فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تنیس روی میز ( پینگ پنگ )

اختصاصی از فی گوو دانلود مقاله تنیس روی میز ( پینگ پنگ ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تنیس روی میز ( پینگ پنگ )


دانلود مقاله تنیس روی میز ( پینگ پنگ )

تاریخچه :

زادگاه ورزش تنیس روی میز را چند کشور نام برده اند از جمله : انگلستان ، آمریکا ، هندوستان و آفریقای جنوبی . اما با توجه به مدارک و مدارکی که در دست است می توان انگلستان را سرچشمه این ورزش دانست .

نخستین توپهای تنیس روی میز از پیچیدن نخ نازک به دور کاغذ مچاله شده ساخته می شد و راکت هم از تخته معمولی بود که هر کس در اندازه های مختلف برای خود می ساخت . اما با گسترش این بازی بتدریج در وسایل بازی بهبود حاصل شد و انواع بهتری راکت و توپ در دسترس علاقمندان قرار گرفت .

معرفی این ورزش در انگلستان و رواج آن در بین مردم سبب شد که کارخانه های تهیه اسباب بازی شروع به تولید انواع راکت و میز و توپ و تور کنند .

در اوایل دهه 1950 برای اولین بار پینگ پنگ بازهای چینی قدم به مسابقات بین الملی نهادند و گرچه در ابتدا موفقیتی بدست نیاوردند اما در سالهای بهد تبدیل به یکی از مدعیان درجه اول قهرمانی این ورزش شدند .

ژاپنیها نخستین کشوری بودند که راکت رویه اسفنجی را معرفی کردند و با اجرای شیوه های تدافعی در بازی موجب دگرگونیهای بسیار در تکنیک بازی تنیس روی میز شدند .

ورزش تنیس روی میز در سال 1988 به صورت رسمی به بازیهای المپیک پیوس و در بازیهای سئول ( کره جنوبی در فهرست مسابقات قرار گرفت .

فدراسیون تنیس روی مز ایران نیز در سال 1326 تاسیس شد و این ورزش در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین ورزشها در میان دانش آموزان و دانشجویان است .

پینگ پنگ مانند بسیاری ورزش های دیگر احتمالا برای اولین بار با وسایل و تجهیزات ابتدایی و سر هم بندی شده به عنوان یک سرگر می اجتماعی ساده در اواخر قرن نوزدهم در انگلستان بازی می شده است.این بازی که بر گرفته از بازی تنیس قرون وسطایی است با همین نام امروزی ونام های مختلف تجاری همچون گسیما(gosshima,1891) و ویف واف(whiff-waff) همراه با بازی بدمینتون و تنیس روی چمن در اواخر قرن نوزدهم بسیار محبوب بودند و بعد از این که عنوان پینگ پنگ(با پیروی  از صدای ایجاد شده از برخورد توپ با میز و راکت با پوست بره تو خالی  که در آن زمان متداول بود)توسط می جکس و پسرانش در سال1900 به ثبت رسید این بازی با شور و شوق بسیاری رایج شد.

گزارشی که در سال 1903 منتشر شد الزامات جدیدی را در مورد پوشیدن لباس مناسب و پیراهن رسمی برای مردان و زنان چگونگی  گرفتن راکت به شیوه ی قلمی(pen holder)و نکات مختصری پیرامون جنس رویه های عاج دار و تاکتیک های مختلف اعلام کرده بود.این بازی به سرعت به ایالات متحده وارد شد و احتمالا اولین وسایل بازی ساخته شده در سال 1887 در آنجا تولید گردید.این بازی در سال های 10-1905 در اروپای مرکزی محبوب بود و قبل از هر تغییر و اصلاحی با تفسیر و شرح ویژه ای به ژاپن معرفی شد  که بعد ها از ژاپن به چین و کره گسترش یافت.

در طول شصت سال آتی  پینگ پنگ به ورزش جهان شمول تبدیل شده و احتمالا چهل میلیون بازیکن رقابتی این بازی را تمرین می کردند و میلیون ها بار به صورت غیر جدی بازی شد.با وجود این خود بازی در اصل روز های ابتدایی آن تغییر چندانی نکرده است  اگر چه  سریع تر ماهرانه تر و دشوار تر از تنها بیست سال  پیش است.

تاریخچه تنیس روی میز ایران

کلوپ های خصوصی ویژه بازی پینگ پنگ تشکیل شده شش سال پس از ورود اولین میز پینگ پنگ به ایران مسابقات کلوپ ها و دستجات آزاد در سال ۱۳۲۴ در مناطق نفت خیز کشور برگزار شد

پینگ پنگ از آغاز تا کنون

در سال ۱۳۱۷ که مستشاران انگلیسی در آبادان،مسجد سلیمان و شهرهای نفت خیز جنوب کار می کردند یک میز پینگ پنگ همراه خودشان آورده و مشغول بازی با خودشان می شدند.

پینگ پنگ در یک چشم به هم زدن فراگیر شد و دنیای توپ را که از سوی ایرانیان مورد توجه قرار گرفت.

کلوپ های خصوصی ویژه بازی پینگ پنگ تشکیل شده شش سال پس از ورود اولین میز پینگ پنگ به ایران مسابقات کلوپ ها و دستجات آزاد در سال ۱۳۲۴ در مناطق نفت خیز کشور برگزار شد.

یک سال بعد و با گسترش تب پینگ پنگ در کشور فدراسیون تنیس و تنیس روی میز با هم و به ریاست آقا خان بختیار تشکیل گردید و کار خود را با برگزاری مسابقات مختلف بین باشگاهها و دستجات آزاد آغاز نمود در سال ۱۳۲۶ شمسی (۱۹۴۷ میلادی) فدراسیون تنیس روی میز ایران به عضویت فدراسیون بین المللی درآمد و در همان سال چهاردهمین دوره مسابقات در پاریس برگزار گردید.

جایزه ای برای مقام نخست مسابقات دوبل (دو نفره)مردان جهان به نام IRANCUP در نظر گرفته شده و از آن زمان تا کنون این کاپ در جریان مسابقات جهانی که هر دو سال یکبار برگزار می گردد به برندگان اهدا می گردد در سال ۱۳۳۲ برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور در تهران برگزار شد در سال ۱۳۵۶ شمسی تیم بانوان ایران در مسابقات جهانی سوئد شرکت نمود.

در سال ۱۳۴۶ فدراسیون تنیس و تنیس روی میز از هم جدا شدند و هر کدام دارای فدراسیون مستقلی شدند.روسای فدراسیون تنیس روی میز از شروع تا حال عبارند از :۱- آقا خان بختیار(۱۳۲۶ تا ۱۳۲۷)۲- محمد حاجی (۱۳۲۷ تا ۱۳۴۶) ۳- غفور آلبا (۱۳۴۶ تا ۱۳۴۸) ۴- محسن آروین (۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰) ۵- امیر امین (۱۳۵۱ تا ۱۳۵۵) ۶- امیرمیر صادقی (۱۳۵۸ تا ۱۳۵۹) ۷- علی اکبر آرمند (۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳) ۸- احمد صفوی زاده(۱۳۶۳ تا ۱۳۶۶) ۹- علی اکبر آرمند (۱۳۶۶ تا ۱۳۷۰) ۱۰-محمد مجدآرا (۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴) ۱۱- شاهرخ شهنازی (۱۳۷۵ تا کنون) بهترین مقام تیمی ایران در بازیهای آسیایی ۱۹۵۸ توکیو(ژاپن) بود که تیم ایران بعد از ویتنام و ژاپن به مقام سومی رسید.بهترین مقام انفرادی در سال ۱۹۹۶ بانکوک بود که آقای هوشنگ بزرگ زاده بدست آورد که مقام سوم مشترکی بود.

بهترین مقام انفرادی نونهالان در سال ۱۹۸۹ در دهلی نو در قسمت انفرادی توسط بهنام رحمت پناه بود بهترین مقام تیمی جوانان آسیا در سال ۲۰۰۱ در هنگ کنگ بود و اما آخرین خبر که تیم ملی پینگ پنگ در سال گذشته عنوان ۳۸ را در جهان به خود اختصاص دهد.

قوانین پینگ پنگ

میز

سطح روی میز که سطح بازی نامیده میشود ، باید به صورت مستطیل بوده طول آن 74/2 متر و عرض آن 525/1 متر باشد. این میز که در سطح افقی قرار میگیرد باید 76 سانتیمتر از زمین ارتفاع داشته باشد.

سطح موثر بازی کناره های عمودی میز را در بر نخواهد گرفت

سطح بازی میتواند از هر جنسی ساخته شود با این شرط که وقتی یک توپ استاندارد در هر قسمت میز از ارتفاع 30 سانتیمتری رها شود به اندازه 23 سانتیمتر به سمت بالا جهش داشته باشد

سطح بازی باید دارای رنگی یکنواخت به صورت تیره و مات و بدون و بازتاب نور باشد و خط سفید کناری به عرض 2 سانتیمتر در امتداد طول ( لبه ی 47/2 متری ) و خط سفید انتهایی به عرض 2 سانتیمتر در امتداد عرض ( لبه 525/1 متری ) کشیده

میشود

سطح بازی به وسیله یک تور عمودی به دو قسمت مساوی تقسیم میشود . این تور موازی با خطوط انتهایی و به طور یکنواخت از یک طرف میز به طرف دیگر آن کشیده میشود

شامل 16 صفحه فایل word  قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تنیس روی میز ( پینگ پنگ )
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.