فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود اقدام پژوهی رفع مشکل اختلالات یادگیری املاء تعدادی از دانش آموزان پایه چهارم

اختصاصی از فی گوو دانلود اقدام پژوهی رفع مشکل اختلالات یادگیری املاء تعدادی از دانش آموزان پایه چهارم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهی رفع مشکل اختلالات یادگیری املاء تعدادی از دانش آموزان پایه چهارم


دانلود اقدام پژوهی رفع مشکل اختلالات یادگیری املاء تعدادی از دانش آموزان پایه چهارم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 21
فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

شواهد 1

جمع اوری اطلاعات

انتخاب راه حلهای ممکن

اعتبار بخشی راه حلها

نتیجه گیری

شواهد 2

منابع و ماخذ

 

مقدمه

انسانها تا ده هزار سال پیش که هنوز خط ابداع نشده بود نیز قادر به ادامه زندگی بودند و نیازهای ارتباطی روزمره خود را به صورت شفاهی رفع می کردند ولی همه اذعان دارند که کیفیت زندگی انسان ان زمان با پس از ان به هیچ وجه قابل مقایسه نیست همه ما بدلیل زندگی اجتماعی خود به برقراری ارتباط نیازمندیم و علاوه بر گفتار در زمانی که بین دو طرف فاصله باشد از نوشتار استفاده می شود نوشته ای که با غلطهای املایی همراه باشد نمی تواند ارتباط خوبی برقرار کند و فرد دچار مشکل می شود چنین فردی د ارای اختلالات یادگیری می باشد "اختلالات یادگیری به هر نوع نارسایی در بیان ادراک شفاهی و مکتوب کلمات ,جملات وپیامهای زبانی اطلاق می شود"(زندی ,بهمن,خود اموز روش تدریس مهارت نوشتن در ابتدایی ,1384).

این اختلالات در راه یادگیری و برقراری ارتباط با معلم و دیگر شاگردان موانع زیادی ایجاد می کندو مانع شکوفایی و بالندگی استعداد طبیعی فرد می شود دانش اموزان بر ای رفع این مشکل باید به مهارتی در نوشتن دست یاتبند که این "مهارت املا به معنای توانایی جانشین کردن صحیح صورت نوشتاری حروف کلمات و جملات به جای صورت اوایی انهاست خود واژه املا ,عربی است و معنای ان نوشتن مطلبی که دیگری بگوید یا بخواند "(زندی ,بهمن, روش تدریس زبان فارسی ,1382).

با توجه به ویژگی اجتماعی "علاقه به کار گروهی " در بچه ها می تو.ان از روش مشارکتی در یادگیری درس املا استفاده موثری کرد "یادگیری مشارکتی  یا یادگیری با هم برای انجام دادن انواع تکالیف تحصیلی و فعالیتها استفاده می شود که از گروه های سه تا پنج نفره تشکیل می شود وبا شعار یا با هم شنا می نند یات با هم غرق می شوند همراه است "(سیف,علی اکبر,روانشناسی پرورشی ,1381).

در اوایل تدریسم در پایه چهارم ابتدایی متوجه ضعف شدید تعدا دی از دانش اموزان در درس املا شدم به طوری که برگه انها قابل تصحیح نبود که هم باعث بی علاقگی  ونفرت دانش اموزان از املا و از طرفی ناامیدی من در روزهای اول تدریسم از پیشرفت تحصیلی شاگردانم بود با توجه به پایه بودن این مهارت در رفع نیازهای روزمره انها و احساس نارضایتی خودم از وضع موجود و اهمیت پیشرفت تحصیلی شاگردانم  خودم را مسئول دانستم مشکلات املایی انها را که منجر به افت یادگیری در سایر دروس نیز می شد رفع نمایم تا این اینده سازان کشور  در برقراری ارتباطات ,فهم مفاهیم و پاسخگویی به نیازهای فردی و اجتماعی خود به رضایتی دست یابند که باعث تحولات عمده ی فرهنگی ,اجتماعی , علمی وسطوح دیگر زندگی گردد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهی رفع مشکل اختلالات یادگیری املاء تعدادی از دانش آموزان پایه چهارم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.