فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه مشاوره بررسی تأثیر مشاوره گروهی بر دانش آموزان دختر

اختصاصی از فی گوو پایان نامه مشاوره بررسی تأثیر مشاوره گروهی بر دانش آموزان دختر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 مطالب این پست :   پایان نامه مشاوره بررسی تأثیر مشاوره گروهی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل بر سازگاری دانش آموزان دختر مقطع متوسطه 100 صفحه

   با فرمت ورد (دانلود متن کامل پایان نامه)

 

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته راهنمایی و مشاوره (M.Sc )

 

موضوع :

بررسی تأثیر مشاوره گروهی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل بر سازگاری دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان رباط کریم در سال 1386-1385

 

استاد راهنما:

خانم دکتر نسترن ادیب راد

 

استاد مشاور:

آقای دکتر حسن شعبانی

 

نگارنده:

خانم خدیجه لقائی

 

فهرست مطالب:

عـنـوانشماره صفحاتفهرست مطالب……………………………………………………………………..الففهرست جداول………………………………………………………………………ثفهرست نمودارها………….………………………………………………….……..ثچکیده……………………………………………………………………………..1فـصـل اول کلیات تحقیقمقدمه…………………………………………………………………………………..2بیان‌مسئله…………………………….………………………………………………………….3ضرورت و اهمیت مسئله تحقیق…..……………………………………………………5اهداف پژوهش ……………………………………………………………………..6فرضیه‌های پژوهش …………………………………………………………………..متغیرهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………….77تعاریف متغیرها(مفهومی و عملیاتی)………………………………………………………………………………….. ………8تعریف نظری مشاوره گروهی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل ………………………………………………..8تعریف عملیاتی مشاوره گروهی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل ……………………………………………………….8تعریف نظری سازگاری ………………………………………………………………………………………………………………………9تعریف عملیاتی سازگاری …………………………………………………………………………………………………………………….10فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیقمقدمه…………………………………………………………………………………..13بخش اول: سازگاری و مبانی نظری آن……………………………….……………………13تعریف سازگاری …………………………………………………………………………………………………………………………13   عوامل موثربرسازگاری …………………………………………………………………………………………………………………14     انواع سازگاری …………………………………………………………………………………………………………………………….17روشها یا اشکال سازگاری …………………………………………………………………………………………………………..23     ملاکهای سازگاری مطلوب …………………………………………………………………………………………………………24     ویژگیهای افراد سازگار …………………………………………………………………………………………………….25بخش دوم: تحلیل رفتار متقابل …………………..……………………….………………27نظریه تحلیل رفتار متقابل …………………………………………………………………………………………………………..27مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل………………………………………………………………………………………………….28الگوی حالات نفسانی …………………………………………………………………………………………………………………..28موقعیت‌های روانی و طرحهای زندگی ………………………………………………………………………………………..32آسیب شناسی روانی …………………………………………………………………………………………………………………..34         الف : آسیب شناسی ساختی ……………………………………………………………………………………………24         ب: آسیب شناسی کارکردی ……………………………………………………………………………………………..35هدف درمان در تحلیل رفتار متقابل …………………………………………………………………………………………..35فرآیند گروهی در رویکرد تحلیل رفتار متقابل ………………………………………………………………………………36مشاوره و درمان …………………………………………………………………………………………………………………………….38       الف : تحلیل درمان ساختار…………………………………………………………………………………………………38       ب: تحلیل درمان تبادلها ……………………………………………………………………………………………………39ارزشهای مشاوره گروهی   ……………………………………………………………………………………………………………..40جمع بندی مطالب   ………………………………………………………………………………………………………………………42بخش سوم: مروری برپیشینه تحقیق …………………….……….……………………………….43مطالعات صورت گرفته در داخل کشور   ……………………………………………………………………………………….43مطالعات صورت گرفته در خارج از کشور ………………………………………………………………………………………46تحلیل و نتیجه گیری سازگاری از دیدگاه تحلیل رفتار متقابل ……………………………………………48فصل سومروش اجرای تحقیقمقدمه…………………………………..…………………………………….….……………………52روش تحقیق……………………………………………………………………………..52جامعه آماری تحقیق…………. …………………………………………………………52نمونه و روش نمونه گیری … …………………….………………….……….. ……….52ابزاراندازه گیری و روایی وپایایی آن ………………………………………………………………………………………………53پرسشنامه سینهاوسینگ …….………………………..…………..………………………………………53پایایی پرسشنامه سینهاوسینگ …….………………………..…………..…………………………..55روایی (اعتبار) پرسشنامه سینهاوسینگ . …….………………………..…………..…………….55روش تجزیه و تحلیل داده‌ها………… ………….………………………..…………..…………….56شیوه اجرا ومراحل انجام پژوهش …….………………………..…………..………………………..56گزارش جلسات مشاوره گروهی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل …….………………………….57فصل چهارمتجزیه و تحلیل اطلاعاتمقدمه…………………………………..…………………………………….….……………………60اطلاعات توصیفی مربوط به مشخصات دموگرافیک نمونه‌های تحقیق………..62تجزیه و تحلیل داده‌ها…………………………………………………….73فرضیه اصلی ………………………………………………………………………………………………………………………………….74فرضیه فرعی اول ………………………………………………………………………………………….. ……………………..75فرضیه فرعی دوم ……………………………………………………………………………………. ………………..………..76فرضیه فرعی سوم ……………………………………………………………………………………….……… ………………….77فرضیه فرعی چهارم …………………………………………………………………………………………………………………77فصل پنجمبحث و نتیجه گیری مقدمه…………………………………..………………… ……..………………….….……………80یافته‌های پژوهش ……………………………….………………… ……..………………….…….80     الف : نتایج حاصل از توصیف داده ها ……………………………………………………………………………………80     ب: بحث و تفسیر نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فرضیه ها ……………………………………………….81پـیشنـهادات تحقیق…………………………………………………………………………………………………..………..87الف- پیشنهادهای برخاسته از پژوهش …………………….……………….…. ……………………………..87ب- پیشنهادات برای انجام تحقیقات بعدی………………………….….…………… …..88محدودیتها ………………………………………………………………………………………………………………………………………..88منـابـعمنابع فارسی…………………………….…………………………………….….………………90منابع لاتین…………………………………………………………………….….………….……95پیـوستپیوست 1- پرسشنامه سینهاوسینگ و کلید پرسشنامه …………………………………… پیوست 2- فرم ساختار بانک اطلاعات ، پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری … پیوست 3- فرم ارائه چکیده پایان نامه یا رساله ………………………………………………………………………….پیوست 4 – خلاصه کامل جلسات گروهی …………………………………………………………………………………. 

 

فهرست جداول:

عـنـوان                                                 شماره صفحاتجدول 1-3 : ضرایب پایایی پرسشنامه سازگاری سینهاوسینگ ……………………………………………………..55جدول 2-3 : ماتریس همبستگی سه حوزه پرسشنامه سازگاری سینهاوسینگ …………………………………………..55جدول 1-4 : توصیف ویژگی های نمونه های مورد پژوهش …………………………………………………………………………62جدول 2-4 : توزیع فراوانی سطح تصحیلات والدین نمونه های مورد پژوهش …………………………………………….62جدول 3-4 : توزیع فراوانی شغل والدین نمونه های مورد پژوهش ………………………………………………………………63جدول 4-4: توزیع فراوانی رشته های تحصیلی والدین نمونه های مورد پژوهش ………………………………………..64جدول 5-4: توزیع فراوانی پایه تحصیلی والدین نمونه های مورد پژوهش ……………………………………………………64جدول 6-4 : توزیع فراوانی سازگاری عاطفی ، اجتماعی و آموزشی نمونه های مورد پژوهش ……………………..69جدول 7-4 : نتایج توصیفی مولفه های سازگاری دردو گروه آزمایش و کنترل ……………………………………………70جدول 8-4: نتایج تحلیل کواریانسی مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با کنترل در مقیاس سازگاری کل   ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..74جدول 9-4: نتایج کواریانسی مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با کنترل در مولفه اجتماعی مقیاس سازگاری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………75جدول 10-4 : نتایج کواریانسی مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با کنترل در مولفه اجتماعی مقیاس عاطفی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………76جدول 11-4: نتایج کواریانسی مقایسه نمرات پس آزمون گروه آزمایش با کنترل در مولفه اجتماعی مقیاس آموزشی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………77جدول 12-4 : نتایج آزمون T گروههای مستقل برای مقایسه میانگین سازگاری در پایه اول و دوم ………….78فهرست نمودارهانمودار 1-4 : ترتیب تولد نمونه های مورد پژوهش …………………………………………………………………………………………65نمودار 2-4 : فراوانی و درصد مولفه های سازگاری در نمونه های مورد پژوهش …………………………………………..67نمودار 3-4 : نتایج توصیفی مولفه های سازگاری در دو گروه آزمایش و کنترل ……………………………………………72

 

چکیده

هدف از این پژوهش بررسی تأثیر مشاوره گروهی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل بر سازگاری دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان رباط‌کریم در سال 86-85 می‌باشد.

روش پژوهش در این تحقیق روش آزمایشی بود. که در این پژوهش ابتدا 200 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شد که پس از انجام پیش آزمون از بین آنها دانش‌آموزانی که کمترین نمره سازگاری را کسب نمودند 30 نفر به صورت تصادفی انتخاب و به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم گردیدند.

جهت اندازه‌گیری داده‌ها از پرسشنامه‌ها سازگاری سینها و سینگ (1993) که شامل 60 سؤال که حوزه‌های عاطفی، اجتماعی و آموزشی دانش‌آموزان دبیرستانی را می‌سنجد استفاده شد و همچنین مشاوره گروهی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل در ده جلسه یک ساعت و نیم اجرا شد و در پایان نیز از هر دو گروه گواه و کنترل پس‌آزمون گرفته شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی (جدول و نمودار) و جهت آزمون فرضیه‌های پژوهش از آمار استنباطی (T مستقل و کواریانس) استفاده شد.

نتایج این پژوهش نشان داد که روش مشاوره گروهی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل TA بر سازگاری اجتماعی و سازگاری کل شرکت‌کنندگان تأثیر معنادار داشته است همچنین نتایج نشان دهنده وجود تفاوت معناداری بین سازگاری دانش‌آموزان پایه اول و دوم می‌باشد و سازگاری عاطفی و آموزشی نیز افزایش یافته است ولی معنادار نبوده است.

 

متن کامل را می توانید دانلود کنید چون فقط تکه هایی از متن این پایان نامه در این صفحه درج شده است(به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

همراه با تمام ضمائم با فرمت ورد که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه مشاوره بررسی تأثیر مشاوره گروهی بر دانش آموزان دختر

تأثیر ویژگیهای فردی منابع انسانی بر اثربخشی مدارس غیرانتفاعی

اختصاصی از فی گوو تأثیر ویژگیهای فردی منابع انسانی بر اثربخشی مدارس غیرانتفاعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تعداد صفحه : 31

چکیده

نیروی انسانی نقش سازنده و کلیدی در پیشبرد ماموریتها، هدفها، سیاستها، خط مشی ها و استراتژیهای سازمان داراست و از ارکان رشد و بقای سازمان محسوب می‌گردد .در هر سازمانی به منظور اثربخش نمودن امور و نیل به هدفهای سازمانی از معیارهایی استفاده می‌کنند. اهم این معیارها عبارتند از جذب، آموزش و حفظ نیروی انسانی کارآمد و متخصص. از آنجا که ویژگیهای فردی منابع انسانی با اثربخشی سازمانی رابطه دارد، در این راستا محققین برای دستیابی به نتایج مطلوب هدفهای علمی و کاربردی را مدنظر قرار داده‌اند. بدین منظور قصد بررسی و پاسخگویی به این سوالات را دارند: (1) آیا بین سابقه کاری منابع انسانی واثر بخشی مدارس غیر انتفاعی رابطه معنی داری وجوددارد؟ (2) آیا بین تحصیلات منابع انسانی و اثر بخشی مدارس غیر انتفاعی رابطه معنی داری وجود دارد؟ (3) آیا بین شخصیت منابع انسانی و اثربخشی مدارس غیر انتفاعی رابطه معنی داری وجود دارد؟ در این تحقیق، سابقه کار، تحصیلات و شخصیت متغیر مستقل و اثربخشی متغیر وابسته در نظر گرفته شده است. با توجه به سوالات تحقیق سه فرضیه برای آن تدوین گردید که برای تجزیه و تحلیل فرضیه ها پرسشنامه 47 سوالی طراحی، توزیع و جمع آوری شد. پس از بررسی و تحلیل سوالات و آزمون فرضیه ها به روش «کای دو» مشخص گردید که بین سابقه کاری منابع انسانی و اثربخشی (فرضیه اول ) رابطه معنی داری وجود ندارد ولی بین تحصیلات و شخصیت منابع انسانی و اثربخشی سازمانی (فرضیه دوم و سوم ) رابطه معنی داری وجود دارد.

کلیدواژه : اثربخشی؛ Effectiveness؛ شخصیت؛ Personality؛ تجربه کاری؛ Experience؛ تحصیلات؛ Education؛ منابع انسانی؛ Human Resources


دانلود با لینک مستقیم


تأثیر ویژگیهای فردی منابع انسانی بر اثربخشی مدارس غیرانتفاعی

مقاله اوتانازیا (قتل از روی ترحم)

اختصاصی از فی گوو مقاله اوتانازیا (قتل از روی ترحم) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله اوتانازیا (قتل از روی ترحم)


مقاله اوتانازیا (قتل از روی ترحم)

تعداد صفحات :12

 

 

 

 

 

 

 

 

تعریف و مفهوم Euthanasia

واژة اوتانازیا ریشه در زبان یونانی دارد . [ EU ] به معنی خوب و Thanatos به معنای مرگ است . و اوتانازیا یعنی خاتمه دادن به زندگی توسط دیگری به درخواست صریح شخصی که مرگش حتمی است . اوتانازیا اعم است از خامته دادن به زندگی یه نحو ارادی و غیرارادی . همانند بسیاری اصطلاحات اوتانازیا هم دارای معانی متعدد است و تمیز دادن آنها از یکدیگر دارای اهمیت بسیار .

  1. اوتانازیای غیرفعال ( Passive )

این نوع اوتانازیا تسریع مرگ بیمار از طریق تغییر دادن برخی روشهای حمایتی و عدم دخالت در سیر

طبیعی مراحل بیماری می باشد . برای مثال :

ـ حذف تجهیزات و وسایل حمایت کنندة زندگی و عدم استفاده از آنها مثل خاموش کردن دستگاههای تنفسی .

ـ متوقف کردن مراحل درمانی . پزشکی مثل قطع داروها و

ـ متوقف کردن تغذیه بیمار که زمینه را برای دهیدارته شدن بدن و مرگ ناشی از گرسنگی فراهم می کند.

ـ کمک نرساندن به بیمار قلبی که تپش قلبش متوقف شده است و اجازه دادن به مرگ او ، شاید رایج ترین شیوه در این نوع اوتانازیا دادن مقادیر زیادی مورفین به بیمار باشد . این روشها در مورد بیماران درمان ناپذیر اعمال می شود که دردهای جانکاه دارند و مرگشان در آیندة نزدیک حتمی است . شیوه های فوق همچنین در مورد بیمارانی کاربرد دارد که در اثر صدمات شدید مغزی در حالت اغما به سر می برند و امکان بازیافتن هوشیاری در آن وجود ندارد .

 

 

 

  1. اوتانازیای غیرارادی ( Involuntary euthanasia )

این نوع از اوتانازیا به منظور توضیح مرگ کسی که او به طور صریح تقاضای کمک برای مرگ نکرده

است ، استفاده می شود . این مورد اغلب در مورد بیمارانی که زندگی نباتی دایمی دارند و ممکن است هیچ گاه هوشیاری خود را به دست نیاورند اعمال می شود .

? علت طرح مسأله

به طور کلی مردم دلایل متفاوتی برای خودکشی و خاتمه دادن به زندگی و ارتکاب خودکشی دارند .

برخی دچار افسردگی شدید در یک دورة طولانی هستند . این عده خودکشی را مناسب ترین راه برای غلبه بر مشکلات زودگذرشان می دانند . نظر عمومی این است که بهترین راه حل برای درمان بیماران مبتلا به افسردگی استفاده از مشاوره یا دارو است و این بیماران پس از درمان می توانند از زندگی ای که می خواستند با خودکشی خود را از آن محروم سازند لذت ببرند .

برخی دچار دردهای مزمن و حاد هستند و به علت فقر و تهیدستی از عهدة تهیة داروها بر نمی آیند و برخی به پزشکان و سواد و دانش آنها اعتقاد ندارند ، یا عقاید خاصی دارند به هر حال نظری وجود دارد که خودکشی در این روش راه حل ترجیح داده شده نیست . برخی دچار اختلال حواس شده اند و بیماری آثار نامطلوب بر روی کیفیت زندگی آنها ایجاد می کند ، بیماریهایی چون A.L.S ، ایدز و آلزایمر و ... این بیماران احساس می کنند که این بیماری باعث از دست رفتن استقلال آنها خواهد شد و همواره باید تحت مراقبت قرار گیرند . برخی نیز تصور می کنند که ارزشهای شخصیتی و مقام اجتماعی خود را از دست خواهند داد و به خوبی می دانند که در آیندة نزدیکی خواهند مرد و تمایل دارند که کنترل کاملی بر این مراحل داشته باشند . بسیاری از بیماران که توانایی این کار را ندارند نیازمند کمک پزشکان هستند . 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله اوتانازیا (قتل از روی ترحم)

مقاله ایا غیر از دیه سایر ضررهای ناشی از جرم باید پرداخت شود؟

اختصاصی از فی گوو مقاله ایا غیر از دیه سایر ضررهای ناشی از جرم باید پرداخت شود؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله ایا غیر از دیه سایر ضررهای ناشی از جرم باید پرداخت شود؟


مقاله ایا غیر از دیه سایر ضررهای ناشی از جرم باید پرداخت شود؟

تعداد صفحات :18

 

 

 

 

 

 

 

 

وضوع بالا یکی از موضوعاتی است که در فقه شیعه مورد بحث واقع شده و در نتیجه مشکلات فراوانی را در آراء دادگاهها بوجود آورده و آراء متضاد و متناقضی در شعب مختلف دیوان عالی کشور صادر گردیده است .

بنابراین لازم دیدم این مساله را از نظر فقهی مورد بحث قرار دهم تا شاید مورد استفاده قضات محترم و حقوقدانان ارجمند واقع شود هرچند این حقیر خود را لایق اینگونه مسائل با بضاعت مزجاه نمیدانم قبل از شروع در بحث لازم دانستم که بحث دیگری را که خود احتیاج به مقاله مستقلی دارد مطرح سازم و بطور خلاصه و اختصار بررسی کنم و آن عبارت است از بررسی انواع ششگانه دیات که آیا همه این انواع فی نفیها اصالت دارند یا بعضی از آنها اصالت دارند و یا هیچکدام اصالت ندارد و بر فرض آنکه هیچکدام اصالت نداشته باشد ملاک قیمت کدامیک از آنهاست با بررسیهای دقیقی که از روایات و کلمات اهل بیت اطهار سلام الله علیهم اجمعین بدست میآید این است که غیر از شتر ، انواع پنجگانه دیگر به عنوان قیمت شتر تعیین شده است پس لازم است اگر یکی از انواع تعیین می گردد با قیمت شتر در ارزش برابر باشند و اینکه دویست گاو یا هزار گوسفند و هزار دینار تعیین شده ، به این لحاظ بوده است که از نظر ارزش در آن زمان مساوی با یکصد شتر بوده اند و اگر این برابری وجود نداشته باشد نباید کمیتی را که برای آنها درز نظر گرفته میشود کافی دانست و نظر ما درباره شتر این است که خود شتر نیز موضوعیت ندارد و آنچه موضوعیت دارد قیمت آنست در صورتیکه بتواند خسارت ناشی از جرم را جبران نماید درز این مقاله دو مطلب مورد بحث قرار میگیرد :

 

1ـ انواع ششگانه دیات دآلانچه موضوعیت دارد قیمت شتر است ، و سایر انواع دیات بعنوان قیمت تعیین میشوند . بنابراین قیمت خود آنها درز صورت برابر نبودن آن با شنتر وجهه شرعی ندارد .

2 ـ قیمت شتر اگر کافی برای جبران خسارتهای ناشی از جرم نباشد باید دادگاه ، اضافه بر آن ، به پرداخت سایر خسارتها حکم مقتضی صادر نماید . مطلب اول از روایات وارد شده استفاده میشود اولین چیزی که بعنوان دیه مطرح گردید بوسیله جناب عبدالمطلب یکصد شتر بوده است در کتاب وسائل شیعه ج 19 صفحه 145 آمده که پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) فرمود :

یا علی آن عبدالمطلب سن فی الجاهلیه خمس سنن اجراها الله له فی اسلام الی ان قال و سن فی القتل ماه من الابل فاجری الله ذلک فی الاسلام .

یعنی عبدالمطلب در جاهلیت پنج سنت را بوجود آورد ـ تا اینکه فرمود :در قتل ، یکصد شتر قرار داد و خدا در اسلام آنرا امضاء فرمود .

و در روایتی دیگر وسائل شیعه ج 19 صفحه 143 آمده است که امام علی فرمود :

هی (الدیه) مائه من الابل و لیس فیها دنانیر و لا دراهم و لا غیر ذلک .

یعنی ، دیه یکصد شتر است و دراهم و دنانیر و غیر آنها در شتران اعتبار نمیشود (یعنی نفس شتران دیه محسوب میشوند)نه قیمت انها و برای قیمت احتیاج به تراضی دارد ).

و از این روایت استفاده میشود که تعیین درهم ودینار احتیاج به توافق دارد و خود درهم و دینار اصل در دیه نیستند .

 

 

 

 

1 ـ بنای عقلاء

مقصود از بناء عقللاء این است که هرگاه امری مورد پذیرش همه عقلاء ‹‹بماهم عقلاء›› قرار گیرد شارع مقدس اسلام نیز خود یکی از عقلاء است بلکه رئیس آنهاست باید آنرا بپذی رد مثلاً عقلاء چون حسن عدل و قبح ضلم را ‹‹به ماهم عقلاء›› می پذیرند شارع مقدس اسلام نیز باید آنرا بپذیرد .

بنابراین اگر عقلاء اتلاف مال غیر را موجب ضمان و آن را عدل و عدم آن را موجب ظلم می دانند شارع نیز باید آن را بپذیرد و اگر شارع مقدس آن را نپذیرد یا باید بگوئیم که حکم مذکور ، حکم عقلائی نیست و این خلاف فرض است و یا آنکه شارع از حکم عقلاء خارج گردیده و ظلم را مجاز دانسته است و این بر خلاف نظر عدلیه است که ظلم را از طرف خداونهد قبیح و محال می دانند و در ما نحن فیه عیناً مساله به همین شکل مطرح می گردد زیرا :

 

عقلاء عدم پرداخت خسارتهای ناشی از جرم را ظلم می دانند و ظلم از طرف خداوند قبیح است پس نتیجه می گیریم که : حکم به عدم پرداخت خسارت از طرف خداوند قبیح است .

آری اگر ما ، در صغرای قضیه و یا کبرای آن تشکیک نموده و عدم پرداخت خسارتها را از مصادیق ظلم ندانسته و از طرف خداوند قبیح ندانسته باشیم .

بنابراین می توان با بنای عقلاء حکم مذکور را اثبات کرد و شارع نمی تواند از بنای عقلا ردع کند و آنچه را می تواند مورد ردع قرار دهد سیره عرف می باشد که گاهی از آن به سیره تعبیر میشود.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ایا غیر از دیه سایر ضررهای ناشی از جرم باید پرداخت شود؟

مجله بافتنی Moa 549

اختصاصی از فی گوو مجله بافتنی Moa 549 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مجله بافتنی Moa 549


مجله بافتنی Moa 549

نوع فایل: PDF

تعداد صفحات: 99

در این شماره از مجله نیز مانند سایر نسخه ها مدلهای زیبای شنل و اشارپ وانواع لباس آموزش داده شده است که به همراه الگوها و نقشه بافت با کیفیت میباشد.


دانلود با لینک مستقیم


مجله بافتنی Moa 549