فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

انگیزه در مدیریت

اختصاصی از فی گوو انگیزه در مدیریت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

انگیزه در مدیریت


انگیزه در مدیریت

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود با فرمت ورد قابل ویرایش

 

انگیزه در مدیریت

50 صفحه

به همراه نمودارهای مرتبط

 

انگیزه را این گونه تعریف می کند:
میل به کوششش فراوان در جهت تامین هدفهای سازمان به گونه ای که این تلاش در جهت ارضای برخی از نیازهای فردی سوق داده شود.
یکی از فعالیتهای مدیر این است که موجبات انگیزش کارکنان را در سطح بالایی از عملکرد فراهم سازد بدین معنی که اطمینان یابد که افراد کار می کنند بطور منظم سر کار حاضر می شوند و سهم مثبتی در رسالت سازمان دارند عملکرد شغلی به توانایی محیط و همچنین انگیزش مرتبط است. (محمد زاده – مهروژان ، 1375 ،121-120)
انگیزه بعنوان یکی از فرآیندهای ارضای نیاز به حساب می آید این مطلب در شکل زیر ارائه شده است.
نیازهای ارضا نشده تنش حرکت رفتار کوششی نیازهای ارضا شده کاهش تنش
شکل 1-2 :فرآیند انگیزش
نیاز به عنوان یک واژه فنی حالتی درونی است که باعث می شود نتیجه پی آمد خاص جالب به نظر برسد یک نیاز ارضا شده تنش ایجاد می کند و در نتیجه در درون فرد نوعی سائقه یا پویایی بوجود می آورد این پویایی موجب بروز نوعی رفتار پژوهشی در فرد می شود و او در پی تامین هدفهای ویژه ای بر می اید اگر آن هدفها را تامین کند نیاز مزبور ارضا می شود و در نتیجه تنش کاهش می یابد .
بنابر این می توان گفت که کارگر یا کارمندی که تحری شده و دارای انگیزش است در وضعی به سر می برد که تنش دارد.(یعنی بین فرد و محیط او نوعی عدم تعادل بوجود می آید)
او برای رهایی از این تنش دست به اقدام می زند و تلاش و کوشش می کند . هر قدر این تنش بیشتر باشد سطح یا میزان تلاش و کوشش بیشتر خواهد شد. اگر این تلاش و یا کوشش به صورت موفقیت آمیزی ، به ارضای نیاز منجر گردد. تنش کاهش می یابد ، ولی از آنجا که رفتار فرد در سازمان مورزد نظر ماست ، فعالیتی که در جهت کاهش می یابد تنش صورت می گیرد باید در راستای هدفهای سازمان باشد . بنابر این در تعریفی که از انگیزش داریم این معنا هم گنجانده شده که نیازهای فرد با هدفهای سازمان سازگار است و هیچ مغایرتی با آنها ندرد . اگر چنین وضعی وجود نداشته باشد فرد یا کارگر تلاش و کوشش زیادی می نماید که در واقع در جهت مخالف منافع سازمان صورت می گیرد و نکته جالب اینجاست که این نوع کوششها و تلاشها چیز غیر عادی نیستند . (ایران نژاد پاریزی- ساسان گهر، 380،1377)
تحولات تاریخی انگیزش:
تحولات تاریخی در زمینه انگیزش به چند علت حائز اهمیت است اگر چه این نظریات همیشه صائب نبوده اند ولی از یک جهت مبنای اندیشه معاصر را درباره انگیزش تشکیل می دهند این نظریات معمولا بر عقل سلیم مبتنی بوده اند . آگاهی ازط محاسن و معایب آن به مدیران کمک می کند بینش بیشتری در مورد انگیزش کارکنان در محل کار داشته باشند و از نقاط ضعف بپرهیزند.
تحویل اندیشه مدیریت در زمینه انگیزش کارکنان سه مرحله متمایز را پشت سر گذاشته است که عبارتند از سنتی ، روابط انسانی و منابع انسانی .
مدل سنتی:
مدل سنتی انگیزش با نام فردریک وینسلو تیلور و مکتب مدیریت علمی همراه است . تیلور اولین کسی بود که کار آمد ترین شیوه را برای اجرای وظایف کارکنان تعیین کرد و برای اینکه این وظایف دقیقا مطابق ویژگیها و استانداردهای تعیین شده اجرا شود به انگیزش کارکنان توجه کرد . او معقد بود که کارکنان صرزفا با پول بر انگیخته می شوند به همین جهت او از بهره گیری از سیستم های محرکهای دستمزدی طرفداری می کرد که به موجب آن اگر کارگران تولید بیشتر از استاندارد داشتند مبلغ بیشتری به آنان پرداخت می شد.
فرضیه های اصلی که این الگو را می ساخت ایند بود که مدیران بهتر از کازرگران کار را می شناسند کارگران اساسا تنبل هستند و فقط با پول برانگیخته می شوند.
اعضای دیگر این مکتب فرانک و لیلیان گیلبرت کار برد محرکهایی برای برانگیختن کارکنان را مطالعه کردند توجه آنها به این نکته جلب شد که ترفیعها پرداخت بیشتر ساعتهای کار کوتاهتر کار و رزروهای تعطیل همه محرکهی با قدرتی هستند به خصوص اگر این محرکها با نیازها و علایق کارکنان تناسب داشته باشند. (الوانی – معمار زاده 92،1374 )
مدل روابط انسانی:
التون مایو و سایر پژوهشگران روابط انسانی دریافتند که کسالت آور بودن و تکراری بودن بسیاری از وظایف انگیزش را کاهش می دهد. در حالیکه روابط اجتماعی موجب ایجاد انگیزش می شود. نتیجه آشکار این مطالعات چنین بود که مدیران باید به نیازهای اجتماعی کارکنان توجه کنند و ب ایجاد احساس مفید و مهم بودن در آنان کارکنان را بر انگیزانند به همین جهت این الگو مدیران را مجبور کرد که آزادیهایی برای تصمیم گیری در روابط با وظایفشان به کارکنان بدهند و همچنین اطلاعات بیشتری درباره هدفهای مدیران و سازمان در اختیار کارکنان بگذارند زیرا پژوهشگران دریافتند که کارکنان به تنظیم هنجارهای گروهی مانند میزان یا سرعت کار تمایل دارند ومدیران همچنان باید به گروههای کاری غیر رسمی توجه داشته باشند طبق ان نظریه وجود انگیزهخ مانند رضایت شغلی موجبات بالا رفتن عملکرد کارکنان می شود اما دیدگاه روابط انسانی بیشتر سوالات مربوط به رفتار انسان را بدون جواب باقی گذراده است .(محمد زاده –مهروژان.126-125،1375)
مدل منابع انسانی:
از دهه 1960 به بعد مسلم شده است که مفروضات مدل روابط انسانی تصویری ناقص از رفتار انسانی در محل کار ارائه می دهد . مدلهای معاصر انگیزشی را تابع شرایط پیچیده تر می دانند و بر این فرض هستند که عوامل زیادی قادر به تاثیر در رفتار می باشد . این عوامل شامل ماهیت نظام پاداش ، تاثیرات اجتماعی ، ماهیت شغل الگوی رهبری ، نیاز و ارزشهای کارکنان و ادراک خود از محیط کار است به اختصار نظریات معاصر در زمینه انگیزش کارکنان را بعنوان منابع بالقوه انسانی تلقی می کنند با این مفروضات برعهده مدیریت است که راههایی برای بهره وری ازاین منابع پیدا کند تا هم کارکنان و هئ نیازها و اهداف سازمان تسهیل شوند.(نایلی،25،1373 )
در جدول (1-2) توصیف جنبه های مختلف سه نگرش فوق منعکس شده است . مدلهای ذکر شده نشان دهنده سه مکتب فکری هستند اما کاربرد انگیزش از جنبه های عملی در طبقه بندیهای دیگری که از تئوریها به عمل آمده است که به شرح آن می پردازیم.
تئوریهای انگیزش:
بررسی بعضی از طبقه بندی های عمده ای که در تئوریهای انگیزش به عمل آمده است مفید به نظر می رسد زیرا بینش نظری چگونگی تاثیر انگیزش در عملکردرا روشن می کند در این خصوص دو تقسیم بندی کلی وجوددارد که عبارتند از :
1- تئوریهای محتوایی :
تئوریهای محتوایی شرحی است بر انگیزش که به خواسته های درونی افراد توجه دارد. تمرکز اصلی این تئوریها بر شناخت .. .........

برای دریافت متن کامل لطفا نسبت به پرداخت قیمت فایل اقدام نمائید.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


انگیزه در مدیریت

پایان نامه رشته مدیریت شرکت سهامی بیمه ایران

اختصاصی از فی گوو پایان نامه رشته مدیریت شرکت سهامی بیمه ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه رشته مدیریت شرکت سهامی بیمه ایران


پایان نامه رشته مدیریت  شرکت سهامی بیمه ایران

دانلود پایان نامه رشته مدیریت  شرکت سهامی بیمه ایران با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 350

دانلود پایان نامه آماده

 

مقدمه

پانزدهم آبانماه تاریخی است به یاد ماندنی در صنعت بیمه کشور. در سال 1341 در چنین روزی شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان نخستین شرکت بیمه ایرانی در یکی از عمارت های خیابان لاله زار ( سینما خورشید ) تأسیس و به طور رسمی آغاز به کار کرد. سرمایه ابتدایی شرکت سهامی بیمه ایران با فروش اقساطی اراضی واگذار شده باغ فردوس از طرف دولت به میزان 20 میلیون ریال تأمین شد.

  • با وجود کارشکنی های اولیه شرکت های بیمه خارجی، شرکت بیمه ایران موفق شد در همان سال نخست فعالیت 62% بازار بیمه کشور را در اختیار بگیرد و سهم موسسات خارجی را از 100% به 38% کاهش دهد. بیمه ایران همچنین درصد واگذاری اتکائی را از حدود 90% به 44% تقلیل داد و با کاهش نرخ حق بیمه در برخی از رشته ها به حدود 50% در گسترش و توسعه بیمه نقش موثری را ایفا کرد که امروز در سراسر کشور بلکه در کشورهای اروپایی و آسیایی بویژه در خاورمیانه نامی پر آوازه و آشناست.
  • آغاز فعالیت بیمه ایران (14 آبان 1314 ) را به تعبیری می توان ملی شدن صنعت بیمه و خلع ید از موسسات بیمه خارجی تلقی کرد.
  • نخستین بیمه نامه صادره متعلق به بیمه نامه حریق منزل مرحوم داور (وزیر مالیه وقت ) بود.

در آذرماه آن سال، نخستین بیمه نامه حمل و نقل نیز صادر شد.

 

فهرست مطالب
مقدمه     1
تاریخچه بیمه ایران (شرکت سهامی بیمه ایران)    1
تاریخچة بیمه در ایران    2
فصل اول : بیمه چیست؟
بخش اول: تعریف واژه بیمه؟    6
بخش دوم: موارد فسخ و انفساخ قرارداد بیمه    6
بخش سوم: متن کامل قانون بیمه مصوب سال 1316 معاملات بیمه    10
فصل دوم: بیمه های اتومبیل
بخش اول: بیمه شخص ثالث    15
توضیحات مهم    16
مدارک لازم مورد نیاز و شرایط رسیدگی به پرونده های خسارت شخص ثالث    17
بخش دوم: بیمه سرنشینان اتومبیل    18
توضیحات مهم    19
مدارک مورد نیاز پرونده های خسارت سرنشین    19
بخش سوم: بیمه بدنه اتومبیل    20
خطرات تبعی و تکمیلی    21
مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بدنه    22
بخش چهارم: شرایط عمومی بیمه بدنه اتومبیل    23
شرایط مخصوص بیمه های تکمیلی بدنه اتومبیل    29
گزیده ای از شرایط عمومی و خصوصی بیمه اتومبیل    30
فصل سوم: بیمه آتش سوزی
بخش اول: تاریخچة بیمه آتش سوزی    31
موضوع بیمه آتش سوزی    32
آتش سوزی چیست؟    34
بخش دوم: انواع خطرهای تحت پوشش در بیمه های آتش سوزی
مشخصات خطرهای اصلی و تبعی    34
تعریف آتش سوزی    36
بخش سوم: شرایط بیمه نامة آتش سوزی
شرایط عمومی    38
فسخ بیمه نامة آتش سوزی    41
شرایط خصوصی شرایط ویژه الحاقیه    44
بخش چهارم: نحوة تنظیم و آنالیز بیمه نامه
نحوة محاسبه حق بیمه    46
پرداخت خسارت در بیمة آتش سوزی    48
فصل چهارم: بیمه باربری (حمل و نقل کالا)
بخش اول: بیمه حمل و نقل دریایی
کلیات    50
قرارداد بیمه دریایی    51
بیمه نامة دریایی    53
بیمه نامه های حمل و نقل    57
بخش دوم: قرارداد بیمه حمل و نقل کالا
بیمه بدنة کشتی    62
محدودیت پوشش    63
کارشناسی در بیمة حمل و نقل دریایی    68
باشگاههای حمایت و جبران خسارت (پی اند آی)    73
بخش سوم: بیمه حمل و نقل زمینی
حمل و نقل در خشکی    73
حمل و نقل داخلی (توزیع کالا)    74
مراحل اجرایی واردات کالا    75
بیمه های باربری    79
انواع خطرات تحت پوشش    82
خطرهای مورد تعهد    83
الحاقیه های مربوط به بیمه نامه های وارداتی    85
خسارت - خسارت همگانی و هزینه های نجات    91
عملیات نجات و هزینه های مربوطه    92
بازیافت در خسارت باربری    95
بارنامة دریایی    96
چند نکته در خصوص بیمه نامه های صادراتی و داخلی    100
متن کالای دست دوم    101
متن توتا لاس    101
متن تخفیف کانتینر    101
متن موتورلنج    101
متن ترانزیت     101
نرخ های اضافی    101
متن فلد    102
بیمه نامة باربری هوایی دریایی خشکی (صادرات و واردات)    102
بخش چهارم: شرایط عمومی    103
بخش پنجم: بیمه هواپیما    107
قانون بیمه هواپیما    108
اشخاص ثالث    109
انواع بیمه هوپیما    109
بخش ششم: شرایط بیمه گران کالا شرایط A,B,C
مجموعه شرایط A    116
مجموعه شرایط B    116
مجموعه شرایط C    121
فصل پنجم: بیمه های اشخاص
بخش اول: مفاهیم بنیادی بیمه های اشخاص
علل پیدایش، گسترش و تکامل بیمه های اشخاص    126
اصول قرارداد های بیمه های اشخاص    129
تعاریف جدول مشخصات     130
جدول مشخصات    133
شرایط عمومی    134
شرایط خصوصی    135
انواع اصلی بیمه های اشخاص    136
بخش دوم: بیمه های عمر و مستمری
انواع بیمه های عمر    137
بیمه ی عمر خطر فوت ساده (عمر ساده زمانی)    137    
صور مختلف بیمه های خطر فوت ساده زمانی    138
نمونه جدول حق بیمه سالیانه در عمر زمانی برای سرمایه 1000 ریال (انفرادی)    139
موارد استفاده ی بیمه های عمر زمانی (به شرط فوت)    141    
بیمه عمر به شرط حیات    141
بیمه تمام عمر    142
بیمه تمام عمر بازپرداخت حق بیمه در تمام طول قرارداد    143    
بیمه تمام عمر بازپرداخت حق بیمه ی محدود    143
نمونه ای از جدول حق بیمه مختلط خطر فوت به شرط حیات    148
انواع مختلف بیمه های مختلط پس انداز    148
بیمه های مستمری    150
انواع بیمه های مستمری    152
بخش سوم: بیمه های حوادث و درمانی
بیمه های حوادث    158
اصول بیمه گری بیمه های حادثه    163
عوامل موثر در بیمه گری بیمه های حادثه    164
بیمه های درمانی    166
بخش چهارم: بیمه های گروهی
علل پیدایش، گسترش و تکامل بیمه های گروهی     171
بیمه های عمر زمانی گروهی (به شرط فوت)    172
بیمه های عمر زمانی مانده بدهکار    176
بیمه های حوادث گروهی    177
بیمه های درمانی    181
انواع قراردادهای بیمه های درمانی    183
بیمة درمان گروهی در ایران    185
استثنائات بیمه‌های درمانی    186
عوامل موثر در بیمه گری بیمه های گروهی عمر و حادثه    187
عوامل موثر در بیمه گری بیمه های گروهی درمانی    191
بخش پنجم : شرایط خصوصی بیمه حوادث تحصیلی    192
بخش ششم : بیمه مسافران خارج از کشور (AGSA) آگسا    195
بخش هفتم : شرایط عمومی بیمه حوادث شخصی گروهی    203
فصل ششم: بیمه های مسئولیت
بخش اول: بیمه های مسئولیت مدنی از دیدگاه قانون    211
مبانی مسئولیت مدنی    231
بیمه مسئولیت مدنی    214    
بخش دوم: انواع بیمه های مسئولیت مدنی
بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان    214
بیمه مسئولیت عمومی    215
بیمه مسئولیت تولید کنندگان کالا    215
بیمه مسئولیت حرفه ای    215        
بیمه مسئولیت قراردادی    216
بخش سوم: بیمه نامة مسئولیت مدنی کارفرما در مقابل کارکنان    216
نحوة صدور بیمه نامه    220
بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در مقابل کارکنان    222
شرایط عمومی بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در برابر کارکنان    223
بخش چهارم: بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی    226
 نحوة صدور بیمه نامه    229
بیمه نامة مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی    232
شرایط عمومی بیمه نامه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی    233
بخش پنجم: بیمه مسئولیت فنی بیمارستان    235
مشخصات بیمه نامه    236
نحوة صدور بیمه نامه    237
شرایط عمومی بیمه نامه مسئولیت حرفه ای  پزشکان    240
بخش ششم: بیمه مسئولیت کالا    242
بیمه مسئولیت حرفه ای    243
بیمه مسئولیت دارندگان وسیله ی نقلیه در مقابل شخص ثالث    245
فصل هفتم: بیمه های مهندسی
بخش اول :  بیمه نامه‌های مهندسی در یک نگاه     255
مفهوم تمام خطر در بیمه های مهندسی AllRisk    258
ویژگی های بیمه های تمام خطر مهندسی نسبت به سایر رشته های بیمه    258
بخش دوم: انواع بیمه های مهندسی
بیمه تمام خطر پیمانکاران یا مقاطعه کاران یا ساختمانی    260
اجزاء تشکیل دهنده یک پیمان یا قرارداد    261
موارد مهم شناخت یک بیمه نامه    262
موارد پوشش بیمه ای بیمه نامه CAR    263
استثنائات    265
مراحل صدور بیمه نامه تمام خطر پیمانکاران     269
جدول مشخصات بیمه نامه تمام خطر پیمانکاران    281
بخش سوم: بیمه تمام خطر نصب    283
موضوع مورد بیمه    283
ویژگی های بیمه ی تمام خطر نصب    284
پرداخت و تصفیة خسارت    285
بخش چهارم: 1- بیمه ماشین آلات    286
2) بیمه عدم النفع ماشین آلات    290
3) بیمه ی ماشین آلات ساختمانی    293
بخش پنجم: نسل های قدیم و جدید بیمه های مهندسی    296
تعاریف    297
بیمه ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی    298
بیمه تمام خطر کامپیوتر    299
بیمه ولتاژ پایین و تجهیزات الکترونیکی    300    
بیمه فاسد شدن کالا در سردخانه    300
بیمه سازه های تکمیل شده    301
فصل هشتم: بیمه های زیان پولی
بخش اول: بیمه ی اعتبار    303
بخش دوم: بیمه ی تضمین    307
بخش سوم: بیمه ی عدم النفع    312
فصل نهم: ضمائم
منابع و مآخذ


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه رشته مدیریت شرکت سهامی بیمه ایران

کسب درآمداینترنتی به روش ساده

اختصاصی از فی گوو کسب درآمداینترنتی به روش ساده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کسب درآمداینترنتی به روش ساده


کسب درآمداینترنتی به روش ساده

باروزی چند دقیقه کار با گوشی ویا کامپیوتر خود ماهانه صاحب چند میلیون بشید میگید چجوری با دانلود این نرم افزار باما باشید


دانلود با لینک مستقیم


کسب درآمداینترنتی به روش ساده

دانلود مقالهISI اخلاق در پژوهش های پزشکی

اختصاصی از فی گوو دانلود مقالهISI اخلاق در پژوهش های پزشکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع فارسی : اخلاق در پژوهش های پزشکی

موضوع انگلیسی : Ethics in medical research

تعداد صفحه : 6

فرمت فایل :pdf

سال انتشار : 2014

زبان مقاله : انگلیسی

چکیده

اخلاق، یک بعد ضروری از تحقیقات انسان، هر دو به عنوان نظم و انضباط و عمل در نظر گرفته. برای تحقیقات بالینی، توجیه معیارهای فی اخلاقی برای طراحی، اجرا و بررسی تحقیقات بالینی را می توان اد شناسایی تعهدات به هر دو محقق و موضوع انسان است. رضایت آگاهانه، باهم dentiality فی، حفظ حریم خصوصی، ارتباطات ممتاز، و احترام و مسئولیت عناصر کلیدی اخلاق در پژوهش است. جستجو ادبیات سیستماتیک مقالات انگلیسی زبان در مدلاین، وب ISI از دانش، Sciencedirect جستجو، محقق گوگل، پایگاه داده کوکران از بررسی مبتنی بر شواهد، و پایگاه داده از خلاصه نظرهای اثر با اتصال شرایط مش انجام شد («اخلاق "،" تحقیقات پزشکی "، اخلاق در پژوهش"، "آموزش پزشکی"، "اصول اخلاق در پژوهش است.» خلاصه 461 مقاله برای ارتباط موضوع مورد بررسی قرار گرفت و از نظر نرم افزار و اعتبار قرار گرفت. از این تعداد، 21 مورد مطالعه قرار گرفت پیدا مربوطه به عنوان آنها متمرکز اصول اخلاق در پژوهش های پزشکی، کاربرد عملی آنها، و دستورالعمل برای تحقیقات آینده پیشنهاد شده استکمیته های اخلاق در پژوهش باید درک بیشتری از مسائل اخلاقی در ترویج
تحقیقات زیست پزشکی. این کمیته برای ارائه، توجه، ارزیابی، و ارتباطات از یافته های عمل کند. نرم افزار، پروتکل تحقیقاتی، اطلاعات بیمار FL لی و همکاران و فرم رضایت آگاهانه، و هر سند دیگر به طور کامل
توسط کمیته اخلاق در پژوهش برای قانونی و اخلاقی ایمنی، صداقت، و رفاه افراد پژوهش بررسی می شود.

کلمات کلیدی: اخلاق
تحقیقات بالینی
بیانیه هلسینکی
رضایت آگاهانه
قانون حفاظت از داده


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقالهISI اخلاق در پژوهش های پزشکی

گزارش کامل کارآموزی رشته کامپیوتر تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر

اختصاصی از فی گوو گزارش کامل کارآموزی رشته کامپیوتر تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کامل کارآموزی رشته کامپیوتر تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر


گزارش کامل کارآموزی رشته کامپیوتر تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر

دانلودگزارش کامل کارآموزی رشته کامپیوتر تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات30

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارورزی,گزارش کارآموزی


این گزارش  کارآموزی بسیاردقیق وکامل طراحی شده وقابل ارائه جهت واحد درسی کارآموزی

مقدمه

شکر و سپاس ، شایسته خداوند یکتاست ، و اولین آموزگار بشر است و هم او نیاز آموختن را در وجود انسان به ودیعت گذاشته و او را تشنه آموختن ساخت که هیچ گاه از آموختن سیراب نشود. لازم می دانم که از اساتید گرانقدر خویش خصوصاً جناب آقای مهندس علی جماعت و مهندس حسینی که باعث گردیدند این دو واحد را با موفقیت طی نمایم تشکر کنم امیدوارم که همیشه در زندگیشان موفق باشند.  اینجانب برای طی نمودن 2 واحد کارآموزی بر آن شدم که این واحد را در آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر طی نموده که هم تجربیات خویش را در زمینة تدریس کامل نمایم و هم به معلومات خویش بیفزایم . امیدوارم که توانسته باشم به نحو احسنت از عهدة کار بر آمده و موجبات رضایت استاد خویش را جلب کرده باشم. من در تاریخ  26/3/87 کارآموزی خود را دراین مرکز شروع نموده و با طی 30 روز و هر روز 6ساعت کار مفید،در تاریخ 30/4/87 کارآموزی خود را به اتمام رساندم و در متن زیر شرح کاملی از کارآموزی خویش را آورده ام که امیدوارم مورد پسند واقع شود.   تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر این آموزشگاه در سال 1380 با مدیریت جناب آقای مهندس نعمت اله نجیب حسینی تأسیس شد. در این آموزشگاه رشته هایی مانند : •    رایانه کار درجه 1 و درجه 2 •    ICDL  درجه 1 و درجه 2 •    ویژال بیسیک(VB) – اینترنت و شبکه •    آموزش تمام زبان های برنامه نویسی:پاسکال , کیو بیسیک  , دلفی و... •    آموزش کامپیوتر (مقدماتی و پیشرفته) وقتی که کار آموز در کلاس شرکت می کند، موظّف است در دفتر حضور و غیاب را امضاء کند تا تعداد جلساتی که در کلاس شرکت کرده است مشخّص شود.کار آموز برنامه نویسی، بر اساس کتابهای استاندارد خودِ فنی و حرفه ای آموزش میدهدو امتحان دانش اموزان هر دو ماه یک بار در فنی و حرفه ای مرکزی پسرانه شهید چمران که در جنب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر و فنی و حرفه ای مرکزی دخترانه سمیه که در خرمدره واقع است، برگزار می گردد.    یکشنبه          26/3/1387 امروز اولین روز کارآموزی من بود ، کاری که در آموزشگاه باید انجام میدادم خیلی برایم جالب بود . با راهنماییهای مهندس حسینی کار خود را در آنجا آغاز کردم . اولین کاری که باید انجام میدادم آموزش word مقدماتی بود که باید به چند کار آموز آموزش می دادم . در اولین گام محیط کاری word را برای آنها تشریح کردم . سپس بحث تغییر فونت و اندازة نوشته و طرز کار با بعضی قسمتهای نوار ابزار را به آنها آموزش دادم و بعد از آن با کمی کار عملی کار را به پایان رساندم . از آنجایی که آنها بسیار مبتدی بودند بحث را تا همین جا کافی دانسته و کار را به پایان رساندم . بعد از کمی استراحت آقای حسینی دوباره مرا فراخواند تا به یک کارآموز ، نرم افزارAoutocad  را آموزش دهم . چند دقیقه ای از نحوة کار با نوار ابزار وکشیدن شکل های مختلفی از قبیل دایره ، مستطیل ، بیضی و ... با وی صحبت کردم . همچنین چند دستور سادة Aoutocad از قبیل line , circle , rectangle  را برای او تشریح کردم و نحوةکار با آنها ،همچنین پارامترهای ورودی دستورات ذکر شده را گفتم . پس ازچند دقیقه کار عملی کارم تمام شد . بعد از ظهر این روز را هم همانند صبح آموزش دادم .    دوشنبه          27/3/1387 در این روز مهندس حسینی سیستم هایی را که قرار بود از تهران بیاورد ، آورد . ما نیز کار خود را که همان اسمبل کردن سیستم ها بود ؛ آغاز کردیم. من که اولین بارم بود میخواستم چند سیستم را به طور حرفه ای اسمبل کنم ، برایم این کار خیلی جالب بود . از باز کردن ودرآوردن قطعات از کارتن هایشان شروع کردم و با کمک آقای حسینی مادربوردها را در سر جایشان بستم . پس از آن نیز به ترتیب Cpu و Ram ها را در سر جایشان قرار داده و بعد از آن کارت گرافیکی ومودم را در شکافهای مربوط گذاشته و بعد  کابل های  Powerرا به مادربورد وصل کردیم . Cd Rom, Cd Rw, HDD, FDD قطعاتی بودند که آخر از همه بر روی Case   نصب کردیم. بعد از ظهر نیز به fdisk کردن سیستم ها و پارتیشن بندی آنها پرداختیم . با نصب ویندوز بر روی رایانه ها راه انداز های مورد نیاز را نیز نصب کرده و سپس به نصب برنامه های کاربردی و مورد نیاز پرداختیم . ساعت 8 نیز از آموزشگاه خارج شدیم.

 


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کامل کارآموزی رشته کامپیوتر تاریخچه آموزشگاه کامپیوتر شریف ابهر