فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت جامع و کال درباره کارمند صالح و خصوصیات آن

اختصاصی از فی گوو پاورپوینت جامع و کال درباره کارمند صالح و خصوصیات آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت جامع و کال درباره کارمند صالح و خصوصیات آن


پاورپوینت جامع و کال درباره کارمند صالح  و خصوصیات آن

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلایدها 73 اسلاید

 

 

 

 

 

 

بخشی از اسلایدها :

امروزه بر همگان روشن است که سعادت هر جامعه، در مرحله نخست، در گرو داشتن قانون مناسب است؛ قانونی که با نیازها و ساختمان روح و جسم انسان همخوان باشد و کمتر بتوان از آن سوء استفاده کرد. همچنین لازم است جنبه عملی آن هم روشن باشد.
 
بی‏گمان، قانون، پیش از اجرا فقط کلمات و واژگانی بیش نیست که بر صفحه کاغذ نقش می‏بندد و کاربردی ندارد. آنچه که به قانون جان می‏دهد و روح می‏بخشد، اجرای آن است.
 
بی‏شک اجرای عادلانه و بدون تبعیض قانون، نیازمند کارمندان و کارگزارانی صالح و شایسته است، ولی به دلایلی که به شرح آن می‏پردازیم، این موضوع حساسیت ویژه‏ای می‏یابد.
 
 
اسلامی بودن نظام
در نظام اسلامی، فلسفه وجودی نظام اداری و به خدمت‏گیری کارمندان و کارگزاران در همه مراتب، خدمت‏رسانی به مردم است؛ زیرا سازمان و دستگاه‏های اداری، در حقیقت با بهره‏گیری از سرمایه و امکانات مردم پدید می‏آیند و هدف آنها، ارائه خدمات به مردم است.
 
با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و روی کارآمدن دولت انقلابی در ایران و دگرگونی‏های اساسی در ارزش‏ها و فرهنگ حاکم بر جامعه که با اخراج کارمندان ناسالم ادارات و به خدمت گرفتن کارمندان به ظاهر متعهد و انقلابی و تدوین مقررات جدید اداری همراه بود، می‏بایست از پیچ و خم کارهای اداری کاسته شود و خدمت‏رسانی به مردم بهتر صورت گیرد،
 
ولی متأسفانه به دلایل گوناگون، بسیاری از این ساختارها به مرور از اهداف اولیه و ارزشی خود که همان خدمت‏رسانی خالصانه و بی‏منت است، دور شدند؛ به گونه‏ای که گاه احساس می‏شود دستگاه‏های اداری از حالت خدمت‏گذاری خارج شده‏اند و وضعیت طلب کارانه به خود گرفته‏اند.
 
از این‏رو، نیازمند رویکرد دیگری به نظام اداری اسلام هستیم تا ارزش‏های اسلامی و انسانی را در نظام اداری کشور حاکم سازیم، به گونه‏ای‏که هم حق کارمند و هم حق اجتماع برآورده شود.
 
 
 
ویژگیهای لازم برای گزینش کارمندان و کارگزاران
 
استقرار و دوام حکومت به‏ویژه با شاخصه‏های دین‏داری و عدالت، بدون گزینش و به‏کارگیری کارمندان و کارگزاران شایسته، عملی نخواهد شد. ازاین‏رو، از مقوله‏های مهم و مورد توجه زمامداران اسلامی، گزینش و به کارگیری کارمندان و کارگزارانی است که صلاحیت‏های اخلاقی و تخصصی لازم را داشته باشند؛ زیرا اگر چنین نباشد، بی‏تردید در ترویج پاکی‏ها بی‏تفاوت خواهند بود و چه بسا با عملکرد ضدارزشی، جامعه را به فساد بکشانند.
 
همچنین اگر در رشته خود تخصص کافی نداشته باشند، حوزه کاری خود را دچار هرج و مرج خواهند کرد. امام علی علیه السلام در گفتاری دلنشین به این دو ملاک لازم برای انتخاب کارگزاران و کارمندان توجه داشته و آن را چنین یادآور شده است:
 
در استخدام کارمندان و فرمان‏روایان شفاعت و وساطت کسی را مپذیر؛ مگر شفاعت شایستگی و امین بودن (درستکاری) آنان را.

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت جامع و کال درباره کارمند صالح و خصوصیات آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.