس تاثیر دارد؟2- آیا آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت بر بهبود مدیریت کلاس معلمان تاثیر دارد ؟ 3- آیا آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت در تقویت میل به مطالعه در معلمان در ارزشیابی مناسب و تکوینی تاثیر دارد؟ برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که حاوی 28 سوال بسته که دارای مقیاس درجه بندی لیکرت و ضریب پایایی ( ) می باشد . در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی (زمینه ای) استفاده شده است . که جامعه آماری آن کلیه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی می باشد و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای از بین مدارس شهرستان تعداد 237 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. تجزیه و تحلیل داده ها در دو بخش آمار توصیفی شامل جدول، میانگین، انحراف استاندارد، آمار استنباطی شامل آزمون مجذور کای(X2) انجام گرفت که تمامی سوالات در سطح معناداری 01/0 مورد تائید قرار گرفته اند که به شرح ذیل است: آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت براستفاده معلمان از روش های فعال تدریس و بهبود مدیریت کلاس معلمان تاثیر داشته، همچنین دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت در تقویت میل به مطالعه در معلمان و بر افزایش توانایی آنان در ارزشیابی مناسب وتکوینی  موثر بوده است .

مقدمه : 

«آموزش و پرورش بحق از بزرگترین و پیچیده ترین نظام های اجتماعی محسوب می گردد. سازمانی که از دیرباز نقشی سازنده و اساسی در بقاء و تداوم فرهنگ و تمدن بشری داشته و امروزه سنگ بنای توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هر جامعه است. مطالعات عمیق در زمینه عوامل مؤثر در تغییر و تحول جامعه ها و پیشرفت و ترقی آنها حکایت از آن دارد که دوران شکوفائی آنها با رشد و پویایی سازمان های آموزش و پرورش مقارن بوده است و از بیشترین نیروهای کیفی و کمی کارآمد و توانمند برخوردار بوده اند».(صافی ، 1377،ص 14)    انسان موجودی است تغییرپذیر با توانایی های بالقوه نامحدود که این توانایی ها می تواند تحت نظام و برنامه ریزی های آموزشی و پرورشی به تدریج به فعل درآید. با توجه به روند مستمر و مداوم تغییر و تحول در شئون مختلف حیات اجتماعی و پیشرفت های شگرف و عمیق در علوم و فنون گوناگون، پیشرفت فن آوری و تأثیرات عمیق آن در عرصه های مختلف فعالیت های تولیدی و خدماتی مؤسسات و سازمان ها، نیاز به آموزش و به سازی نیروی انسانی شاغل در یک سازمان را افزایش می دهد بنابراین سرمایه گذاری برای آموزش یک عامل کلیدی در فرایند توسعه است.  «از آنجا که تحقق توسعه مستلزم پرورش نیروی انسانی کیفی و با صلاحیت، و توسعه بدون داشتن انسان های فرهیخته و متمدن امروزی غیرممکن است. به همین دلیل بررسی اجماعلی وضعیت کشورهای توسعه یافته و عقب مانده نشان می دهد که کشورهای صنعتی و فراصنعتی، آموزش و پرورش نیروی انسانی را سرلوحه اقدامات زیربنایی خود قرار داده و این مهم را بر فلسفه اساسی توسعه و پرورش منابع انسانی بنیان نهاده اند.»( فتحی واجاره گاه ،‌1383، ص 31-30).

فهرست مطالب
عنوان        صفحه
مقدمه
1-1    بیان مسئله
1-2    اهمیت و ضرورت پژوهش
1-3    اهداف تحقیق
1-4    سوالات پژوهش
1-5    تعاریف نظری و عملیاتی
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
بخش اول
2-1-1 تعاریف تدریس
2-1-2 روش های تدریس فعال و غیرفعال
2-1-3 نظریات چند تن از صاحب نظران درباره روش های تدریس فعال
2-1-4 مولفه های روش تدریس فعال
2-1-5 مقایسه «فرآیند یادگیری» در روش فعال و غیرفعال
بخش دوم
2-2-1 اهداف مدیریت در کلاس
2-2-2 ارتباط معلم و دانش آموز
2-2-3 کلاس درس بعنوان یک سازمان
2-2-4 دیدگاه مکاتب کلاسیک در رفتار کلامی
2-2-5 دیدگاه مکاتب نئوکلاسیک در رفتار انسانی
2-2-6 نظریه های x,y رفتار کلاسی
2-2-7 برنامه های تعلیم و تربیت معلم مدار و شاگردمدار
2-2-8 تعریف مدیریت کلاس
2-2-9 نظریه های مدیریت کلاس
بخش سوم
2-3-1 معنا و مفهوم مطالعه
2-3-2 انواع مطالعه
2-3-3 اثرات مطالعه
2-3-4 تاثیر مطالعه در روند تکامل جامعه از دیدگاه اسلام و قرآن
2-3-5 نقش دانشمندان اسلامی در گسترش فرهنگ مطالعه
2-3-6 آموزش و پرورش علمی
2-3-7 افزایش علاقه معلمان به مطالعه از طریق راهبردهای مدیریت
2-3-8 عوامل موثر در مطالعه
2-3-9 موانع مطالعه
بخش چهارم
2-4-1 ارزشیابی و تحول آن
2-4-3 تعریف اندازه گیری
2-4-3 تعریف ارزشیابی آموزشی
2-4-4 تفاوت اندازه گیری و ارزشیابی
2-4-5 کارکردهای عمده ارزشیابی
2-4-6 دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده از آنها
2-4-7 تفاوت بین ارزشیابی تکوینی، ارزشیابی تراکمی و ارزشیابی تشخیصی
2-4-8 مهمترین فواید ارزشیابی تکوینی برای یادگیرندگان
2-4-9 مهمترین فواید ارزشیابی بی تکوینی برای معلمان
بخش پنجم
2-5-1 تاریخچه آموزش ضمن خدمت در وزارت آموزش و پرورش
2-5-2 مفهوم آموزش ضمن خدمت
2-5-3 لزوم توجه به آموزش ضمن خدمت و اهمیت اقتصادی آن
2-4-5 مزایای آموزش ضمن خدمت
2-5-5 مفهوم آموزش ضمن خدمت
2-5-6 اهداف آموزش ضمن خدمت
2-5-7 اصول و آموزش ضمن خدمت
2-5-8 انواع آموزش
2-5-9 تقسیم بندی یونسکو از آموزش های ضمن خدمت
2-5-10 تقسیم بندی آموزش های ضمن خدمت از لحاظ زمان
2-5-11 آموزش ضمن خدمت در بعضی از کشورها
بخش ششم
2-6 پیشینه ی تحقیقات انجام شده در ایران و خارج از کشور
2-6-1 تحقیقات انجام شده در ایران
2-6-2 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
جمع بندی و نتیجه گیری
فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه
3-1 روش تحقیق
3-2 جامعه آماری
3-3 نمونه پژوهش: (حجم نمونه)
3-4 روش نمونه گیری
3-5 ابزار اندازه گیری
3-6 پایایی (اعتبار) ابزار اندازه گیری
3-7 روایی ابزار اندازه گیری
3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
مقدمه
4-1 آمار توصیفی
4-2 آمار استنباطی
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
5-1 بحث و نتیجه گیری
5-2 جمع بندی کلی
5-3 محدودیت های پژوهش
5-4 پیشنهادات
پیشنهادات حاصل تحقیق
پیشنهادات برای محققین بعدی
پیوست و ضمائم
فهرست منابع
 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی بررسی میزان کارایی آموزشهای ضمن خدمت کوتاه مدت استان اردبیل ...
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.