فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی قوانین حاکم بر رسانه ها

اختصاصی از فی گوو تحقیق درباره بررسی قوانین حاکم بر رسانه ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی قوانین حاکم بر رسانه ها


تحقیق درباره بررسی قوانین حاکم بر رسانه ها

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه19

بخشی از فهرست مطالب

مطبوعات،رسانه ها و نظامهای سیاسی

 

مدلهای رسانه ای

 

تفاوتهای مدلهای رسانه ای

 

هفت قانون ژورنالیسم

 

اصلاح قوانین صداوسیما در مجلس هشتم

 

آیا تدوین قانون نظام جامع رسانه‌ها در ایران امکان پذیر است؟؟؟

 

نتیجه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطبوعات،رسانه ها و نظامهای سیاسی:

 

 

 

هربرت الچول در کتابی که در سال 1984 تحت عنوان «عوامل قدرت» Agents of Power منتشر ساخت، این بحث را مطرح می کند که نظریات ششگانه ای که دربـاره  رسـانـه ها ارائه شده اند چندان با واقعـیت تطبیـق نمی کننـد و صرفـاً محصـول جنگ سـرد می باشـند. او معتـقد است کـه ایـن نظریات با اوضاع سیاسی کنونی تناسبی ندارند.                                                                                   

 

الچول می گوید مطبوعات مستقل نمی توانند وجود داشتـه باشند. به نظر وی، رسانه های همگانی عوامل آن کسانی هستنـد که قدرت اقتصـادی، سیـاسـی و اجتمـاعی را در همـه نظامهـا کنتـرل می کننـد. مطبوعـات یک کشور ارتباط تنگـاتنگی با نظام سیـاسی آن کشـور دارند. آنها شکـل و رنگ ساختـارهای اجتمـاعی و سیاسی را که درون آنهـا به فعالیت می پردازند به خود میگیرند.      

 

اکثـر نظـریه های دولت - مطبـوعات در مقیاسـی بین اقتـدارگـرایی                authoritarianism   و آزادگـراییlibertarinism قـرار می گیـرند.

 

جان مریـلJohn Merrilمی گوید : نظام اقتـدارگرا نظامی است که رسانه های ژورنالیستـی آن از آزادی کمی از لحاظ تعییـن سیاسـت و فعالیتـهای ویرایشـیeditorial برخـوردارنـد یا اصلاً از آزادی برخوردار نیسـتند. نظام آزادگرا نظامی است که رسانه های آن از لحاظ ویرایشی مستقل هستند و در فضایی باز و رقابتی به فعالیت می پردازند.

 

 مدلهای رسانه ای

 

الچـول پس از مطالعه گسترده ای که از تاریـخ و کارکـرد نظامهای مـطبوعاتـی جـهان به عمـل می آورد، نتیـجه می گیـرد که در جهـان امـروز فقـط سه مـدل رسانه ای وجود ارد:

 

1- مدلی که در رابطه با جهان اول وجود دارد (لیبرال سرمایه داری).

 

2- مدلی که در جهان دوم وجود دارد (شوروی و نظامهای سوسیالیست).

 

 3- مدلی که در رابطه با جهان سوم وجود دارد (در حال توسعه).

 

او ایـن سـه مـدل را به ترتیـب نظامهای “بازار”، “مارکسیـست” و “در حال توسعـه” نامگـذاری می کند. (لازم به یادآوری است که الچول، کتاب نخست خود را قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر  شوروی سابق نوشته است).

 

  طبقه بندی رسانه ها بر مبنای اقتصادی:

الچول (1995) می گوید چرا از معیارهای اقتصادی برای طبقه بندی رسانـه ها استـفـاده نکنیـم؟ تقسـیم جنبشـهای رسانه


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی قوانین حاکم بر رسانه ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.