پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:ppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:32
کایزن (به ژاپنی: 改善)، به معنای بهبود یا تغییر دائم برای رسیدن به نتیجهای بهتر است و به فلسفهای اشاره دارد که در آن تمرکز بر روی بهبود مستمر فرایند تولید، مهندسی یا مدیریت کسب و کار است. کایزن در مقولههای سلامت،[۱]، رواندرمانی,[۲] و مربیگری زندگی، امور دولتی، بانکداری و دیگر صنایع بکارگیری شده است. هنگام بکاریگیری در امور اقتصادی و فضای کاری، کایزن به فعالیتهایی اشاره دارد که همهٔ عملکردها را به طور مستمر بهبود میبخشد و همهٔ کارمندان از جمله مدیر عامل اجرایی تا کارگران خط مونتاژ را شامل میشود. کایزن در فرایندهای خرید و لجستیک، که مرزهای سازمانی را به زنجیره تأمین متصل میکند، نیز به کار گرفته میشود.[۳] کایزن با بهبود فعالیتها و فرایندهای استاندارد تلاش میکند اتلاف را از بین ببرد (تولید ناب). کایزن نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم در چندین کسب و کار ژاپنی به کار گرفته شد و بخشی از آن از کسب و کار و مدیریت کیفیت آموزشدهندگان آمریکایی که از ژاپن بازدید میکردند تأثیر پذیرفت و از آن زمان به بعد در کل جهان گسترش یافت[۴] و هماکنون در بسیاری از زمینهها به غیر از اقتصاد و تولید به کار گرفته میشود. ،،،،،،،،،
کایزن