فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

آموزش نگارش پروپوزال تحقیقاتی

اختصاصی از فی گوو آموزش نگارش پروپوزال تحقیقاتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آموزش نگارش پروپوزال تحقیقاتی


 آموزش نگارش پروپوزال تحقیقاتی

پروپوزال چگونگی انجام یک پژوهش علمی را قبل از اجرا مشخص می‌کند، برنامه‌ریزی و اجرای پژوهش را تسهیل می‌کند، و پژوهشگر را از سردرگمی رها می‌کند. همچنین باعث می‌شود پژوهشگر تمامی نیازها و امکانات را از قبل پیش‌بینی کند. چون اکثر پژوهش‌ها یا به خاطر کسب درجه علمی و یا دریافت کمک مالی انجام می‌شود، نیاز به  تصویب و تأیید مقامات ذیصلاح دارند.
پروپوزال معمولاً برای تصویب، در کمیسیون یا شوراهای پژوهشی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابر این پژوهشگر باید به گونه‌ای عمل کند تا بتواند کمیسیون یا شورای مذکور را در زمینه‌ی اهمیت و ضرورت اجرای پژوهش قانع سازد.
من در این دوره سعی کردم که نحوه نگارش پروپوزال تحقیقاتی را به سادگی به شما آموزش دهم و امیدوارم مفید واقع شود.

  • تعداد ویدیوها
    ۲ ویدیو
  • زمان دوره
    ۰۱:۱۶:۲۷
  1. مقدمه                                   01:10
  2.  آموزش نگارش پروپوزال تحقیقاتی       01:15:26

 

 

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


آموزش نگارش پروپوزال تحقیقاتی

آیا با افزایش دما سرعت همه واکنشهای شیمیایی زیاد می شود؟ پی دی اف

اختصاصی از فی گوو آیا با افزایش دما سرعت همه واکنشهای شیمیایی زیاد می شود؟ پی دی اف دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آیا با افزایش دما سرعت همه واکنشهای شیمیایی زیاد می شود؟ پی دی اف


آیا با افزایش دما سرعت همه واکنشهای شیمیایی زیاد می شود؟ پی دی اف

2 صفحه

پی دی اف

ﺳﺮﻋﺖ ﺍﮐﺜﺮ وﺍﮐﻨﺸﻬﺎی ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﺗﺎﺑﻌﯽ ﺍﺯ ﺩﻣﺎ و ﻏﻠﻈﺖ ﺍﺳﺖ .ﻣﯽ ﺩﺭ ﺍﮐﺜﺮ وﺍﮐﻨﺸﻬﺎ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻣﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺯﯾﺎﺩ   ﺷﻮﺩ، ﭘﺲ
ﺛﺎﺑﺖ  ﻫﺎی ﺳﺮﻋﺖ ﺑﻪ وﺍﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﺕ ﺑﻪ ﺩﻣﺎ  وﺍﮐﻨﺶ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ وﺍﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺭ  ﺍﺳﺖ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺘﻔﺎوﺕ    .
ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ و ﻣﻨﺎﺳﺒﺘﺮﯾﻦ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﺳﺮﻋﺖ ﯾﮏ وﺍﮐﻨﺶ ﺑﺎ ﺩﻣﺎ  ﺗﻮﺳﻂ ﺁﺭﻧﯿﻮﺱ ﺍﺭ


دانلود با لینک مستقیم


آیا با افزایش دما سرعت همه واکنشهای شیمیایی زیاد می شود؟ پی دی اف

تحقیق درباره ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

اختصاصی از فی گوو تحقیق درباره ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی


تحقیق درباره ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

فرمت فایل : word  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 24 صفحه

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه 

هدفهای ارزشیابی و امتحان

تهیه بانک سوالات استاندارد

بارم بندی سوالها 

تجزیه و تحلیل نتایج امتحان

روش تجزیه و تحلیل نتایج امتحان

استفاده از تجزیه و تحلیل نتایج امتحان در تدریس

روشهای مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

منابع و مآخذ 

 

مقدمه :

پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می‌توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند .

یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف موجود در طرح ، صحت و دقت نحوه ارزشیابی و میزان آمادگی شاگردان برای قبول آموزشهای بعدی را در اختیار معلم قرار می دهد .

نتایج ارزشیابی تشخیص و مقایسه آن با ارزشیابی پایان تدریس می تواند معیار موثری باشد زیرا تا اطلاعات بدست آمده ، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار شود . نتیجه ارزشیابی و سنجش میزان یادگیری شاگردان می تواند نمایانگر موفقیت یا عدم موفقیت برنامه آموزشی باشد . اگر نتایج ارزشیابی چندان رضایت بخش نباشد می تواند دلایل زیر را برای توجیه آن بکار برد .

1-بیان نشدن هدف آموزش به طور صریح و روشن .

2-خوب نبودن کیفیت محتوا

3-عدم تناسب روش تدریس با هدف تدریس

4-فراهم نشدن شرایط لازم برای یادگیری

5-ناتوانی دانش آموزان به دلایل مختلف (وجود مشکلات شخصی)

6-عدم تناسب نحوه ارزشیابی با هدف به این صورت که سئوالها گنگ بیان شده باشند یا آنقدر طولانی باشند که تمام وقت شاگرد برای خواندن متن صرف شود یا سوالات متناسب با زمان پاسخگویی نباشند .

بهرحال معلم باید از تجارب حاصل از طرح و برنامه برای طراحی بعدی و پیشبرد هدفهای آموزشی استفاده کند . در واقع ارزشیابی جهت اصلاح مستمر برنامه است که می‌تواند معلم را نسبت به فعالیت های رو به رشد خود امیدوار سازد .

متاسفانه وقتی سخن از امتحان به میان می آید نوعی غرور در شخصیت معلم و نگرانی و اضطراب در چهره شاگردان بوضوح مشاهده می شود . مفاهیم مختلف ارزشیابی برای شاگردان همراه با تدریس است زیرا در آنها معنای شکست یا موفقیت را تداعی می کند . معلم همواره از امتحان به عنوان یک ابزار قدرت استفاده می کند و با ایجاد زمینه های نامطلوب آموزشی نوعی وحشت از امتحان ایجاد می کند در حالیکه امتحان مشخص می سازد که معلم و فراگیر تا چه حدی به هدفهای آموزشی نایل شده اند .

هدفهای ارزشیابی و امتحان

امتحان و ارزشیابی اگر به صورت صحیح و علمی انجام گیرد امکان دستیابی به هدفهای بسیاری را فراهم می کند که مهمترین آنها عبارتند از :

1-کشف نقط قوت و ضعف دانش آموزان در هر یک از زمینه های یادگیری به منظور برنامه ریزی برای اصلاح نارسایی ها .

2-ایجاد انگیزه و رغبت در دانش آموزان در جهت یادگیری و مطالعه صحیح .

3-کشف نقاط مثبت و منفی روش تدریس معلم و کوشش برای اصلاح کیفیت .

4-بررسی نارسائی های احتمالی برنامه درسی به منظور ارائه پیشنهاد به مسئولان برنامه ریزی .

5-تعیین نمره دانش آموز به منظور

الف : پیش بینی امکانات آموزش جبرانی برای دانش آموزان ضعیف

ب : پیش بینی امکانات آموزش جبرانی فشرده برای دانش آموزان قوی


تهیه بانک سوالات استاندارد :

برای اینکه اشکالات و محدودیت های موجود در سوالهای امتحانی ریاضی متوسطه مشخص شود باید بررسی در روی سئوالات امتحانی سالهای مختلف به عمل آمد نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که اولاً بسیاری از طراحان سوالهای امتحانی به جنبه ای سطحی یادگیری توجه دارند و گنجاندن مطالب اساسی در سوالهای امتحانی غفلت می ورزند . ثانیاً بین سوالهای طرح شده در استانهای مختلف کشور موازین مورد ارزشیابی تفاوت فراوانی وجود دارد بطوریکه نمی توان گفت ارزشیابی در مناطق کشور یکسان است . بانک سوالات می تواند به عنوان یک وسیله یا ابزار آموزشی و ارزشیابی مورد استفاده معلمان قرار گیرد . بانک سوالات می تواند شامل سوالاتی با سطح دشواری آسان ، متوسط و دشوار باشد که با یک علامت خاص معرفی شود . سئوالاتی که اکثریت دانش آموزان پاسخ دهند جزء سوالات‌آسان و سئوالاتی بین 40 تا 70% دانش آموزان پاسخ دهند سئوالات متوسط و سوالاتی که کمتر از 40% پاسخ دهند سوالات دشوار نام برده شود با استفاده از دبیران مجرب و کارآزموده که تدریس درس خاصی را به عهده داشته باشند و به صورت یک کار گروهی بانک سوالات را تهیه و در اختیار معلمین قرار دهند . هر معلم بسته به نوع ارزشیابی که مایل است در فصلی خاص انجام دهد  سئوالات را آسان را متوسط و را دشوار انتخاب کند و در تهیه سوالات از آسان به دشوار تنظیم شود .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی