فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره اسلام ازدیدگاه غرب

اختصاصی از فی گوو تحقیق درباره اسلام ازدیدگاه غرب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره اسلام ازدیدگاه غرب


تحقیق درباره اسلام ازدیدگاه غرب

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 15

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

  اسلام ازدیدگاه غرب تبیین مفاهیم اسلام و غرب و فهم صحیح رابطه آن دو

 

 

هیچ اصطلاحى مثل دو اصطلاح «اسلام و غرب‏» مبهم و پیچیده نمى‏باشد، البته این آمیختگى و ابهام را مى‏توان از سوء برداشت و یا سوء فهم دانست، زیرا اولا اسلام را نمى‏توان در مقام مقایسه با غرب قرار داد; چرا که اسلام بار عقیدتى - دینى داشته، ولى غرب از نوعى بار سیاسى - اقتصادى برخوردار مى‏باشد. از این رو، شاید بهتر باشد که مقایسه بین دو مفهوم «اسلام‏» و «مسیحیت‏» صورت گیرد، چرا که این دو مفهوم اگر بدون اهداف و اغراض سیاسى مورد قیاس قرار گیرند، امکان برخورد و نزاعى را در خود ندارند.

 

ثانیا، اگر ما در مقایسه اسلام با غرب، مفهوم عقیدتى - دینى آن را مدنظر نداشته باشیم و به اسلام به عنوان مجموعه‏اى از نظامهاى سیاسى، اقتصادى و جنبشها و ملل اسلامى که بیشتر در جنوب جغرافیایى متمرکز شده نگاه کنیم و غرب را به عنوان مجموعه‏اى از نظامها و مفاهیم و سیاستهایى که در شمال جغرافیایى گسترده شده مورد توجه قرار دهیم، در این حالت که مقایسه بر مبناى جغرافیاى - سیاسى مى‏باشد، بررسى بهتر صورت مى‏گیرد، وگرنه، هرگونه مقایسه‏اى سوء برداشت و مغرضانه خواهد بود.
بهتر است قبل از جواب دادن به سؤالاتى از قبیل،چرا دستگاههاى تبلیغاتى غرب با حمایت تبلیغات یهود در تلاشند که چهره و نقش اسلام را تحریف نمایند و بسیارى از سؤالات صحیح دیگر، ابتدا باید این دو مفهوم، کاملا روشن و تبیین شود و مقصودمان از غرب و اسلام به دقت‏بیان شود. در آن صورت است که نتایج کار ما دقیقتر و امکان اشتباه و ابهام در نوشته‏هاى ما کمتر خواهد شد.
اسلام به عنوان یک تمدن و مجموعه‏اى از ملل و نظام فکرى، سیاسى و اقتصادى و خصوصا عقیدتى، از زشت‏ترین صورت استبداد غربى که همان استعمار مى‏باشد، رنج‏برده است. این حرکت‏به اصطلاح عمرانى و آباد کننده و در حقیقت‏خصمانه که از زمان جنگهاى صلیبى با پوشش دروغین دینى از سوى غرب نسبت‏به ملل مسلمان و غیرمسلمان منطقه اعمال شد، توسط این جنگها که آغاز آن 1096.م بود، دولتهایى را در شام که از جهان اسلام جدا شده بود. مثل رها، انطاکیه، طرابلس و بیت المقدس به وجود آورد و «جودفرى‏» به عنوان حاکم بیت المقدس بر آنجا حاکم شد و این اولین بذر دشمنى بین اسلام و غرب است. تاریخ به ما مى‏گوید که چگونه جنگهاى صلیبى با پیروزى گروهى و شکست گروهى دیگر ادامه یافت.

 

عمادالدین الزنکى و پسرش نورالدین الزنکى و سرانجام صلاح الدین ایوبى، جنگ بزرگى را در خلال سالهاى 1192-1187 میلادى علیه صلیبیان آغاز کردند که به پیروزى در نبرد «حطین‏» انجامید که به قول «محمد فرید ابو حدید»، نویسنده مصرى، در کتاب «عصر صلاح - الدین‏»، «حطین مکانى بود که با دیدن کثرت اسرا، کسى گمان نمى‏کرد که در آن جنگ کسى کشته شده باشد و با مشاهده کثرت کشتگان، کسى گمان نمى‏کرد که در آن جنگ کسى هم به اسارت گرفته شده باشد.» صلاح الدین توانست «عکا»، «یافا» و «بیت المقدس‏» را بعد از 100 سال اشغال صلیبیان آزاد نماید و ساحل آبى منطقه را به طور کامل از وجود صلیبیان پاکسازى کند و کسانیکه توان مقاومت نداشتند، خواهان تسلیم و صلح شدند.

 

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره اسلام ازدیدگاه غرب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.