فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه رشته مهندسی شیمی نخهای مورد مصرف در تایر (TIRE CORD)

اختصاصی از فی گوو پایان نامه رشته مهندسی شیمی نخهای مورد مصرف در تایر (TIRE CORD) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه رشته مهندسی شیمی نخهای مورد مصرف در تایر (TIRE CORD)


  پایان نامه  رشته مهندسی شیمی نخهای مورد مصرف در تایر (TIRE CORD)

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه  رشته مهندسی شیمی نخهای مورد مصرف در تایر (TIRE CORD)  با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 175


مقدمه


نخ تایربلحاظ  اینکه  استخوانبندی  تایر را تشکیل داده و همچنین  درصد قابل توجه وزنی  تایر را بخود  اختصاص  می دهد،  لذا نگرش  به آن از دیدگاه  فنی و تکنولوژیکی  و اقتصادی  حائز  اهمیت ویژه می باشد.
نخستین  سری از نخهائی که  بعنون CORD  در  تایر به کار گرفته  شده تا به لاستیک  مقاومت بخشد  نخهای کتان  بوده است،  نخهای مزبور  از نوع سلولز  بوده که ریشه طبیعی  دارد  با تولید روز افزون  تایر   و همچنین  نقاط ضعف  در برخی  ویژگی های آن ( از جمله مقاومت  در مقابل پارگی ) تولید کنندگان  ناچارا به نخهای  دیگر رو آورده و لذا  مصرف  نخ کتان از رده کاملا  خارج گردیده  و تولید کنندگان  بمنظور حصول  استقامت  مورد نظر  عمدتا  به نخهای  مصنوعی روی آورده اند.
عمده نخهای  جانشین  کتان عبارتند از نخهای  پلی استر  و ریون  و نایلون  (POLYAMIDE)  علاوه  بر اینها  بلحاظ  مصرف  تایر از الیاف  شیشه (GLASS FIBRES)  آرامیدها (AEAMIDS)  یا بعبارتی  نایلون   حلقوی (AROMATIC – POLYAMIDE)  و همچنین  سیم فولادی  استفاده  می گردد.
از نظر قیمت  در واحد وزن  گران ترین  آن نخهای  آرامید  بعلت  پروسس  تولید پیچیده  و عدم تولید  انبوه  وبالعکس  ارزانترین  آن سیمهای  فولادی  بعلت  سنگینی  وزین می باشد . در ایالات متحده  مصرف سیمهای  فولادی  رو به تزاید  است و حال آنکه  در اروپا  هنوز  استقبال  مشابه  نگردیده  و در آسیا و سایر نقاط  توجه  قابل  ملاحظه ای به آن  نشده است .
چنانچه  قبال پیش بینی است  سیمهای  فولادی  از ضریب  ارتجاعی  (TENSILE MODULUS)  بسیار بالا  برخوردار است  و لذا وجود  این سختی  و همچنین  قیمت ارزانتر  آن نسبت به  سایر نخهای  تایر عوامل  عمده   انتخاب  محسوب می گردد.  قاعدتا  انتخاب  نخ تایر  مناسب به  عوامل بسیاری  بستگی دارد  که بعضا  شرایط اقلیمی ،  اقتصادی ، صنعتی و حتی سیاسی  منطقه  را می باید  ملحوظ  نظر قرار داد.
 
فصل اول  - سیم های فولادی  مورد مصرف  در تایر  بعنوان (TIRE CORD)
بدیهی است  برخورداری  سیمهای  فولادی  مورد مصرف  در تایر  از ویژگی  ماجولس  قدرت  بسیار بالا،  اثرات  قابل  توجهی  در دیگر  خصوصیات  یان نوع CORD بجا می گذارد  که بعضا  در مظان  انتخاب  از وجه منفی برخوردار است  پاره ای  از خصوصیات مزبور  بشرح ذیل  تبیین می گردد.
الف- میزان ازدیاد  طول نسبی آن در مقایسه  با سایر نخهای  (TIRE CORD) بسیار پایین است.
ب- انعطاف  پذیری (FLEXIBILITY)  آن کمتر  ازسایر نخها می باشد.
ج‌-    مقاومت کششی (TENSILE STEENGTH)  آن  بالاتر  از سایر  نخهای تایر  متصور  می شود  حال آنکه  به نسبت  وزنی  پائین ترین مقاومت  را دارا می باشد.  با ملاحظه  اینکه تلاشها می باید  در جهت  هرچه  سبکتر کردن تایر نیز معمول  گردد،  در اینصورت  از نظر  مقاومت  چندان  از امتیاز  توجهی  برخوردار نمی باشد.
د- مقاومت در برابر  خستگی  (FATIGUE  RESISTANCE) آن نیز بمراتب  از سایر  نخهای  تایر کمتر  است ولذا در اثر نوسانات  و ضربات  پی در پی تایر  در جاده ها  بویژه  جاده های  ناهموار( نظیر  برخی از جاده‌های ایران)  زودتر  گسیخته می شود.


فهرست مندرجات مجموعه «نخهای مورد مصرف در تایر»
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: سیم های فولادی (STEEL) مورد مصرف در تایر
فصل دوم : نخهای آرامید (ARAMID) مورد مصرف در تایر
فصل سوم : الیاف شیشه ای (GLASS FIBRES) مورد مصرف در تایر
فصل چهارم : نخهای ریون (RAYON) مورد مصرف درتایر
فصل پنجم : نخهای پلی استر (POLYESTER) مورد مصرف در تایر مقدمه
1-5) ویژگی های شیمیایی نخ پلی استر
2-5) ویژگیهای فنی نخ تایر پلی استر و مقایسه آن با نخ تایر نایلون
1-2-5)    مقایسه  خصوصیات حرارتی نخهای تایر پلی استر و نایلون
2-2-5) مقایسه خصوصیات مکانیکی  نخهای تایر پلی استرو نایلون
3-2-5) مقایسه  خصوصیات فیزیکی  نخهای تایر پلی استرو و نایلون
4-2-5)    مقایسه  خصوصیات شیمیایی  نخهای تایر پلی استرو و نایلون
5-2-5) مقایسه خصوصیات ذیربط با پروسه تولید نخهای تایر پلی استر و نایلون
6-2-5) ) مقایسه خصوصیات ذیربط با سرویس  نخهای تایر پلی استر و نایلون
1-6-2-5) حرارات  انباشته شده در تایر (HEAT BUILD UP)
2-6-2-5) مقاومت در برابر خستگی (FATIGUE RESISTANCE)
3-6-3-5)    مقاومت در برابر نوسانات جاده (FLEX RESISTANCE)
4-6-2-5) مقادمت در برابر کوفتگی ( کوبیدگی ) (BRUISE RESISTANCE)
5-6-2-5) مقاومت در برابر تسطیح موضعی (FLAT SPOT RESISANCE)
6-6-2-5) مقاومت در برابر ضربه و شوک  (IMPACT/SHOCK RESISTANCE)
7-6-2-5) مقاومت در برابر نیروی پیچش در گردش (CORNERING FORCE)
8-6-2-5) مقاومت در برابر خزش (CREEP RESISTANCE)
9-6-2-5)ظر فیت  و تحمل بار (LOAD CARRYING CAPACITY )
10-6-2-5) قدرت منجید (PLUNGER ENERGY)
11-6-2-5)مقاومت حرارتی تایر در سرویس (TIRE HEAT PERFORMANCE)
12-6-2-5) مقاومت در برابر ترک خوردگی شیارهای آج تایر
 CRACKING RESISTANCE) (GROOVE
13-6-2-5) مقاومت در برابر عوامل اصطکاک (سایش و مالش)
14-6-2-5) دوام (DURABILITY) و چغرمگی (TOIGHNESS)
15-6-2-5)سفتی (STIFFNESS)  و ملبیت (HARDNESS)
فصل ششم : نخهای نایلون (POLYMIDES) مورد مصرف درتایر
مقدمه
1-6) ویژگی های شیمیایی نخهای تایر نایلون
2-6) روشهای  شناسایی نایلونها و تشخیص نایلون 6 و نایلون 66 از یکدیگر
3-6)    ویژگی های فنی نخهای  تایر نایلون
جدول 1-6) : مقایسه  ویژگی های چهارنخ تایر نایلون 6 ، نایلون 66، پلی استر و ریون
1-3-6)    مقایسه خصوصیات حرارتی نخهای  تایر نایلون 6 و نایلون 66
1-1-3-6)دمای ذوب (MELTING POINT)
2-1-3-6) دمای نرم  شدگی یا نقطه خمیری (SOFTENING POINT)
3-1-3-6) دمای انتقال شیشه ای (GLASS TRANSITION TEMP)
4-1-3-6) دمای بحرانی (CRITICAL TEMP)
5-1-3-6) دمای پخت تایر (CURING TEMP)
6-1-3-6) جمعشدگی حرارتی (DRY HEAT SHRINKAGE)
7-1-3-6) پایداری حرارتی (HEAT/ THERMAL STABILITY)
8-1-3-6) تاثیر دما بر سایر خصوصیات فیزیکی و مکانیکی نخ تایر
9-1-3-6) تثبیت و پایداری  حرارتی نخهای نایلون
2-3-6) مقایسه  دو نوع  نخ نایلون 6 و نایلون 66 از نظر خصوصیات مکانیکی
3-3-6) مقایسه دو نوع نخ نایلون 6 و نایلون 66  از نظر خصوصیات فیزیکی
4-3-6) مقایسه دو نوع  نخ نایلون 6 و نایلون 66 از نظر خصوصیات شیمیایی
5-3-6) مقایسه  دو نوع نخ نایلون 6 و نایلون 66 از نظر خصوصیات  ذیربط  با پروسه تولید
6-3-6)    مقایسه دو نوع نخ نایلون 6 و نایلون 66 از نظر خصوصیات ذیربط باسرویس تایر
فصل هفتم : اصول اقتصادی و سیاست مصرف نخ  تایر
1-7) مقایسه بازار مصرف  انواع نخهای  تایر در دنیا
2-7) مقایسه  دو نوع نخ تایر نایلون 6 و نایلون 66 از نظر قیمت
3-7)    مقایسه دو نخ  تایرنایلون 6 و نایلون 66 از نظر سیاست مصرف
4-7 ) انتخاب  یکی از دو نوع  نخ تایر نایلون 6 و  نایلون 66
فصل هشتم:  دامنه نمرات  و تعداد  تاب نخ تایروتراکم در فابریک
1-8)    تعداد لا (PLY NUMBER)  یا رشته  درنخ تایر
2-8) چگالی خطی  (LINEAR DENSITY) یا نمره نخ
1-2-8)    طریقه  نمایش  نمرات  مختلف  نخهای  تایر و سایر  نخهای صنعتی
2-2-8)    تبیین  نمره  نخهای  مورد  نیاز  سایزهای  گوناگون  تایر و همچنین  قسمتهای  مختلف  یک تایر
1-2-2-8)    مجموعه  لایه های  لایه های  داخلی  در مجاورت تیوپ
2-2-2-8) مجموعه لایه های  بیرونی  و مجاور ترد
3-2-2-8)    مجموعه نخهای لایه های  میانی تایر
4-2-2-8) نمرات پیشنهادی  نخهای  نایلون  لایه ها  و چیغر و بریکر  سایزهای  مختلف تایر
3-8)    تعداد و جهت  تاب نخ تایر
4-8)    تراکم  یا تعداد نخ در واحد  طول نخ تایر


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه رشته مهندسی شیمی نخهای مورد مصرف در تایر (TIRE CORD)

دانلود مقاله انتقال حرارت به سیالات با خواص متغیر

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله انتقال حرارت به سیالات با خواص متغیر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله انتقال حرارت به سیالات با خواص متغیر


دانلود مقاله انتقال حرارت به سیالات با خواص متغیر

مقدمه
انتقال حرارت به سیالات با خواص متغیر موضوعی است که از بیش از نیم قرن پیش مورد توجه محققان قرار گرفته است.
خواص ترمودینامیکی و انتقالی در سیالات معمولا تابعی از دما و فشار سیال است. این خواص در دماها و فشارهای معمولی تقریبا ثابت است. یکی از پیچیده ترین وکلی ترین سیال با خواص متغیر و تابع شدید دما و فشار سیال فوق بحرانی می باشد. این سیال بدلیل تغییر بسیار زیاد خواص آن بخصوص در نقطه بحرانی بسیار مورد توجه است و همواره به عنوان یک سیال خواص متغیر کامل مورد استفاده قرار می گیرد.
در اینجا نیز با توجه به ویژگی های این سیال که در ادامه شرح داده خواهد شد و همچنین به عنوان پیچیدهترین نوع سیال خواص متغیر که میتوان انواع دیگر از سیالات با خواص متغیر را حالت خاصی از این سیال دانست از این سیال به عنوان سیال پایه وخواص متغیر استفاده میشود.

1-1-سیال فوق بحرانی

وقتی صحبت از سیال فوق بحرانی میشود منظور سیال در فشار بالای نقطه بحرانی و دمای نزدیک نقطه بحرانی یا نقطه شبه بحرانی  Tpc میباشد.(شکل 1-1 )
نقاط شبه بحرانی به نقاطی اطلاق میشود که ظرفیت کرمایی ویژه در فشار ثابت ماکزیمم است.

شکل (1ـ1): نمودار درجه حرارت ـ حجم برای آب خالص

در واقع در هر فشار فوق بحرانی یک نقطه شبه بحرانی( دمای شبه بحرانی) وجود دارد که در آن تغییرات خواص سیال حداکثر است.( ظرفیت گرمای ویژه ماکزیمم است).
شکل (1ـ2): نمودار فشار ـ درجه حرارت برای آب خالص (دیاگرام فاز)

همانطور که در شکل (1-2) دیده میشود ناحیه فوق بحرانی به دو قسمت ناحیه شبه مایع  و ناحیه   شبه بخار  تقسیم میشود . در فشار ثابت زمانی که دما بزرگتر از دمای شبه بحرانی است ناحیه شبه بخار و در زمانی که کوچکتر از دمای شبه بحرانی است ناحیه شبه مایع نامیده میشود .
 دلیل این اسم گذاری آن است که در واقع در فشارهای فوق بحرانی سیال را نه میتوان مایع فرض کرد ونه بخار وتنها هالهای است که فقط میتوان به آن سیال گفت . واین تقسیمبندی فقط جهت تطابق با حالت فشارها و دماهای عادی (زیر نقطه بحرانی) است وگرنه در فشارهای فوق بحرانی تغییر فاز وجود ندارد و فقط خواص سیال من جمله چگالی در قبل و بعد از نقطه شبه بحرانی تغییر میکند . همچنین میتوان اینطور عنوان کرد که بدلیل اینکه در ناحیه دمای بزرگتر از دمای شبه بحرانی چگالی کوچکتر از ناحیه دمای کوچکتر از دمای شبه بحرانی است ، ناحیه چگالی کوچکتر را شبه بخار ودیگری را شبه مایع مینامند .

 فصل اول مقدمه
۱-۱-سیال فوق بحرانی
۱-۲-کاربردهای سیالات فوق بحرانی
مزایای روش scwo عبارتند از
۱-۳-شمای کلی انتقال حرارت
۱-۳-۱-خواص فیزیکی حرارتی
۱-۳-۲-انتقال حرارت در فشارهای فوق بحرانی
ـ اثر شناوری
ـ اثر شتاب حرارتی
فصل دوم مروری بر مطالعات گذشته
۲-۱- مقالات بازبینی
۲-۴-روشهای پیش بینی
۲-۵ اخلال انتقال حرارت
۲-۶ – اثر شتاب حرارتی
فصل سوم معادلات حاکم
۳-۱- معادلات لحظه ای حاکم
۳-۲- فرضیات ساده کننده
۳-۲- معادلات متوسط زمانی حاکم بر جریان
۳-۴ – شرایط مرزی
۳ـ۵ـ مدل یک بعدی
۳ـ۶ـ مدل ریاضی معادلات با حذف شتاب
فصل ۴ مدلسازی و حل عددی
۴ـ۱ـ مدل آشفتگی
۴ـ۲ـ ایجاد شبکه غیریکنواخت
۴ـ۳ـ روش حل عددی
فصل پنجم ارزیابی مدل و بررسی نتایج
۵ـ۱ـ پایداری حل عددی
۵ـ۲ـ اثر ضریب افزایش اندازه مش‌ها
۵ـ۳ـ تأثیر مدل آشفتگی
۵ـ۴ـ اثر قطر لوله بر انتقال حرارت

شامل 113 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله انتقال حرارت به سیالات با خواص متغیر

پایان نامه ارشد رشته کتابداری بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی

اختصاصی از فی گوو پایان نامه ارشد رشته کتابداری بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه ارشد رشته کتابداری بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی


پایان نامه ارشد رشته کتابداری بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی

دانلود پایان نامه ارشد رشته کتابداری بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 128

دانلود پایان نامه آماده

چکیده

این پژوهش به روش پیمایشی توصیفی و با هدف شناخت زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است . جامعه پژوهش شامل 15کتابخانه مرکزی وابسته به منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی است . جهت آگاهی از وضعیت زیرساخت فناوری اطلاعات دوپرسشنامه برای مدیران و کتابداران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی تدوین گردید. تجزیه و تحلیل یافته ها با استفاده از نرم افزار اکسل انجام شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که در کل کتابخانه های مرکزی مورد پژوهش ، 5/62درصد کتابداران دارای تحصیلات کتابداری و 5/37درصد دارای تحصیلات غیرکتابداری هستند. از نظر وضعیت تحصیلات مدیران کتابخانه های مورد پژوهش ، 3/73درصد مدیران دارای تحصیلات کتابداری بوده و6/26درصد دارای تحصیلات غیرکتابداری هستند . از نظر امکانات سخت افزاری ، بیشترین امکانات سخت افزاری شامل کامپیوتر ، چاپگر ، دستگاه محافظ ، تلفن و اسکنر است و بیشترین امکانات نرم افزاری موجود شامل نرم افزار جامع کتابخانه و CD-ROM های آموزشی می باشد. بیشترین استفاده از منابع الکترونیکی در کتابخانه های مورد پژوهش مربوط به کتاب الکترونیکی به صورت  CDو پایگاههای اطلاعاتی به صورت online می باشد . در کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج ، جهت ارائه خدمات بازیابی اطلاع رسانی بیشتر از روش جستجوی اطلاعات به صورت کامپیوتری استفاده می شود و نرم افزار مورد استفاده در اکثر کتابخانه های دانشگاهی نرم افزار شرکت پارس آذرخش بوده است .از نظر دیدگاه مدیران کتابخانه ها ، عمده ترین موانع استفاده از فناوری اطلاعات ، نبود کارکنان آموزش دیده و عدم آموزش کافی می باشد . تقریبا 40% درصد از مدیران کتابخانه ها ، دوره های آموزشی ضمن خدمت آموزش استفاده از فناوری اطلاعات را گذرانده اند

مقدمه

امروزه دسترسی کاربران کتابخانه های دانشگاهی به روزآمدترین منابع علمی در کوتاه ترین زمان ممکن، ضرورتی است که این کتابخانه ها را از ارایه پیشرفته ترین خدمات اطلاع رسانی ناگزیر می سازد. کتابخانه ها برای ایفای رسالت سنگینی که در جهت ارایه خدمات اطلاع رسانی نوین بر دوش دارند، نیازمند به کارگیری فناوری اطلاعات در پیچیده ترین سطوح ممکن هستند. فناوری اطلاعات که کتابخانه به مفهوم امروز، بدون آن معنا نمی یابد، ضرورتاً متکی بر عناصر بنیادینی است که زیرساخت فناوری اطلاعات را تشکیل می دهند.

زیرساخت به معنی بنیاد یا شالوده ای است که یک سازمان یا نظام بر آن استوار شده است. به بیان دیگر، امکانات ، خدمات و تأسیسات اساسی مورد نیاز برای عملکرد یک مجموعه مانند نظام های ارتباطی، سازمان های عمومی و ... زیرساخت خوانده می شود (آمریکن هریتیج ، 2009)

زیرساخت فناوری اطلاعات شامل عناصر بنیادینی است که فعالیت های اطلاعاتیِ مبتنی بر فناوری، بر آن استوار می شوند و بدون فراهم بودن این عناصر و شرایط در سطح مطلوب ، استفاده کارآمد از فناوری اطلاعات تحقق نخواهد یافت.  

     هنوز تعریفی جامع و دقیق از مفهوم زیرساخت اطلاعات یا فناوری اطلاعات ارائه نشده است . این مفهوم معمولا با بیان عناصر تشکیل دهنده زیر ساخت مورد نظر تعریف شده است. احتمالا آترتون [1](1977) تنها کسی است که تعریف روشنی از زیر ساخت اطلاعات ارائه داده است. به تعبیر او ، زیرساخت اطلاعاتی هرکشوری توانائیهای ملی در دسترسی به دانش و اطلاعات و همچنین انتقال دانش و اطلاعات به منظور استفاده عملی از دانش است .(داورپناه ، 1384، ص118-120)

     کتابخانه دانشگاهی به عنوان مرکزی که مسوولیت ارایه خدمات اطلاعاتی به جامعه وسیعی از دانشجویان و اعضای هیأت علمی را برعهده دارد ، نیازمند همگامی با نوآوری های موجود در زمینه اطلاع رسانی است. افزایش تصاعدی تولیدات علمی و تأکید روزافزون دانشگاه ها بر انجام پژوهش های پربار علمی ، روز به روز بر سنگینی وظایفی که بر دوش کتابخانه های دانشگاهی است ،می افزاید. این کتابخانه ها تنها زمانی می توانندرضایت کاربران خود را جلب نمایند که خدمات اطلاع رسانی مورد تقاضای کاربران

 

 فهرست مطالب
عنوان                                                                             صفحه

چکیده ............................................................................................................................................1
1- معرفی پژوهش
1-1-  مقدمه  ................................................................................................................................................3
1-2- بیان مساله.............................................................................................................................................4     
1-3-  اهمیت پژوهش...................................................................................................................................5
1-4-  اهداف پژوهش ..................................................................................................................................5
1-5- سئوالات پژوهش..................................................................................................................................6
1-6- تعاریف عملیاتی ..................................................................................................................................6
1-7- متغیرهای اساسی پژوهش ...................................................................................................................8
2- مبانی نظری پژوهش
2-1- مقدمه ................................................................................................................................................10
2-2- تاریخچه کاربرد فناوری اطلاعات .....................................................................................................11
2-2-1- از ابتدا تا قرن 18...........................................................................................................................12
2-2-2-نخستین کتابشناسیها........................................................................................................................13
2-2-3-قرن هجدهم ...................................................................................................................................13
2-2-4- قرن نوزدهم ..................................................................................................................................13
2-2-5- دکومانتاسیون بعد از 1958............................................................................................................14
2-2-6- عصر حاضر...................................................................................................................................15
2-2-7-  نقش ارتباطات .............................................................................................................................16
2-3-  اهمیت فناوری اطلاعات ..................................................................................................................16
2-4- فناوری اطلاعات در کشورهای در حال توسعه ................................................................................17
2-4-1- زیرساخت فناوری اطلاعات در کشورهای در حال توسعه............................................................20  
2-5- فناوری اطلاعات و کتابخانه ها..........................................................................................................23
2-5-1- تاثیر فناوری اطلاعات بر کتابخانه ها و خدماتشان .......................................................................25
2-5-2-فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاهی ................................................................................27
2-5-2-1-فناوری  اطلاعات در کتابخانه های دانشگاهی جهان ................................................................27
2-5-2-2- فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاهی ایران .................................................................28
2-5-3- زیرساخت های فناوری اطلاعات در کتابخانه ها...........................................................................30
2-5-3-1- زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاهی ایران ................................................31
2-6- مروری برمطالعات انجام شده ...........................................................................................................33
2-6-1- پژوهشهای انجام شده در ایران .....................................................................................................33
2-6-2- پژوهشهای انجام شده درخارج ....................................................................................................34
3- روش پژوهش و گردآوری اطلاعات
3-1- جامعه آماری پژوهش.........................................................................................................................37
3-2- روش پژوهش ...................................................................................................................................37
3-3- روش و ابزار گردآوری اطلاعات.......................................................................................................37
3-4- تجزیه و تحلیل داده ها.......................................................................................................................37
4- یافته های پژوهش
4-1- مقدمه ................................................................................................................................................39
4-2- نیروی انسانی......................................................................................................................................42
4-3- امکانات و تجهیزات ..........................................................................................................................52
4-4- بودجه و امکانات  .............................................................................................................................74
4-5- شرایط سازمانی .................................................................................................................................79
4-6- دیدگاه مدیران ...................................................................................................................................85


5 - بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه ................................................................................................................................................98
5-2- خلاصه یافته ها..................................................................................................................................98
5-3- نتیجه گیری .....................................................................................................................................107
5-4- پیشنهادات........................................................................................................................................109
5-5-پیشنهاد برای پژوهش های آتی.........................................................................................................110
پیوست ها
پیوست یک (پرسشنامه مدیران).................................................................................................................113
پیوست دو(پرسشنامه کتابداران).................................................................................................................120
پیوست سه: (آدرس پستی، تلفن و وب سایت واحدهای دانشگاهی منطقه پنج )......................................122
منابع و ماخذ
منابع فارسی................................................................................................................................................124
منابع لاتین..................................................................................................................................................127
چکیده انگلیسی .........................................................................................................................................128










فهرست جدولها
جدول ...............................................................................................................................صفحه

جدول4-1- اطلاعات کلی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی ......................................40
جدول 4-2- توزیع فراوانی درجه واحدهای دانشگاهی منطقه پنج.............................................................41
جدول 4-3- توزیع فراوانی مدیران کتایخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج بر حسب مدرک تحصیلی-سال1387......................................................................................................................................42
جدول 4-4- توزیع فراوانی سابقه کار مدیران کتابخانه ها ی مرکزی واحدهای دانشگاهی
منطقه پنج......................................................................................................................................................42
جدول 4-5- توزیع فراوانی تحصیلات نیروی انسانی شاغل در کل کتابخانه های مرکزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج- سال1387 ................................................................................................................43
جدول 4-6- توزیع فراوانی تحصیلات نیروی انسانی شاغل درهریک از کتابخانه های مرکزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج- سال 1387................................................................................................................45
جدول 4-7- توزیع فراوانی کارکنان شاغل در هریک از بخشهای کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج –سال1387..................................................................................................................................46
جدول 4-8- توزیع فراوانی دورهای آموزشی برگزار شده حین خدمت در زمینه فناوری اطلاعات در هریک از کتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج .........................................................................................................48
جدول 4-9- توزیع فراوانی میزان آشنایی کتابداران کتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی  به زبان انگلیسی............................................................................................................................................49
جدول 4-10- توزیع فراوانی میزان آشنایی کتابداران کتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی  با نرم افزارهای کتابخانه ای  ..........................................................................................................49
جدول 4-11- توزیع فراوانی  میزان آشنایی کتابداران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی  با ویندوز، ویندوز، آفیس ، بانکهای اطلاعاتی و...................................................................................................................................................................50
جدول 4-12- توزیع فراوانی میزان آشنایی کتابداران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی  با اینترنت.................................................................................................................. 51
جدول 4-13- توزیع فراوانی برحسب امکانات سخت افزاری موجود در هریک از کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج-1387 ...................................................................................................... 52
جدول 4-14- توزیع فراوانی امکانات نرم افزاری  موجود درکتابخانه های مرکزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی - سال1387................................................................................................55
جدول 4-15- توزیع فراوانی منابع الکترونیکی موجود درهریک از کتابخانه های مرکزی دانشگاهی منطقه 5دانشگاه آزاد اسلامی-1387........................................................................................................................58
جدول 4-16- توزیع فراوانی کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج برحسب  اتصال به اینترنت ........................................................................................................................................................61
جدول4-17- توزیع فراوانی کتابخانه های مرکزی دارای وب سایت در واحدهای دانشگاهی منطقه پنج .....................................................................................................................................................................61
جدول 4-18- توزیع فراوانی مکانیزه شدن بخشهای مختلف کتابخانه های مرکزی دانشگاهی منطقه پنج................................................................................................................................................................62
جدول 4-19- توزیع فراوانی استفاده از نرم افزارهای کتابخانه ای در کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج ...................................................................................................................................65
جدول 4-20- توزیع فراوانی استفاده از بخشهای مختلف نرم افزار های کتابخانه ای در کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج .......................................................................................................66
جدول 4-21- توزیع فراوانی ابزار بازیابی اطلاعات در کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج................................................................................................................................................................68
جدول 4-22- توزیع فراوانی بازیابی رایانه ای اطلاعات کتابشناختی منابع  در کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج ...................................................................................................................69
جدول 4-23- توزیع فراوانی میزان ارائه خدمات نمایه سازی و چکیده نویسی در کتابخانه های مرکزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج...................................................................................................................70
جدول4-24- توزیع فراوانی خدمات برق رسانی متناسب (عدم قطع برق ) درهریک از  کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج   ....................................................................................................71
جدول 4-25- توزیع فراوانی میزان استفاده از خدمات کامپیوتری نظیر شبکه ، اینترنت و نرم افزار در هریک از  کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج  ..........................................................................72
جدول 4-26- توزیع فراوانی میزان استفاده ازپست الکترونیک (E-mail) درفعالیت ها و خدمات هریک ازکتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج...............................................................................73
جدول4-27- توزیع فراوانی تامین منابع مالی مورد نیاز برای خرید تجهیزات کامپیوتری و سایر خدمات کامپیوتری.....................................................................................................................................................74
جدول4-28- توزیع فراوانی میزان بودجه مصرفی برای استخدام و به کارگیری متخصصان IT در هریک از کتابخانه های مرکزی  دانشگاهی منطقه پنچ................................................................................................ 75
جدول 4-29- توزیع فراوانی میزان حمایت مالی دانشگاه برای تهیه نرم افزار و سخت افزار کتابخانه در کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در زمینه فناوری اطلاعات........................................76
جدول 4-30- توزیع فراوانی داشتن تنخواه در کتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج................................... 77
جدول 4-31- توزیع فراوانی افزایش  بودجه سالیانه کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج .................................................................................................................................................................... 78
جدول 4-32- توزیع فراوانی وجود بخش های مختلف کتابخانه در ساختار کتابخانه های مرکزی  واحدهای دانشگاهی منطقه پنج................................................................................................................... 79
جدول 4-33- توزیع فراوانی ارتباط کتابخانه های واحدهای دانشگاهی درزمینه فناوری اطلاعات با سایر مراکز دانشگاهی............................................................................................................................................80
جدول 4-34- توزیع فراوانی کنترل و نظارت واحدهای دانشگاهی برعملکرد فناوری اطلاعات در کتابخانه های مرکزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج ...........................................................................................  81
جدول 4-35- توزیع فراوانی حمایت واحدهای دانشگاهی از تغییرات لازم در زمینه فناوری اطلاعات در کتابخانه های مرکزی واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج  ..............................................................................81
جدول 4-36- توزیع فراوانی کتابخانه ها برحسب دارا بودن ساختار سازمانی متناسب و هماهنگ با اهداف و وظایف خود در واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج ....................................................................................82
جدول 4-37- توزیع فراوانی برحسب دارا بودن چارت  سازمانی در کتابخانه های  واحدهای  دانشگاهی منطقه پنج  .................................................................................................................................................. 82
جدول 4-38- توزیع فراوانی  وجود کمیته مشورتی یا شورای هماهنگی در  کتابخانه های مرکزی هریک از واحدهای دانشگاهی منطقه پنج ...................................................................................................................83
جدول 4-39- توزیع فراوانی برحسب میزان نظارت واحد دانشگاهی بر انجام امور مربوط به تامین نیروی انسانی و استخدام کارکنان در هریک از کتابخانه های مرکزی ....................................................................84
جدول 4-40- توزیع فراوانی دیدگاه مثبت و پذیرای  مدیران کتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات در کتابخانه ها ....................................................................................... 85
جدول 4-41- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج  در رابطه با تاثیر عدم آشنایی کارکنان کتابخانه به زبان انگلیسی در عدم دسترسی به تازه ترین اطلاعات منتشر شده در جهان   ............................................................................................................................................86
جدول4-42- توزیع فراوانی  تاثیر نگرش مثبت  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه 5 نسبت به فناوری اطلاعات بر خودکارسازی کتابخانه...................................................................................87
جدول 4-43- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی  واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به نظام آموزشی موجود در دانشگاه............................................................................................................ 88
جدول 4-44- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج درمورد مثبت بودن  نگرش کاربران کتابخانه در رابطه با بکارگیری فناوری اطلاعات درکتابخانه.................................................................................................................................................... 89  
جدول 4-45- توزیع فراوانی  دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج درباره  تاثیر وجود انجمنی تخصصی کتابداری بربهره گیری از فناوری اطلاعات درکتابخانه.....................................................................................................................................................90
جدول4 -46- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی  واحدهای دانشگاهی منطقه پنج  درباره تاثیر ترس از ورود  فناوری های  اطلاعات نوین به کتابخانه  بربهره گیری از فناوری اطلاعات درکتابخانه ها ............................................................................................................................................................... 91
جدول 4-47- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به میزان اعتمادشان به سیستمهای کامپیوتری ...................................................................................................92
جدول 4-48- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات در کتابخانه ها و برآورده کردن انتظارات آنها........................................................93
جدول 4-49- توزیع فراوانی دیدگاه  مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در رابطه با ضرورت کسب مهارتهای جدید در زمینه فناوری اطلاعات برای کتابداران ........................................... 94
جدول 4-50- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در رابطه با میزان مهیا بودن عوامل فرهنگی و مدیریتی فناوری اطلاعات در کتابخانه ها............................................95
جدول 4-51- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در مورد موانع بهره گیری از فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاهی ..............................................................96


فهرست نمودارها
نمودار.....................................................................................................................................................صفحه

نمودار4-1- توزیع درصد تحصیلات نیروی انسانی شاغل در کل کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی– سال1387.................................................................................................44
نمودار4-2- توزیع فراوانی امکانات سخت افزاری موجود در کل کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی- سال 1387 ...............................................................................................54
نمودار4-3- توزیع درصد امکانات نرم افزاری موجود در کل کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی- سال 1387................................................................................................57
نمودار4-4- توزیع درصد منابع الکترونیکی موجود درکل کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی- سال 1387......................................................................................................... 60
نمودار4-5- توزیع درصد مکانیزه شدن بخشهای مختلف کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی-1387.................................................................................................................. 64



دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ارشد رشته کتابداری بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در کتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه بررسی ساختار وب معنایی وتحول آن در زندگی بشر

اختصاصی از فی گوو پایان نامه بررسی ساختار وب معنایی وتحول آن در زندگی بشر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی ساختار وب معنایی وتحول آن در زندگی بشر


پایان نامه بررسی ساختار وب معنایی وتحول آن در زندگی بشر

چکیده :

در این پروژه به بحث درباره موج آینده توسعه شبکه جهانی وب، موسوم به وب معنایی می پردازد. وب معنایی شیوه ای برای ایجاد یک وب است که در آن رایانه ها می توانند از شبکه ای از داده های منبع استفاده کرده، آنها را تعبیر، تحلیل و پردازش کرده و به کاربر ارائه نماینددر پروژه به اجمال به توصیف وب معنایی می پردازیم اینکه وب معنایی چیست وچرا نیاز به وب معنایی احساس می شود چکونه با ساختار وب معنایی آشنا شویم .در مطالعه این هدف با مسایل جدیدی مانند RDFو آنتولوژی آشنا می شویم و به بررسی آنها وراهکارهای ارائه شده برای حل مشکلات بوجود آمده می پردازیم . به کاربردهای وب معنایی و نمونه هایی از این کاربردها اشاره می کنیم.ودر نهایت مقاله با این نتیجه پایان می یابد که وب معنایی نیز همانند خود وب از پایه واساس رشد کرده و ریشه خواهد دواند .وباعث تحولی در زندگی بشری خواهد شد.

 

فهرست :

چکیده

مقدمه

فصل اول

وب چیست ؟

تاریخچه وب

اینترنت و وب

چهره های گوناگون وب

فصل دوم

وب معنایی چیست؟

تعریف وب معنایی

شناخت وب معنایی

نیاز کنونی دنیای IT

اهداف وب معنایی

فصل سوم

ساختار وب معنایی

لایه های وب معنایی

لایه XML

xml چیست؟

کاربردهای xml

html و مشکل آن در ساخت مفاهیم وب معنایی وب معنایی

حل مشکل با xml

لایه rdf

فراداده یا متا دیتا

موارد استفاده Rdf

قواعد Rdf

دستورات Rdf

مثالی از Rdf

مشکلات Rdf

لایه آنتولوژی یا هستی شناسی

تعریف آنتولوژی

زبان نوشتن آنتولوژی

ساختن آنتولوژی

مثال Owl

لایه منطق و اثبات

لایه اطمینان یا Trust

اعنماد در علوم کامپیوتری

روشهای تعیین اعتماد

فصل چهارم

نمونه های کاربردی وب معنایی

Tap زیرساختی برای وب معنایی

رابط پرس و جو

جمع آوری داده ها

انتشار داده ها

چند نمونه پیاده سازی شده از جستجوی معنایی

افزونه ای برای تشخیص محتوای وب در مرورگر فایرفاکس

پروژه wordnet

موتور جستجوی تجاری

سایت موسیقی پاندورا

چهره وب . در همه جا

نتیجه گیری

منابع

مقایسه وب . و وب

یک سند xml

شماتیک وب .

لایه های تعریف شده برای وب معنایی

موتور جستجوی تجاری

سایت موسیقی پاندورا

 

نوع فایل : Word

تعداد صفحات : 94 صفحه


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه بررسی ساختار وب معنایی وتحول آن در زندگی بشر

نمونه سوالات استخدامی برای استخدام حسابدار ها

اختصاصی از فی گوو نمونه سوالات استخدامی برای استخدام حسابدار ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دوستان عزیزی که فارغ التحصیل رشته های حسابداری هستند برای استخدام در مراکز دولتی و شرکت ها به عنوان حسابدار حتما این مجموعه ارزان رو خریداری کنند و استفاده کنن.


دانلود با لینک مستقیم


نمونه سوالات استخدامی برای استخدام حسابدار ها