فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی گوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان فارس

اختصاصی از فی گوو تحقیق در مورد موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان فارس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان فارس


تحقیق در مورد موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان فارس

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه63

 

سروستان

مرکز این شهرستان در 80 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است و با قدمت تاریخی هزاران ساله یکی از قدیمی ترین شهرهای استان فارس محسوب می شود.

برخی مراکز دیدنی: کاخ سروستان، بقعه شیخ یوسف سروستانی، قلعه گبری، قلعه انگشت گبری، قلعه برزو و ...

فارس، نگین زیبای گردشگری ایران زمین

بناهای کهن باپیشینه چندین صدساله، یادمانهای فرهنگی و تاریخی، آرامگاه شاعران پارسی گو و اقلیم چهارگانه و مطبوع آب و هوایی در استان فارس موجب شده است که این استان به یکی از مراکز موردتوجه گردشگران تبدیل شود و بین گردشگران به عنوان نگین گردشگری ایران زمین، شهره گردد.

تنوع میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری در استان فارس به گونه‌ای است که تقریبا از هر دوره تاریخی قبل و بعد از اسلام دراین استان آثاری به چشم می خورد.

برخورداری فارس از این یادمان‌های کهن و همچنین وجود آرامگاه شاعران پارسی گو "سعدی" و "حافظ" در شیراز موجب گردیده‌است که استان فارس و شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی کشور از سوی صاحبنظران فرهنگی وسیاسی، نام گیرد و همواره بر وجود قابلیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی این استان به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی تاکید شود.

در این میان، نزدیکی فارس به "خلیج فارس" و تمایل گردشگران و جهانگردان خارجی که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس سفر می‌کنند، برای دیدار از شیراز، این قابلیت را برای این استان بوجودآورده‌است که چون نگینی در عرصه جهانگردی و گردشگری کشور بدرخشد.

بر اساس آمار موجود، در فارس ‪ ۹۸۱اثر تاریخی با پیشینه فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار ملی، دو اثر ثبت شده در فهرست آثار جهانی و دو هزار و ‪۱۸۰ اثر فرهنگی،مذهبی وجود دارد که هرسال دهها هزار گردشگر و جهانگرد را از سراسر جهان به سوی خود فرامی خواند.

آرامگاه شاعران پارسی گو، غزلسرای نامی حافظ "لسان‌الغیب" و استاد سخن سعدی شیرازی در شیراز چون گوهر تابناکی بر تارک تاریخ و فرهنگ ایران زمین و استان فارس می‌درخشد و گردشگران در دیدار از این دویادمان فرهنگی از فیض معنوی این شاعران فرهیخته برخوردار می‌شوند.

یادمان کهن تخت جمشید که جلوه‌ای از فرهنگ ایران زمین در آن نهفته‌است به عنوان بزرگترین یادمان فرهنگی و تاریخی کشور در استان فارس قرار دارد و کمتر جهانگردی است که در سفر به کشورمان به شوق دیدار تخت جمشید به استان فارس سفر نکند.

این بنای کهن که در ردیف آثار تاریخی بین‌المللی به ثبت رسیده، مجموعه‌ای از تالارها، ستونها، سر ستونهای سنگی و در مجموع فهرستی از تاریخ و فرهنگ ایران زمین را درخود جای داده و تاکنون دههاپژوهش وتحقیق تاریخی و فرهنگی درباره آن نگاشته شده است.

اغلب صاحبنظران فرهنگی و دولتمردان سیاسی‌اقصی نقاط جهان که از تخت‌جمشید دیدن کرده‌اند در دفتر یادبوداین بنای کهن از فرهنگ ایرانی تمجید کرده‌اند.

تخت جمشید که نام آن درفهرست آثارمیراث جهانی به‌ثبت رسیده‌است، مجموعه‌ای شامل دروازه ملل، کاخ آپادانا، کاخ تچر،کاخ صدستون، ایوان و دهلیز است که هر یک از آنها نمودی از دوران هخامنشی


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.