فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تعریف برنامه ریزی

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله تعریف برنامه ریزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تعریف برنامه ریزی


دانلود مقاله تعریف برنامه ریزی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word
تعداد صفحه:41

برنامه ریزی یعنی آنکه از میان گزینه های گوناگون به برگزیدن راه های کنش آینده سازمان به گونه ی کلی پرداخته شود و برای هر یک از بخش های سازمان نیز چنین گزینشی صورت بگیرد. این کار مستلزم برگزیدن هدف های سازمان و مقاصد هر بخش و تعیین راه های دستیابی به آن هاست . از این رو برنامه ها برای دستیابی به هدف های از پیش تعیین شده روشی عقلایی فراهم می آورند. برنامه ریزی همچنین بر نو آفرینی مدیریت سخت دلالت دارد.

برنامه ریزی میان جایی که هستیم با جایی که می خواهیم بدان جا برویم پلی می سازد و موجب می شود تا آنچه را که در غیر آن حالت شکل  نمی گیرد پدید آید. با آنکه به ندرت می توانیم آینده ای درست پیش بینی کنیم و با آنکه عامل های بیرون از نظارت ما می توانند با بهترین برنامه های تهیه شده معارض گردند. تا زمانیکه ما به برنامه ریزی بپردازیم پیش آمدها را به بخت وا می گذاریم . برنامه ریزی فکری دشوار است که لازم می سازد کنش را تعیین کنیم و تصمیم های خود را بر پایه هدف شناخت و برآوردهای سنجیده استوار سازیم.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تعریف برنامه ریزی

دانلود مقاله تئوری مدیریت اسلامی از دیدگاه امام علی

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله تئوری مدیریت اسلامی از دیدگاه امام علی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تئوری مدیریت اسلامی از دیدگاه امام علی


دانلود مقاله تئوری مدیریت اسلامی از دیدگاه امام علی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word
تعداد صفحه:35

فهرست

پرتویی از کلام رهبری……………………………….......…1

 

تئوری مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)

 

چکیده .........................................................3

کتید واژه .....................................................3

 

بخش نخست

دیباچه ای بر علم

 

فصل اول

علم مدیریت و جایگیه ان

مدیریت و معانی ان...................................................4

تعریف علم مدیریت...................................................4

مدیریت چیست ......................................................6

ضرورت و اهمیت مدیریت در اسلام...................................................7

فصل دوم

نقش رهبر و تعلیم وتجربه در مدیریت

رهبری اصل تفکیک نا پذیر مدیریت اسلامی...........................9

نقش تعلیم و تجربه در مدیریت.......................................9

نقش شرح صدر در مدیریت..........................................10

مدیریت امری فطری یا اکتسابی.................................10

فصل سوم

معرفی اجمالی مکاتب و تئوری های مختلف در مدیریت

مکتبهای مدیریت....................................................11

وجه تمایز مدیریت اسلامی با سایر مکاتب مدیریت.....................14

 

 

بخش دوم

تئوری و مبانی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)

فصل اول

 اهداف و مبانی اصلی در مذیریت

ارکان مدیریت

برنامه ریزی.....................................................17

سازماندهی........................................................20

تقسیم کار........................................................20

هماهنگی ........................................................22

تصمیم گیری....................................................23

اهداف .......................................................... 28

شایسته سالاری و صفات مدیران موفق .............................30

مدیر لایق و کموفق کیست .......................................30

فصل چهارم

تئوری سیستم و مناسبات انسانی در مدیریت اسلامی.................32

الگوی عمل منبعث از عشق و عمل..................................35

اتگوی تعامل رفتارهای بر خاسته از محبت و معرفت................35

خلاصه کلام ....................................................36

منابع ............................................................37

●  به همه مسئولان کشورمان تذکر مى دهم که در تقدم ملاکها هیچ ارزش و ملاکى مهمتر از تقوى و جهاد در راه خدا نیست و همین تقدم ارزش الهى باید معیار انتخاب و امتیاز دادن به افراد و استفاده از امکانات و تصدى مسئولیتها و اداره کشور و بالاخره جایگزین همه سنتها و امتیازات غلط مادى و نفسانى بشود چه در زمان جنگ و چه در حالت صلح و چه امروز و چه فردا که خدا این امتیاز را به آنان عنایت فرموده است و صرف امتیاز لفظى و عرفى کفایت نمى کند که باید هم در متن قوانین و مقررات و هم در متن عمل و عقیده و روش و منش جامعه پیدا شود. پیام امام به حجاج بیت الله الحرام

●  مبادا اساتید و معلمین که به وسیله معاشرتها و مسافرت به جهان به اصطلاح متمدن، جوانان ما را که تازه از اسارت استعمار رهیده اند تحقیر و سرزنش نمایند و خداى ناکرده از پیشرفت و استعداد خارجیها بت بتراشند و روحیه پیروى و تقلید و گداصفتى را در ضمیر جوانان تزریق نمایند و به جاى اینکه گفته شود که دیگران کجا رفتند و ما کجا هستیم به هویت انسانى خود توجه کنند و روح توانایى و راه و رسم استقلال را زنده نگهدارند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تئوری مدیریت اسلامی از دیدگاه امام علی

تحقیق در مورد پیشنهاد روشی برای بودجه‌ریزی عملیاتی

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد پیشنهاد روشی برای بودجه‌ریزی عملیاتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد پیشنهاد روشی برای بودجه‌ریزی عملیاتی


تحقیق در مورد پیشنهاد روشی برای بودجه‌ریزی عملیاتی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:59

فهرست مطالب:

1-  مقدمه

  • اصول و مفاهیم هزینه‌یابی محصول
  • هزینه‌های غیرمستقیم
  • سایر هزینه‌ها
  • هزینه کل و هزینه واحد تولید محصول
  • هزینه نهایی
2-1- هزینه‌یابی محصول چیست؟
-2- هدف و منافع حاصل از هزینه‌یابی محصول
2-3- مبانی تعیین فعالیتها
2-5- اهداف روش هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت

3-  فرآیند روش هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت

بودجه‌ریزی عملیاتی عوامل "صرفه‌جویی" و "اثربخشی" را به ابعاد سنتی بودجه‌ریزی اضافه می‌کند. نظام بودجه‌ریزی عملیاتی بین "کارآیی" و "اثربخشی" تمایر قائل می‌شود. در"کارآیی" استفاده مفید از منابع مورد نظر است، در حالیکه "اثربخشی" با عملکرد مرتبط است. در بودجه‌ریزی عملیاتی طبقه‌بندی عملیات به‌نحوی است که هدفها شفافتر بیان می‌شوند، ارزیابی بودجه سهل‌تر بوده و در روش هزینه‌بندی آن ارتباط بین داده و ستانده مورد توجه قرار می‌گیرد.

مهمترین هدف بودجه‌ریزی عملیاتی اصلاح مدیریت بخش عمومی و افزایش اثربخشی مخارج این بخش است. ویژگی‌های اساسی این اصلاح عبارتند از:

  • ارزیابی پاسخگویی مسئولین دستگاههای اجرایی براساس معیار دستاوردهای فعالیتهای آنان، دامنه تاثیرگذاری‌ آنها جهت نیل به دستاوردها و بودجه و امکاناتی که برای تحقق دستاوردها به مصرف رسیده است.
  • ارزیابی پاسخگویی مدیران دستگاههای اجرایی به مسئولین ذیربط براساس محصولاتی که باید تولیدکنند و بودجه و سایر امکاناتی که برای تولید این محصولات بکار می‌گیرند.
  • تضمین و تحکیم پاسخگویی از طریق مبادله موافقتنامه بین مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی و بین مسئولین دستگاههای اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور (به نمایندگی از طرف دولت).
  • استقرار نظام بودجه‌ریزی ستانده محور
  • دادن اختیارات لازم به مدیران در انتخاب نهاده‌های لازم برای تولید محصولات مورد نظر
  • ارزیابی مستمر عملکرد مدیران و مبنا قراردادن نتایج عملکرد به عنوان یکی از معیارهای تخصیص اعتبارات.

برای اجرای نظام فوق اقدامات اساسی زیر باید انجام گیرد:

  • برنامه‌های عملیاتی دستگاههای اجرایی جهت تحقق اهداف بخش ذی‌ربط بازبینی، اصلاح و نهایی شود.
  • در چارچوب وظایف مصوب دستگاههای اجرایی، فعالیتهای کمیت‌پذیر ذیل هر یک از برنامه‌های نهایی شده تعیین گردد.
  • هزینه تمام شده هر یک از فعالیتها برای دستیابی به هدف تعیین شده محاسبه گردد.
  • یک نظام نظارتی و گزارشگیری مستمر تمامی مراحل کار استقرار یابد.

انجام اقدامات فوق مستلزم استقرار یک نظام هزینه‌یابی محصول در دستگاههای اجرایی با ویژگی‌های یاد شده می‌باشد.

  • اصول و مفاهیم هزینه‌یابی محصول

در این بخش اصول و مفاهیم هزینه‌یابی، هدف و منافع حاصل از هزینه‌یابی محصول، هزینه‌یابی فعالیتها، اقسام هزینه‌یابی و سیاستهای حسابداری هزینه‌یابی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد پیشنهاد روشی برای بودجه‌ریزی عملیاتی

تربیت کودکان

اختصاصی از فی گوو تربیت کودکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تربیت کودکان


تربیت کودکان

تربیت کودکان

53 صفحه

چکیده ها

حضرت علی (ع) فرمود دوازدة آیه ازتورات انتخاب کرده و به عربی ترجمه نمودم وهر روز سه مرتبه درآنها می نگرم.

1- پسر آدم تا سلطنت من پایدار است از ریاستمداری،بیم نکن و سلطنت من ابدی است.

2- پسر آدم تا خزانه های من پر است به دیگری امیدوار مباش و خزانه ای من پیوسته پر است.

3- ای پسر آدم تا مرا می یابی با دیگری طرح الفت نینداز که هر وقت مرا بخواهی به تو نزدیک و با تو مهربانم.

4- ای انسان من تو را دوست دارم تو هم مرا دوست بدار.

5- ای انسان تا از صراط نگذری از قهر من ایمن مباش.

6- همه چیزها را برای تو آفریدم و تو را برای خودم تو چگونه از من

می گریزی. 


دانلود با لینک مستقیم


تربیت کودکان

دانلود مقاله خلاقیت در کودکان

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله خلاقیت در کودکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله خلاقیت در کودکان


دانلود مقاله خلاقیت در کودکان

 

مشخصات این فایل
عنوان: خلاقیت در کودکان
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 100

این مقاله درمورد بررسی نیازها و خصوصیات کودکان 4 تا 6 ساله و طراحی مبلمان کار هنری برای آنان می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله خلاقیت در کودکان

شناسایی مشکل:
کودکان ظروف خالی نیستند. آن‌ها عقاید و افکار و آرزوهای خود را برای آفریدن دارند. مسئولیت ما این است که مهارتهای فعلی کودکان و درک آن‌ها را رشد دهیم و با ایجاد فرصت‌های تازه این مهارت‌ها را گسترده‌تر کنیم تا نگرش‌ها، مهارت‌ها و دانش ‌آن‌ها در زمینة تجارب گسترده و وسیع‌تر رشد کند.
برای کمک به کودکان در جهت نیل به خلاق‌ترین مرحلة ممکن برای آنها کافی نیست مهارتها را به آنها آموزش دهیم یا فرصت‌هایی برایشان به وجود

تحلیل نیاز:
تسهیلات عامل بسیار مهم در پیشبرد برنامة کیفی کودکان است. باید محل کافی برای نگهداری کارهای هنری، ابزار و وسایل، کارهای ناتمام و ارائة نمونة موجود باشد.
قطعاً برای بهبود نقاشی کودکان به ابزارهای انگیزش، کمک و تجزیه‌زا نیازمندیم و مسئولیت فعال نمودن این تجربه‌ها در قسمتی به عهدة فضا

پرورش خلاقیت از طریق هنر
امروز همه متخصصان تعلیم و تربیت اذعان دارند زمانی یادگیری به بهترین نحو انجام می گیرد که توام با عمل باشد. هنر و فعالیت های هنری بهترین فرصت را برای یادگیری بهتر فراهم می آورد. هنر نه تنها منجر به یادگیری عمیق تر می گردد، بلکه در ایجاد خود پنداره مثبت در افراد و افزایش توانایی قدرت تخیل و خلاقیت در آن ها موثر است. اولین بار افلاطون درباره " آموزش از طریق هنر" سخن گفت و طرح داد. یونانیان اعتقاد داشتند تنها عاملی که می تواند سبب سازش درونی

فعالیت هنری:
کودک با دستهای خود به انجام و پدید آوردن چیزها می پردازد و به احساسات و اندیشه های خود شکل خارجی می دهد، که این را بیان تجسمی به کمک دستها می گویند و فعالیت هایی که از این طریق انجام می شود فعالیت هنری نامند.
تجارب دو بعدی و سه بعدی و امکاناتی که برای یادگیری فراهم می شود:
معمولاً تجارب دو و سه بعدی هنرهای تجسمی نامیده می شود. تجارب دو بعدی این موارد را در بر می

اهمیت خلاقیت و تخیلی برای کودکان
وقتی که به هنگام سخن گفتن از تربیت فرزندان بر تشویق خلاقیت و تخیل آنان تاکید می کنیم فقط به خاطر آینده جامعه نیست، بلکه وضعیت فعلی کودکان نیز مد نظر است. با تشویق خلاقیت و تخیل، کودکان بهتر می توانند به روابط تازه و درک تازه از پدیده ها دست یابند. کودکان خردسال طبیعتاً در مورد افراد و جهان پیرامون خود کنجکاوند و می خواهند ارتباط خود را با آنها بدانند.
کودکان به کمک تخیل می توانند از زمان حال به گذشته و آینده و آنچه خواهد شد فراتر بروند. آنان از جهان حسی خود در لحظه رها می شوند.
کودکان از طریق کوشش های خلاقانه و پر تخیل خود:
احساساتشان را به نحوی غیر کلامی و پیش کلامی

شناخت گروه استفاده گر سوم:
بررسی تولید کنندگان، فروشندگان و حمل و نقل
در این بخش به بررسی نیازهای افرادی پرداخته می شود که به نوعی با محصول مورد نظر در ارتباط هستند.
1- نیازهای تولید کننده
تولید کنندگان کسانی هستند که با توجه به طرح موجود، مواد اولیه خام را به محصول تبدیل می کنند، یعنی در واقع تولید کنندگان مسئولیت اجرا و ساخت یک طرح را برعهده دارند.
با توجه به محدودیت‌هایی که در فرآیند تولید وجود دارد، طراح مولف است طرح نهایی خود را با معیارهای تولید و محدودیت های آن منطبق کند.
موارد حائز اهمیت از نظر تولید کنندگان شامل:

بخشی از فهرست مطالب مقاله خلاقیت در کودکان

شناسایی مشکل:
تعیین هدف:
شرح مسئله:
محدودیت‌ها:
تحلیل نیاز:
بررسی مقدار نیاز به محصول:
هدف ایجاد نیاز در محصول:
خلاقیت و سازندگی در سنین پیش دبستانی:
پرورش خلاقیت از طریق هنر
فعالیت هنری:
اهمیت خلاقیت و تخیلی برای کودکان
شناخت گروه استفاده گر اول (کودک):
 نشانه های خلاقیت در کودک:
شناخت گروه استفاده گر دوم (والدین):
 نقش مادران
نقش پدران
روابط اجتماعی
 شناخت گروه استفاده گر سوم:

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله خلاقیت در کودکان