فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اولویت های پژوهشی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برای سال های 86 تا 88

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله اولویت های پژوهشی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برای سال های 86 تا 88 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اولویت های پژوهشی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برای سال های 86 تا 88


دانلود مقاله اولویت های پژوهشی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برای سال های 86 تا 88

بخش 1 : اولویت های سطح اول

محور اول : محور مدرسه مطلوب

  1. بررسی و تدوین مدل مفهومی و شاخص های مدرسه مطلوب در جمهوری اسلامی ایران.

محور دوم: ارتقاء سطح آموزشی

  1. بررسی و تدوین الگویی برای تقویت و ایجاد عادت به مطالعه در معلمان و دانش آموزان هر سه دوره دبستان، راهنمایی و دبیرستان.
  2. بررسی جایگاه تشکل های دانش آموزی، میزان موفقیت و آسیب شناسی آنها.
  3. بررسی موانع انتقال تجربیات معلمان شرکت کننده در جلسات گروههای آموزشی به سایر معلمان به منظور ارائه مدل مناسب.
  4. تدوین استانداردهای آموزش منابع انسانی در آموزش و پرورش شهر تهران.
  5. نیازسنجی آموزشی کارکنان حوزه ستادی در بدو استخدام.
  6. طراحی نظام جامع آموزش ضمن خدمت کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران.

محور سوم : یادگیری دانش آموزان

  1. بررسی ضرورت وجودی دوره پیش دانشگاهی و میزان تاثیر آن در موفقیت فراگیران در آموزش عالی.
  2. مقایسه اثر روشهای تدریس فارسی معلمان در افزایش میزان سواد خواندن و درک مطالب درسی دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی.
  3. بررسی علل اجتماعی و اقتصادی افت تحصیلی دانش آموزان در پایه اول متوسطه.
  4. بررسی عوامل موثر بر میزان رضایت از تحصیل و ادامه تحصیل دانش آموزان المپیادی در داخل کشور.

محور چهارم : فناوری اطلاعات و ارتباطات

  1. تاثیرکلاسهای آموزش تولید محتوای الکترونیکی برگزارشده بر شیوه تدریس معلمان مشمول طرح.
  2. بررسی تاثیر استفاده از شبکه ملی اینترنت بر یادگیری و تعاملات بین فردی دانش آموزان در مدارس مشمول طرح.
  3. بررسی وضعیت زیر ساختهای ضروری برای استقرار نظام آموزشی کارآمد الکترونیکی در آموزش و پرورش شهر تهران.
  4. بررسی راههای توسعه فرهنگ استفاده از IT جهت به روز کردن دانش و مهارت فناوری اطلاعاتی مدیران، مشاوران و مربیان تربیتی نسبت به دانش آموزان.
  5. بررسی و شناسایی راهبردهای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات درآموزش و پرورش و کاربرد آن در تولید علم بین معلمان ودانش آموزان.
  6. نیازسنجی درحیطه IT در آموزش و پرورش شهر تهران.

محور پنجم : توسعه پژوهش

  1. بررسی و تدوین الگویی برای اطلاع رسانی و کاربست یافته های پژوهشی برای مدیران،کارکنان،معلمان و مربیان آموزش وپرورش شهر تهران.
  2. امکان سنجی نهادینه سازی فرهنگ پژوهش در فرایند یاددهی – یادگیری و ارائه راهکارهای مناسب برای اجرای آن.
  3. بررسی راههای رشد و ارتقاء کمی وکیفی جشنواره خوارزمی در مدارس متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران.
  4. بررسی نقش پژوهشسرای دانش آموزی در تقویت و توسعه تفکر پژوهشی و پژوهشگری در دانش آموزان و ارائه راهکارهای مناسب تقویت و ترویج آن.
  5. آسیب شناسی طرح معلم پژوهنده و راههای توسعه فرهنگ اقدام پژوهی در سازمان آموزش و پرورش شهر تهران.

محور ششم : بهداشت روانی

  1. مقایسه میزان اختلالات رفتاری دانش آموزان مقطع متوسطه در مناطق مختلف شهر تهران.
  2. بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان شاخه کار و دانش شهر تهران.
  3. بررسی علل شیوع اعتیاد به مواد مخدر و قرص های روان گردان در دانش آموزان.
  4. بررسی میزان اثربخشی آموزش روشهای مقابله با فشارهای شغلی کارکنان آموزش و پرورش و تاثیر آن بر سلامت روانی آنها.

محور هفتم : مهارتهای زندگی

  1. تاثیر آموزش محتوای کتاب های درسی بر افزایش مهارتهای زندگی دانش آموزان.
  2. تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش گرایش به مواد مخدر در دانش آموزان پسر دبیرستانی.
  3. تاثیر میزان آموزش دانش آموزان در زمینه ارتباط متقابل با والدین بر سازگاری دانش آموزان.

محور هشتم : خلاقیت

  1. بررسی جایگاه خلاقیت درکتاب های درسی آموزش ابتدایی.
  2. بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت معلمان در حوزه خلاقیت.
  3. بررسی سهم روشهای تدریس خلاق در الگوهای تدریس موجود آموزش و پرورش شهر تهران.

محور نهم : هویت فردی، دینی و ملی

  1. برسی تاثیر آموزش مسائل بلوغ به دانش آموزان پسر راهنمایی و متوسطه برسلامت و هویت یابی آنها.
  2. بررسی تاثیر طرح پیوند با محراب (اقامه نماز) در تقویت و تحکیم هویت دینی دانش آموزان در مقطع راهنمایی مدارس تحت پوشش.
  3. بررسی روشهای موجود و ارائه راهکارهای موثر در تقویت نقش آموزش و پرورش با هدف مانوس کردن دانش آموزان با قرآن.
  4. بررسی علل ضعف باورهای دینی و راههای تقویت هویت دینی و ملی دانش آموزان دبیرستانی.
  5. بررسی میزان تحقق اهداف دروس علوم انسانی(تاریخ،دین وزندگی و ...)دررفتارهای دانش آموزان مقطع راهنمایی.
  6. تدوین شاخص های گسترش و تعمیق معرفت دینی در دانش آموزان دختر و پسر مدارس آموزش و پرورش شهر تهران.
  7. بررسی میزان و علل گرایش نوجوانان و جوانان به فرهنگ غربی.
  8. بررسی روشهای تقویت حجاب و عفاف در دانش آموزان دختر راهنمایی و دبیرستان .

محور دهم : فوق برنامه،اوقاعات فراغت دانش آموزان 

  1. بررسی علل و عوامل کاهش استقبال همکاران و دانش آموزان از مسابقات فرهنگی.
  2. بررسی تاثیر برنامه های سازمان دانش آموزی بر روند آموزش و پرورش دانش آموزان.

محور یازدهم : تربیت بدنی دانش آموزان

  1. استاندارد سازی و تهیه نورم آمادگی عمومی بدنی دانش آموزان دختر و پسر سه دوره تحصیلی بر اساس آزمون ایفرد برتر.
  2. بررسی استانداردهای فضاها و تجهیزات ورزشی مورد نیاز برنامه جدید تربیت بدنی درسه مقطع تحصیلی و ارائه راهکارههای جهت استفاده بهینه از فضاها و تجهیزات موجود.
  3. بررسی تاثیر تمرینات هوازی بر کاهش اختلالات رفتاری – حرکتی دانش آموزان دارای اختلالات جسمی – حرکتی.

محور دوازدهم : مدیریت منابع انسانی

  1. بررسی روشهای توانمند سازی شغلی مربیان تربیتی.
  2. بررسی میزان توانمندی مدیران مدارس شهر تهران با توجه به طرح مدرسه محوری و شناسایی عوامل موثر بر توانمندسازی مدیران.
  3. ارزیابی عملکرد نهضت سواد آموزی شهر تهران در سه سال اخیر از دیدگاه آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی.
  4. بررسی و شناسایی شیوه های بکارگیری مناسب نیروهای نخبه در آموزش و پرورش شهر تهران.
  5. بررسی و شناسایی شیوه های بکارگیری مناسب مدیران بازنشسته و شاغل با سابقه فرهنگی در آموزش و پرورش شهر تهران.
  6. بررسی موانع نخبه پروری در نظام آموزش و پرورش.
  7. بررسی راههای جذب نیروهای متخصص و کیفی در پست های مختلف مدیریتی.
  8. بررسی وضعیت موجود صلاحیت های حرفه ای مدیران مدارس آموزش و پرورش شهر تهران.

محور سیزدهم : مدیریت عمومی

  1. بررسی میزان موفقیت طرح واگذاری مراکز پیش دبستانی به بخش خصوصی و شناسایی عوامل موثر بر آن به منظور بهبود کیفیت.
  2. بررسی نحوه اجرا و مقایسه میزان موفقیت طرح پنجره باز بصورت خصوصی و دولتی درمدارس راهنمایی شهر تهران(سال تحصیلی 85-84/86- 85)از نگاه مسئولان،دبیران، اولیاء و دانش آموزان.
  3. بررسی روشهای اطلاع رسانی(تبلیغات)موثر برای جذب افراد بی سواد وکم سواد 10 تا 40 سال برای شرکت درکلاسهای نهضت.
  4. بررسی چگونگی جذب مشارکت و همکاری دستگاههای مختلف در فعالیت های سواد آموزی.
  5. بررسی وضعیت موجود نحوه ارتباطات و چرخه اطلاعات در حوزه ستادی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و ارائه راههای بهبود آن.
  6. شناسایی موانع اطلاع رسانی و مستند سازی فعالیتهای صحیح درسازمان آموزش و پرورش شهر تهران.
  7. بررسی وضعیت موجود نحوه نظارت بر واحدهای تابعه در سازمان آموزش وپرورش شهر تهران و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود.
  8. بررسی و تحلیل شاخصهای اصلی توسعه آموزش و پرورش شهر تهران (رتبه بندی مدیریت های آموزش وپرورش شهر تهران بر مبنایی روش Topsis در سال 87-86).
  9. بررسی مقایسه ای میزان اثربخشی آموزشی و پرورشی مدارس شاهد،ایثارگر و دولتی آموزش و پرورش شهر تهران.
  10. بررسی و شناسایی زیر ساخت های لازم جهت استقرار سیستم های الکترونیکی در دبیر خانه های آموزش و پرورش شهر تهران.
  11. بررسی جو و فرهنگ سازمانی ادارات آموزش و پرورش شهر تهران و رابطه آن با رضایت شغلی کارکنان حوزه ستادی.
  12. بررسی الگوی ساختار سازمانی موجود از ستاد تا مدرسه با هدف رفع بوروکراسی حاکم برآن و طراحی مدل انطباقی مناسب برای آن.
  13. بررسی و طراحی الگوی ساختار سازمانی و منطقه بندی مناسب جهت سازمان آموزش و پرورش شهر تهران.

شامل 7 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اولویت های پژوهشی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برای سال های 86 تا 88
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.