فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره مفاهیم نوآوری فناوری

اختصاصی از فی گوو پاورپوینت درباره مفاهیم نوآوری فناوری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره مفاهیم نوآوری فناوری


پاورپوینت درباره مفاهیم نوآوری فناوری

فرمت فایل :power point( قابل ویرایش) تعداد اسلاید: 17 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل 3

مفاهیم نوآوری فناوری

مقدمه

یکی از ویژگی های فناوری ، تغییر آن است . فناوری هرگز ساکن نمی ماندو هیچ گاه به نقطه تعادل نخواهد رسید و این به دو علت است . نخست آن که علم بشری هیچ گاه کامل نیست و روز به روز کاملتر خواهد شد . لذا فناوری یا تکنولوژی هرگز آنقدر کامل نمی شود که نتوان آن را بهبود داد و دانش جدید موجب تغییر و اصلاح فناوری های قدیمی خواهد  شد . دوم آن که فناوری به عنوان ابزاری در راستای توسعه اقتصادی محسوب می شود. بشر همواره به دنبال روش های جدید به منظور افزایش بهره وری نیروی کار و سرمایه گذاری بوده تا بتواند ثروت بیشتری را تولید کرده و رشد اقتصادی را تسریع نماید. بنابراین ارتقای کارایی فناوری ، موجبات افزایش مزیت رقابتی و موفقیت اقتصادی کشورها و سازمان ها را به دنبال خواهد داشت . به عنوان مثال کاربرد های مبتنی بر فناوری اطلاعات که امروزه در بازارهای دنیا عرضه می شود، نتایج نوآوری در فناوری های قبلی است .

در فصل های قبل پیرامون مفاهیم فناوری و نوآوری مطالبی ارائه گردید . در این فصل به بررسی نوآوری فناوری و مفاهیم مرتبط با آن پرداخته می شود.

نوآوری فناوری چیست ؟

تغییرات در فناوری می تواند محصول نوآوری فناوری باشد که منجر به ارائه یک فناوری جدید یا بهبود یافته خواهد شد. فناوری در دو جهت تغییر می کند : یکی ارائه عملکردی بهتر و دوم ارضای خواسته ها و نیازمندی های بالقوه و روبه افزایش انسان .

عملکرد بهتر فناوری ، به معنی سرعت بالاتر ، ظرفیت بیشتر ، بهبود در اثر بخشی هزینه ها کارایی بالاتر ، قابلیت اعتماد فزاینده ، کاهش تلاش های نیروی انسانی ، راحتی بیشتر در استفاده و نیز درجه اتوماسیون بالاتر می باشد.

به عنوان مثال اتومبیل ها سریع تر ، راحت تر و ایمن تر شده و نیاز کمتری به تعمیر پیدا می کند . کشتی ها بزرگتر شده و نیاز به خدمه کمتری دارند . کامپیوتر ها می توانند عملیات بیشتری را در واحد زمان انجام داده و اطلاعات بیشتری را ذخیره کنند . تجهیزات مخابراتی قادرند اطلاعات بیشتری را از یک خط ارتباطی در واحد زمان عبور دهند. تجهیزات حرارت مرکزی ، بدون نیاز به تلاش انسانی راحتی بیشتری از لحاظ گرما در مقایسه با تجهیزات سنتی ارائه می دهند.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره مفاهیم نوآوری فناوری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.