فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه آموزش پرورش در پرتو هوش هیجانی و کاربردهای آن. doc

اختصاصی از فی گوو پروژه آموزش پرورش در پرتو هوش هیجانی و کاربردهای آن. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه آموزش پرورش در پرتو هوش هیجانی و کاربردهای آن. doc


پروژه آموزش پرورش در پرتو هوش هیجانی و کاربردهای آن. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 35 صفحه

 

مقدمه:

زندگی کردن در جوامع نوین امروزی، مستلزم تمرکز بر اطلاعات، آگاهی ها و کسب مهارت‌هایی است که تا به حال کمتربه آن‌ها توجه شده است، دانستنی‌ها و مهارت‌هایی که شهروندان برای آنچه «یک زندگی خوب» یا «طرز خوب زیستن» در یک جامعه انسانی آزاد، نامیده می شود، بدان نیاز دارند. تا به حال تصور بر این است که نیل به مهارت‌های اساسی زندگی و «زیستن به صورت مسالمت‌آمیز با دیگران» تنها با داشتن مهارت‌ها و حالت‌های ذهنی ناشی از «هوشبهر بالا» و کسب مهارت‌های تحلیلی و جزئی نگر در طی سالهای تحصیل در مدارس و دانشگاه عاید می گردد.

اما با یک مرور مختصر بر روی تجارب آموزشی و کم و کیف یاد‌گیری‌هایی که تا به حال آموزش و پرورش بر آنها صحه گذاشته است، در می یابیم که ما در گذشته تحت شرایط کاملاً متفاوتی آموزش دیده ایم و نمی توانیم ادعا نمائیم که این روشها و محتواها، بهترین شیوه ها و محتواهای آموزشی بوده اند و منجر به ایجاد یاد‌گیری های اصیل و باثبات در ما گردیده‌اند. از این رو لازم است تا تمام روش‌ها و مواد آموزشی را با این واقعیت تلخ هماهنگ سازیم و برای در امان ماندن از پیامدهای هر چه نامطلوب تر آن، تدابیری بیندیشیم. این اظهارات به یک معنی میتواند توجه کارگزاران آموزش و پرورش را به این پیشنهاد جلب نماید که لازم است تمرکز و علاقه سنتی بر مهارت‌های ذهنی- شناختی- همچون هوش بهر (IQ) جای خود را به علاقه شدید و تمرکز بر مهارت‌های عاطفی- اجتماعی و هوش بهر هیجانی (EIQ) بدهد و یا اگر نمی‌تواند این جایگزینی را به تصور اینکه ممکن است زیان و آسیب دیگری بر آن مترتب باشد، سرلوحه کار خود قرار دهد، لااقل پذیرفتن آموزه‌های هوش هیجانی و تزریق آنها به پیکره آموزش و پرورش میتواند روح تازه‌ای به آن بدمد تا جایی که بتوان به خلإها و کمبودهای انسان امروز، که کیفیت زندگی او را به مخاطره انداخته است پاسخ داد. از این رو به نظر می رسد که برای اجتناب از پا نهادن در «منطقه خطر»، نه تنها به آموزش و پرورش مهارت هایی که برگیرنده مهارت های تحلیلی و جزئی نگر می باشند، بلکه به مهارت های کلی نگری از زمینه مباحثات و مبادلات اجتماعی، معاشرت های شخصی و انعطاف پذیر بودن که جملگی «قابلیت های هوش هیجانی» را نیز دربرمی‌گیرند، نیاز داریم. قابلیت هایی که با رشد آنها میتوان نیروهای برانگیزنده و راهبر را در جهت نیل به اهداف مثبت سوق داد.

 

فهرست مطالب:

کاربردهای هوش هیجانی در آموزش و پرورش

1-هوش هیجانی در خدمت سلامت روان و پیشگیری از اختلالات رفتاری در مدارس

ج- راهبردهای پیشگیری هدفدار،

د- راهبردهای جامع آموزش بهداشت روان

هـ – راهبردهای پیشگیرانه چند جانبه

2- هوش هیجانی و دروس تحصیلی

ضرورت یاد‌گیری های اجتماعی- عاطفی

1- مهارت‌های زندگی و توانش‌های مثبت اجتماعی

2- مهارت‌های ارتقاء و بهبود سلامتی

3- مهارت‌های حل تعارض و گشایش

4- خدمات مثبت و حمایتی

الف – سطح اول: پیشگیری‌های معطوف به برنامه‌های درسی مدارس.

4- مرحله چهارم- خود را به خاطر کارهای خوبی که انجام داده‌اید، تشویق نمایید.

ب ) سطح دوم، پیشگیریهای معطوف به رفتارهای نامطلوب و رفتارهای مشکل زا مانند خشونت و پرخاشگری.

ج )سطح سوم، پیشگیری معطوف به رفتارهای حمایت‌گرایانه اجتماعی و پاسخ به نیازهای عاطفی دوران گذرا و انتقال.

بحث و نتیجه گیری

فهرست منابع

 

منابع ومأخذ:

1- پتن ، پاتریشیا، هوش عاطفی ، هنر برقراری روابط مؤثر ، ترجمه شافعی مقدم و ایجادی (1383)، چاپ سوم، انتشارات پل

2- شریفی درآمدی، پرویز (1380) نظریه روانشناسی تحولی از کودکی تا بزرگسالی- انتشارات خوشنواز- چاپ اول

3- شریفی درآمدی،پرویز، آقایار،سیروس (1384)، کاربرد هوش هیجانی در رفتار سازمانی، انتشارات مرکز آموزش و پژوهش پتروشیمی تهران، زیرچاپ

4- Comer, J. P. (1994). Introduction and Problem analysis. In N.M.Haynes (Ed). New York: Reachers College Press. Ciarrochi & Forgas, J.P. & Mayer, J (2002) Emotional intelligence in everyday life, A Scientific inquiry. NewYork. Psychology Press.

5- Dewey.J. (1993).How are think. Lexington, mA: Heath.

6- Elias , M.J & Tobias, S.E. (1996). Social Problem Solving interentions in the school, New york  Guliford.

7- Elias, M.J.Zins. Weissberg (2000), Promoting Social and emotional Learing: Guidelines for educators Newyork . Guilford.

8- Gardner, H. (1993). Multiple Intelligences: The Theory in Practice, New York: Basic book.

9- Goleman, D. (1993). Multiple Intelligences: The Theory in practice, New york: Basic book.

10- Goltfredson, D.C.(2004). An empirical (test of School = based environmental and individual interventions to resuce the risk of delinquent behavior- criminology 24 ,703-731.

11- Goldstein, A.P. Harootunian , B & Conoley, J (1994) Student aggression prevention management, and replacement Training, New York: Guliford.

12- Hammond, W.R & Young. B.R (1991). Preventing Violence in at –risk Afrcia – American Youth. Journal of Health care for the poor and underserved, 2(3) 359-373

13- Hawkins, J.D. Catalano, R.F. R Associates (1985) The social development model: As integrated approach to delinquency prevention: journal of primary preventions, 673-97.

14- Maker, J. D & Salovey , P. (1997), What is emtional intelligence? New York. Basic books.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه آموزش پرورش در پرتو هوش هیجانی و کاربردهای آن. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.