فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

راه های گوناگون آموزش توسط معلم به دانش آموزان

اختصاصی از فی گوو راه های گوناگون آموزش توسط معلم به دانش آموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

راه های گوناگون آموزش توسط معلم به دانش آموزان


راه های گوناگون آموزش توسط معلم به دانش آموزان

راه های گوناگون آموزش توسط معلم به دانش آموزان

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 50

 

 

 

 

چکیده.....................................................................................................................................................................................................................................................4

مقدمه......................................................................................................................................................................................................................................................6

ویژگی های عمومی کودک دبستانی................................................................................................................................................................................................7

روش آموزش مستقیم یا روش آموزش سخنرانی ..........................................................................................................................................................................7

فنون موثر آموزش با روش سخن.....................................................................................................................................................................................................7

  1. بیان هدفهای آموزشی و آماده کردن یادگیرندگان..................................................................................................................................................7
  2. استفاده از پیش سازمان دهنده ....................................................................................................................................................................................8
  3. ارائه مطالب ......................................................................................................................................................................................................................8
  4. توضیح دادن......................................................................................................................................................................................................................8
  5. شورو شوق و تحرک ........................................................................................................................................................................................................9
  6. پرسیدن سوال هنگام آموزش با سخنرانی....................................................................................................................................................................9
  7. یاد داشت برداری  ..........................................................................................................................................................................................................10

انتقاد از روش سخنرانی  ...................................................................................................................................................................................................................10

موارد استفاده از روش سخنرانی .....................................................................................................................................................................................................10

آموزش با روش بحث گروهی .................................................................................................................................................................................................11

مراحل آموزش با روش بحث گروهی.............................................................................................................................................................................................11

  1. انتخاب موضوع بحث......................................................................................................................................................................................................11
  2. یافتن زمینه مشترک برای بحث................................................................................................................................................................................11
  3. بیان هدفهای آموزشی و محدوده زمان.......................................................................................................................................................................11
  4. ترتیب نشستن افراد در جلسه بحث..........................................................................................................................................................................12
  5. هدایت جریان بحث........................................................................................................................................................................................................12

روش آموزش اکتشافی ...................................................................................................................................................................................................................13

مراحل آموزش برای یادگیری اکتشافی.................................................................................................................................................................................13

اقدامات پیش از آزمون..................................................................................................................................................................................................................13

تعیین قصد یا هدف .......................................................................................................................................................................................................................13

انتخاب یک موضوع مشکل یا معما بر انگیز................................................................................................................................................................................13

آموزش دادن درس............................................................................................................................................................................................................................14

آماده ساختن یادگیرندگان و توضیح دادن روشهای اکتشافی..................................................................................................................................................14

ارائه موقعیت معمابرانگیز..... جمع آوری اطلاعات یا داده ها و آزمایشگری.............................................................................................................................14

فرضیه سازی و توضیح دادن...........................................................................................................................................................................................................15

تحلیل فراینداکتشافی................................................................................................................................................................................................................15

اقدامات پس از آموزش.................................................................................................................................................................................................................15

گروه همسالان در دوره کودکی و نیاز به وابستگی ....... ........................................................................................................................................................15

رشد خود پنداره و نیاز به سازندگی..........................................................................................................................................................................................16

روش اکتشافی هدایت شده ......................................................................................................................................................................................................17

آموزش با روشهای گوناگون بازی وورزش..................................................................................................................................................................................17

تعریف روش:1      ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 19

روش تاریخی  / روش نوین        .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 19

تعریف تدرس..................................................................................................................................................................................................................................... 20

روش کنفـــــرانس ( گــــرد هم آیی )...................................................................................................................................................................................... 20

روش شاگــــرد ـ استــــادی......................................................................................................................................................................................................... 20

روش چند حســـی ( مختلط )...................................................................................................................................................................................................... 21

روش حل مسئلــــه .................................................................................................................................................................................................................... 21

روش پـــــروژه ای  ......................................................................................................................................................................................................................21

شیــــــوه سخنــــــرانی  ................................................................................................................................................................................................... 22

 شیوه بازگویـــی ...................................................................................................................................................................................................................... 22

شیـــــوه پــــرسش و پاســـــخ   .......................................................................................................................................................................................22

 شیوه تمــــرینی ..................................................................................................................................................................................................................... 22

شیـــــوه بحثــــی  ............................................................................................................................................................................................................. 22

شیــــوه نمایشــــی.............................................................................................................................................................................................................. 23

شیــــوه آزمایشـــی ( روش اجرا کردن یا یادگیری بوسیله عمل )............................................................................................................................... 23

شیــــوه گـــــردش علمـــــی  ...................................................................................................................................................................................... 23

استفاده از منابـــــع دیداری و شنیــــداری .................................................................................................................................................................... 24

الگــــوی کاوشگــــری به شیوه حقـــــوقی ......................................................................................................................................................................24

الگــــوی آمــــوختن کنتـــــرل خود  ...............................................................................................................................................................................24

الگــــــــوی ایفای نقش  ..........................................................................................................................................................................................................24 

 روش کارگاهـــــــی ................................................................................................................................................................................................................. 25

 روش سخنــــرانی........................................................................................................................................................................................................................ 25

سمینـــــار  ...................................................................................................................................................................................................................................25

 کنفــــــــرانس  .........................................................................................................................................................................................................................25

 سمپـــــــوزیــــــوم  ..............................................................................................................................................................................................................25

روش تدریس کارگاهـــــی ......................................................................................................................................................................................................... 25

مــــــــرحله ارایه درس کــــــوتاه ......................................................................................................................................................................................... 25

مــــرحله فعالیت و کار  ..............................................................................................................................................................................................................25

 مـــرحله مشارکت ................................................................................................................................................................................................................... 25..

مرحله درسی کوتاه و فشرده: .........................................................................................................................................................................................................26

مرحله فعالیت گروهی و انجام وظایف انفرادی:......................................................................................................................................................................... 26

 مرحله مشارکت و جمع بندی ....................................................................................................................................................................................................26

الگـــــوی دریافت مفهـــــوم ..................................................................................................................................................................................................26

الگــــوی تفکـــــر استقرایــــی ...........................................................................................................................................................................................27

الگـــوی آمــــوزش کاوشگــــری............................................................................................................................................................................................27

الگـــوی پیش سازمـــان دهنـــد.ه...........................................................................................................................................................................................28

الگوی یادسپاری / الگوی رشد عقلی............................................................................................................................................................................................ 28

الگوی کاوشگری علمی  /الـگــــوی تدریس غیـــــر مستقیم............................................................................................................................................... 29

الگـــوی بدایع پــــردازی ( افـــزایش تفکــــر خلاق )..........................................................................................................................................................29 

الگــــوی آگاهی یابی  / الگـــــوی دیــــدار در کــــلاس درس ..................................................................................................................................... 30

الگــــوی پــــژوهش گـــروهی ( تفحص گــــروهی )...................................................................................................................................................... 30

الگــــوی آمــــوزش آزمایشگاهــــی................................................................................................................................................................................... 31

الگـــوی کاوشگـــــری علـــوم اجتماعـــــی      ..........................................................................................................................................................  31

الگـــوی یادگیـــــــری در حد تسلط آمـــــــوزش مستقیـــم ...................................................................................................................................  31

الگـــوی آمــــوزش برای رشد مفهــــوم و مهـــارت......................................................................................................................................................... 31

طبقه بندی کودکان بر اساس تفاوتهای فردی...............................................................................................................................................................................32

  1. تفاوت بین فردی.............................................................................................................................................................................................................32
  2. تفاوت درون فردی .........................................................................................................................................................................................................32
  3. تفاوتهای فردی و مفهوم عام استثنایی.......................................................................................................................................................................32
  4. برآورد درصد شیوع دانش آموزان استثنایی...............................................................................................................................................................32
  5. گروه بندی دانش آموزان...............................................................................................................................................................................................33

روشهای معیار شناسایی تیز هوشها و با استعدادها......................................................................................................................................................................33

  1. شناسایی دانش آموزان تیز هوش و با استعداد به وسیله آزمونهای میزان شده..............................................................................................34
  1. شناسایی دانش آموزان تیز هوش و بااستعداد با استفاده ار روش مشاهده .....................................................................................................34
  2. ویژگی دانش آموز تیز هوش وبااستعداد.....................................................................................................................................................................34

وضعیت اقتصادی و طبقه اجتماعی............................................................................................................................................................................35

مشخصات بدنی..............................................................................................................................................................................................................35

سازگاری اجتماعی..... مشخصات شخصی هویتی..................................................................................................................................................35

وضعیت تحصلی و فعالیتهای خارج از کلاس.......................................................................................................................................................35

سایر مشخصات و خصوصیات..................................................................................................................................................................................35

چگونه طراحی برنامه آموزشی برای تیزهوشان.....................................................................................................................................................................36

  1. غنی سازی برنامه های آموزشی.........................................................................................................................................................................36
  2. سرعت بخشیدن به برنامه های آموزشی...............................................................................................................................................................37
  3. مدارس یاکلاسهای ویژه روزانه یا شبانه................................................................................................................................................................37
  4. محاسن........................................................................................................................................................................................................................37
  5. معایب............................................................................................................................................................................................................................38

دانش آموزان دیر آموز......................................................................................................................................................................................................................38

  1. ویژگی کودکان دیر آموز..............................................................................................................................................................................................38
  2. وضعیت جسمانی توانایی حرکتی .. فراگیری زبان...................................................................................................................................................38
  3. ویژگی شخصیتی اجتماعی..........................................................................................................................................................................................39

چگونگی طراحی برنامه آموزشی مناسب برای کودکان آموزش پذیر............................................................................................................................39

  1. مدارس یا کلاسهای ویژه روزانه یاشبانه....................................................................................................................................39
  2. جریان غالب....................................................................................................................................................................................39

    اهداف برنامه آموزشی آموزش پذیر..........................................................................................................................................................................................40

    نحوه آموزش کودکان آموزش پذیر.........................................................................................................................................................................................40

رویه های آموزشی (محیط حمایت آمیز کلاس).........................................................................................................................................................................42

همسویی وتنظیم برنامه درسی.........................................................................................................................................................................................................43

نظر کارشناسی فاطمه وردان  .......................................................................................................................................................................................................44

نظرکارشناسی فطرت صادق پور ......................................................................................................................................................................................................47

منابع........................................................................................................................................................................................................................................................49

 

 


دانلود با لینک مستقیم


راه های گوناگون آموزش توسط معلم به دانش آموزان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.